UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Z czego ten port ma żyć ? Kontenery tu nie przypłyną. Barka z węglem od wielkiego dzwonu. Jak skończył Halex wszyscy wiemy. A węgiel (tylko ten polski tfu na rosyjski)potęgą jest i basta, tak wmawiają nam możni rządzący. Postojowe 100% a proszę bardzo, czy górnikom to pasuje ni chu chu. Pan Sasin się nie zna.
  • Niech każdy zajmuje się tym, na czym się zna. Najgorzej jak byle laik uważa się za eksperta od wszystkiego, ideę przekopu mierzei opracowali już dawno profesorowie gdańskich uczelni. Nie jestem znawcą, jednak jako mieszkaniec Elbląga nie mogę doczekać się finału inwestycji, a jakiś tam poruczniczyna rezerwy niech napisze coś o haubicach czy czołgach.
  • Prawda, niech każdy zajmuje się na czym się zna ale podstawową matematykę warto znać. Na dzisiaj koszt przekopu to ok 2 mld zł. Okres zwrotu inwestycji to 30 lat ale przyjmijmy że będzie to 100 lat to nam daje 20 mln rocznie. Żegluga na Zalewie może trwać max 250 dni (zamarza zimą i żeglarze przeważnie nie pływają o tej porze roku). Po podzieleniu daje nam 80 000 zł dziennie - tyle trzeba by było nazbierać pieniążków aby inwetycja zwróciła się przez 100 lat Uwaga; koszty obsługi, pogłębiania, utrzymania toru wodnego itd NIE UWZGLĘDNIONE!. Pytanie: ile jednostek musiałoby przepłynąć dziennie albo inaczej - ile musiałaby kosztować przeprawa?
  • Szacowanie inwestycji jedynie pod kątem kosztów i jej zwrotu nie jest tu najlepsze. Przyjmując jedynie kryterium zwrotu kosztów budowa wielu obiektów użyteczności publicznej nie miałaby sensu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    jaśnieja(2020-06-10)
  • A pomysl troche zanim cos nasmarujesz Z czego mial do tej pory zyc port, jak przejscie bylo otwarte tylko po zgodzie putina? Kto powazny tu zainwestuje jak nie ma stabilnosci? Teraz zrozumiales?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Antykomuch.(2020-06-10)
  • To policz teraz czas zwrotu, chodnika, autostrady, to tez drogi. Czekam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    AntyKomuch.(2020-06-10)
  • Co się martwisz o zwrot z inwestycji, przecież to są śmieszne koszta w porównaniu do 500 i innych plus. Za jeden rok 500+ masz 50 przekopów.
Reklama