Niedziela 18-11-2018, imieniny Karoliny, Romana
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Iść, czy nie iść? Iść, czy nie iść?

Co słychać na budowie S7

 
Elbląg, Co słychać na budowie S7 Kierowcy korzystający z trasy nr 7 muszą jeszcze przez półtora roku ćwiczyć cierpliwość (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Półtora roku pozostało do planowanego terminu oddania do użytku drogi ekspresowej S7 z Elbląga do Gdańska. Sprawdziliśmy, co obecnie dzieje się na każdym z dwóch budowanych odcinków.

Budowa trasy S7 będzie kosztować 3,2 mld złotych, ma być ukończona do października przyszłego roku. Prace realizują dwie firmy: Metrostav (odcinek Nowy Dwór Gdański – obwodnica Gdańska) i Budimex (z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego). Co obecnie dzieje się na placu budowy?
     - Kończy się okres zimowy i wznowiono realizację prac, które można wykonywać w tych warunkach. Rozpoczęto budowy nasypów na wzmocnionych fragmentach pod przyszłą drogą ekspresową, w pozostałych miejscach w dalszym ciągu trwają prace polegające na wzmocnieniu podłoża. Trwają końcowe roboty przy odcinkach, na których planowane są kolejne przełożenia ruchu na drogi objazdowe (przyszła S7 jest budowana częściowo na drodze krajowej nr 7 – red.). Jeśli chodzi o roboty mostowe, idą one normalnym trybem, zgodnie z harmonogramem. W tym miesiącu planowane jest betonowanie pierwszego przęsła mostu na Wiśle (to dwa największe obiekty na przyszłej S7 o długości około kilometra). Obecnie wykonywane są podpory w nurcie rzeki i prace przy przyczółkach - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która prowadzi tę inwestycję.
     Prace nad wzmacnianiem gruntu cały czas trwają też na odcinku Elbląg – Nowy Dwór Gdański. - Wbudowywano materace wzmacniające, wykonywano nasypy drogowe oraz nasypy przeciążające, które także rozbierano na określonych odcinkach trasy zasadniczej. Trwają prace na licznych obiektach inżynierskich w zależności od postępów prac: zbrojenie i betonowanie, montaż dylatacji, wykonywanie izolacji – dodaje rzecznik.
     W kilku miejscach kierowcy muszą korzystać z objazdów. Kolejne zmiany w organizacji ruchu – dotyczące m.in. rejonu ulicy Żuławskiej - są dopiero planowane i mają być wprowadzone dopiero za kilka miesięcy.
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Czytnik kart kryptograficznych
Konto poczty elektronicznej
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata
Hosting WWW START