UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Kto będzie wpływał do portu z tak trudnym technicznie wejściem. .. ? Desperaci, żaglówki, motorówki. .. ?! Zaś przez Nowakowo kontenerowce będą przechodzić górą czy bokiem. .. Może PARTIA wykopie obejście Nowakowa. .. ? Kaczy dół w Mierzei to tylko początek. .. 1,5 mln ton przeładunków. .. czym dźwigami samobieżnymi Fuchsa ? Dyrekcja objawia, że to ma być port kontenerowy. .. bez dźwigów bramowych. .. to zupełnie logiczne i oczywiste. .. Wolak potrafi ! GM nie wspomina nic o podwyższeniu zagrożenia powodziowego dla miasta i Żuław. .. ale to nikogo nie obchodzi. .. bo wrota da się zamknąć. .. Wprawdzie nie da się zamknąć cieśniny Pilawskiej, ani zmniejszyć efektów cofki na pogłębionym torze wodnym do miasta. .. ale takie tam drobnostki nikogo nie interesują wobec tych ilości wyborczej kiełbasy jakie niesie ze sobą kaczy dół w Mierzei Wiślanej. Środowisko że ucierpi. .. Jezus kazał czynić Ziemię sobie powolną. .. i PARTIA to czyni bez względu na koszty. .. Wiwat Populizm i Socjotechnika ! Rozum nie przejdzie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    4
    GłębokaMyśl(2019-10-01)
  • Głęboka myśl skąd ty te bzdury bierzesz, przecież będzie nowy most w Nowakowie, teraz nie ma mostu nowego i też jakoś przez niego pływają. Nikt nie mówił, że to będzie port kontenerowy, ale zaplecze dla lokalnego przemysłu, No i baza dla przeładunku zboża, bo OT Logistic chce tutaj przeładowywać zboże po wykonaniu przekopu. A jakie jest zagrożenie powodziowe? Jak będą wrota? Czterokrotny wzrost przeładunków czyli z obecnych 100 tys do 400 tys. ton a co jak będzie nie 400 a 800 tys ton, albo 1,5 mln? Ta analiza z Wyborczej to bujda, bo mówi o wpływach za opłaty portowe przy kursie euro po 4 zł, natomiast faktyczny kurs Euro jest głównie między 4,20 a 4,30, a to już daje o ok 5-7% większe wpływy za opłaty. 5-7% to sporo, do tego trzeba doliczyć opłaty portowe za żaglówki w Elblągu i innych portów nad Zalewem a to w Elblągu 15 zł za dobę/ łódkę, a miesięcznie to 200 zł, No i opłaty pasażerskie opłaty za usługi w marinach jak tankowanie, noclegi, prysznice, zimowanie w hangarze czy usługi przygotowania jachtu do sezonu, cumownicze opłaty dla statków w zależności od wielkości od 400 do 700 zł/mc opłaty za parkingi dla ciężarówek przyjeżdżających po towar do portu i przewożących do portu. za wodowanie i wyciąganie z wody jachtów, do tego podatki od osób zatrudnionych w porcie No i podatki przy budowie Tego przekopu, które trafią do budżetu. Przecież te ciężarówki i inne maszyny, które tam będą pracować, będą zużywać paliwo i części i inne smary i oleje, od których trzeba odprowadzić podatki to samo dotyczy pracowników, wykonawcy i kooperantów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Gienek (2019-10-01)
  • @Gienek - Musisz porozmawiać z panem Arkadiuszem Zglińskim, bo to jego koncepcja, że Elbląg będzie kontenerowy, jako wsparcie portu gdańskiego. .. Na tym głównie opiera się koncepcja próby udowodnienia, że ten poroniony pomysł może dać jakikolwiek zysk. .. ! Póki co port w Elblągu jest deficytowy na poziomie 100 000 zł rocznie pomimo dotacji miasta w wysokości 120 000 zł rocznie. Operator portu tylko w jednym roku, w całej jego historii, odnotował niewielki zysk na swojej działalności. .. Będzie nowy most w Nowakowie. .. niestety nie jest ujęty w obecnych planach budowy kaczego dołu. .. Szacunki opłacalności. Jeżeli podniesiemy, już zawyżone, parametry pracy przyszłego portu w Elblągu o 300%, czyli słusznie, bo jak za Bieruta, to port pierwsze zyski przyniesie po 100 latach. .. TO JEST INWESTYCJA W PLANOWĄ STRATĘ, bo ciągle nie uwzględniamy żadnych kosztów utrzymania toru wodnego przez Zalew Wiślany i budowy infrastruktury portowo-transportowej, której nie ma gdzie zbudować. .. Co do wysokich kosztów utrzymania toru wodnego na Zalewie Wiślanym nikt nie ma żadnych wątpliwości. .. No i cóż dochodzi jeszcze kwestia środowiskowa. .. Co zostanie z Obszaru Natura 2000 i rezerwatu przyrody Ujście Nogatu po pierwszym zrzucie wód balastowych przez jakiegoś miłego kapitana. .. albo pierwszej awarii skutkującej wyciekiem kilku ton ropy do Zalewu Wiślanego. .. Trupy bielków i tony zdechłych ryb i innego ptactwa. To realna odpowiedź.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    2
    GłębokaMyśl(2019-10-02)
Reklama