UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
  • Dalibog,to ja juz nie wiem,Platforms chce tego przekopu,czy tez nie,przecie on I oglupiaja nas 74 lata.Garbusiarz cyklista.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    1
    Zbyszek1(2019-10-01)
  • Żądamy pogłębienia całego Zalewu Wiślanego do parametrów umożliwiających wejście do Elbląga okrętom podwodnym w pełnym zanurzeniu ! Żądamy przejęcia Portu Elbląskiego przez organa partyjno-państwowe ! Poseł Wilk Jerzy na dyrektora Portu Elbląskiego ! Tylko PARTIA może uzdrowić Elbląg ! Towarzysze, pomożecie. .. ?
  • @Zbyszek 1 - Ile za taki mądry pościk płaci lokalny komitet umiłowanej siły przewodniej narodu ? Może GM zmieniłaby front swoich wypowiedzi jeśli to byłoby opłacalne działanie. .. ?
  • Kto będzie wpływał do portu z tak trudnym technicznie wejściem. .. ? Desperaci, żaglówki, motorówki. .. ?! Zaś przez Nowakowo kontenerowce będą przechodzić górą czy bokiem. .. Może PARTIA wykopie obejście Nowakowa. .. ? Kaczy dół w Mierzei to tylko początek. .. 1,5 mln ton przeładunków. .. czym dźwigami samobieżnymi Fuchsa ? Dyrekcja objawia, że to ma być port kontenerowy. .. bez dźwigów bramowych. .. to zupełnie logiczne i oczywiste. .. Wolak potrafi ! GM nie wspomina nic o podwyższeniu zagrożenia powodziowego dla miasta i Żuław. .. ale to nikogo nie obchodzi. .. bo wrota da się zamknąć. .. Wprawdzie nie da się zamknąć cieśniny Pilawskiej, ani zmniejszyć efektów cofki na pogłębionym torze wodnym do miasta. .. ale takie tam drobnostki nikogo nie interesują wobec tych ilości wyborczej kiełbasy jakie niesie ze sobą kaczy dół w Mierzei Wiślanej. Środowisko że ucierpi. .. Jezus kazał czynić Ziemię sobie powolną. .. i PARTIA to czyni bez względu na koszty. .. Wiwat Populizm i Socjotechnika ! Rozum nie przejdzie. ..
  • Głęboka myśl skąd ty te bzdury bierzesz, przecież będzie nowy most w Nowakowie, teraz nie ma mostu nowego i też jakoś przez niego pływają. Nikt nie mówił, że to będzie port kontenerowy, ale zaplecze dla lokalnego przemysłu, No i baza dla przeładunku zboża, bo OT Logistic chce tutaj przeładowywać zboże po wykonaniu przekopu. A jakie jest zagrożenie powodziowe? Jak będą wrota? Czterokrotny wzrost przeładunków czyli z obecnych 100 tys do 400 tys. ton a co jak będzie nie 400 a 800 tys ton, albo 1,5 mln? Ta analiza z Wyborczej to bujda, bo mówi o wpływach za opłaty portowe przy kursie euro po 4 zł, natomiast faktyczny kurs Euro jest głównie między 4,20 a 4,30, a to już daje o ok 5-7% większe wpływy za opłaty. 5-7% to sporo, do tego trzeba doliczyć opłaty portowe za żaglówki w Elblągu i innych portów nad Zalewem a to w Elblągu 15 zł za dobę/ łódkę, a miesięcznie to 200 zł, No i opłaty pasażerskie opłaty za usługi w marinach jak tankowanie, noclegi, prysznice, zimowanie w hangarze czy usługi przygotowania jachtu do sezonu, cumownicze opłaty dla statków w zależności od wielkości od 400 do 700 zł/mc opłaty za parkingi dla ciężarówek przyjeżdżających po towar do portu i przewożących do portu. za wodowanie i wyciąganie z wody jachtów, do tego podatki od osób zatrudnionych w porcie No i podatki przy budowie Tego przekopu, które trafią do budżetu. Przecież te ciężarówki i inne maszyny, które tam będą pracować, będą zużywać paliwo i części i inne smary i oleje, od których trzeba odprowadzić podatki to samo dotyczy pracowników, wykonawcy i kooperantów.
  • Towarzysze komuniści już tak zarządzali tym portem, że przeładunki spadły z 500 tysięcy. Ton w 1937 roku prawie do zera od 1945 do 1989, a i potem tak zarządzali, że port się nie rozwijał, no to teraz czas na zmiany i przekop i powrót do dawnych 500 tysięcy ton rocznie, miesiąc o czasach wojny, bo wtedy przeładunki to wynosiły dużo więcej jak 500 tys. ton. Komuniści właśnie doprowadzili dobrze prosperujący port ze znaną w świecie stocznią do upadku.
  • Czyli PO staremu. Nie ważne, ze takie rozwiazanie bedzie korzystne, bo kasa z panstwana utrzymanie toru, lodołamacz, na to ze oficjalnie bedziemy portem RP. Wazne, ze to robi PIS, wiec z gory trzeba byc na nie. O nie panie Wcisla na to zgody nie ma i prosze nie odpowiadac za wszystkich.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    Realista1(2019-10-01)
  • Mówicie.ze Krasulski nić nie robi . Jak pan jego dał.mu.rozkaz i.kuz działa.! Nie głosujcie.na niego ! Nic nie zrobił dla Elbląga. Znam.go.ospbosciei.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Akbgzulawy(2019-10-01)
  • A jaka jest różnica czy port będzie państwowy czy samorządowy (de facto państwowy). Oprócz nazwy i obawy o ową nazwę. Państwowy będzie budowany, a samorządowy już nie??
  • @Ktosiek - a to świnia, mam nadzieję że on niedługo będzie bezrobotny
  • przestańcie pokazywać tego nieroba Wcisłę, mamy go serdecznie dość, tego lansera
  • @Gienek - Musisz porozmawiać z panem Arkadiuszem Zglińskim, bo to jego koncepcja, że Elbląg będzie kontenerowy, jako wsparcie portu gdańskiego. .. Na tym głównie opiera się koncepcja próby udowodnienia, że ten poroniony pomysł może dać jakikolwiek zysk. .. ! Póki co port w Elblągu jest deficytowy na poziomie 100 000 zł rocznie pomimo dotacji miasta w wysokości 120 000 zł rocznie. Operator portu tylko w jednym roku, w całej jego historii, odnotował niewielki zysk na swojej działalności. .. Będzie nowy most w Nowakowie. .. niestety nie jest ujęty w obecnych planach budowy kaczego dołu. .. Szacunki opłacalności. Jeżeli podniesiemy, już zawyżone, parametry pracy przyszłego portu w Elblągu o 300%, czyli słusznie, bo jak za Bieruta, to port pierwsze zyski przyniesie po 100 latach. .. TO JEST INWESTYCJA W PLANOWĄ STRATĘ, bo ciągle nie uwzględniamy żadnych kosztów utrzymania toru wodnego przez Zalew Wiślany i budowy infrastruktury portowo-transportowej, której nie ma gdzie zbudować. .. Co do wysokich kosztów utrzymania toru wodnego na Zalewie Wiślanym nikt nie ma żadnych wątpliwości. .. No i cóż dochodzi jeszcze kwestia środowiskowa. .. Co zostanie z Obszaru Natura 2000 i rezerwatu przyrody Ujście Nogatu po pierwszym zrzucie wód balastowych przez jakiegoś miłego kapitana. .. albo pierwszej awarii skutkującej wyciekiem kilku ton ropy do Zalewu Wiślanego. .. Trupy bielków i tony zdechłych ryb i innego ptactwa. To realna odpowiedź.
Reklama