UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Do Golo:Co do jednego masz rację,Elbląg stał sie prowincją i to nie z własnej woli.Tu Cie popieram.Ale jesli uważasz że gazeta prawna podaje nieprawdziwe informacje i i uważasz również że mam braki w wykształceniu to pozdrawiam serdecznie i mogę powiedzieć jedno - chciałbyś być wykształcony tak jak ja i skończyć tak renomowaną uczelnie jak ja (nie piszę tego po to żeby się przechwalać bo nie uważam siebie za snoba)... nie potrafisz prowadzić normalnej dyskusji,tylko bronisz się chamowatymi wcinkami ... Busów w Lublinie nie widziałem.A co do proekologicznych środków transportu proponuję Ci ...lotnię.Aha i nie musisz odpisywać bo i tak już nie będę tego czytał (nie chcę wykazać braków w wykształceniu - bo portel to chyba też gazeta,tylko że internetowa).
  • Przestańcie z tą prowincją!! Jesteśmy wciąż drugim gospodarczo miastem w województwie z potencjałem chyba większym niż Olsztyn. O takim mieście nie można mówić - prowincja. Co najwyżej mieszkańcy czują się prowincjuszami, a powinniśmy wziąć się w końcu w garść, a nie cały czas narzekać na Olsztyn. I powiem jeszcze jedno - mam nadzieję, że nigdy nie zmienimy przynależności, bo w szuwaro-bagiennym właśnie możemy osiągnąć 5 razy więcej niż w pomorskiem. Wesołych ;)
  • Jak widać -te wydłużone trasy tramwajowe "załatwiły się" poprzez banalną redukcję (skrócenie) tras autobusowych. Tyle tylko, że cena płacona Tramwajom Elblaskim wynosi ok. 6,00 zł za kilometr a przewoźnikom autobusowyn ok. 4,30 zł. Ta około 30% różnica sprawia, że aby tamwaje mogły przejechać 100 km z rozkładów autobusowych musi "wyparować" 130 km. No i macie odpowiedź czemu 7, 14, 15, 19 etc, etc.. Dalsze działania zapisane w programie rozwoju komunikacji miejskiej jeszcze bardziej "okroją" autobusy. Rozwój komunikacji tramwajowej musiał (i będzie musiał) być pokryty z "zaoszczędzonych" zredukowanych kilometrów "autobusowych" i podwyżkami cen biletów. Tylko tyle i aż tyle. Przy sztywnym budżecie dla komunikacji miejskiej i dwóch spółkach córkach Urzedu Miejskiego (ZKM i TE) w grze, taki finał to nic dziwnego. By być "opłacalnym" tramwaj musi wozić odpowiednie potoki pasażerów i osiągać przy tym prędkość eksploatacyjną > niż obecnie 12 km/h (optymalnie ok. 18 km/h - w Elblągu nierealna!) Istniejące tramwajowe rozkłady jazdy wskazują ponadto, że jeździ nimi dziennie ok. 50 - 70 tys. pasażerów. W rzeczywistości coś nieco ponad 30 tys.(i może nawet to wielkość przesadnie duża)!. Tras tramwajów nie można zmienić. Dlaczego? O tym w następnym odcinku ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Last loser(2006-12-28)
Reklama