UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Przekop przez Mierzeję: czas na II etap

 
Elbląg, Nowakowo doczeka się nowego mostu
Nowakowo doczeka się nowego mostu (fot. Witold Sadowski, arch. portEl.pl)

Most obrotowy w Nowakowie, nowa droga powiatowa i przebudowanie toru wodnego na rzece Elbląg – te inwestycje zostaną zrealizowane w ramach drugiego etapu budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Wykonawcę poznamy 22 czerwca.

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na realizację II etapu zadania pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Inwestycja została podzielona na kilka części. Urząd Morski wykluczył jednak składanie ofert częściowych.

Jedną z części jest budowa mostu obrotowego w Nowakowie, ok. 650 m na południe od istniejącego mostu pontonowego. „Techniczne parametry mostu obrotowego do projektowanego układu drogowego oraz toru wodnego na rzece Elbląg, to m. in.: długość 104,3m, rozpiętość przęseł 2 x 51,5 m, szerokość całkowita ok. 17,2 m oraz wysokość konstrukcyjna 1,9 m do 4 m.” - możemy przeczytać w ogłoszeniach o przetargu.

Wybudowana zostanie też droga powiatowa wzdłuż zachodniego brzegu rzeki (klasa drogi Z) z ciągiem pieszo – rowerowym, chodnikiem i poboczem gruntowym oraz drogi dojazdowe do nieruchomości. Łączna długość: około 1,5 km.

Tor wodny na rzece zostanie przebudowany na odcinku ok. 10,4 km. Szerokość toru ma wynieść 60 metrów (z wyjątkiem okolic Nowakowa, gdzie będzie zwężony do 40 m) w zakresie obudowy brzegów.

Wszystko ma być gotowe 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Skrócenie czasu inwestycji jest jednym z elementów branym pod uwagę przy wyłanianiu najlepszej oferty. Oferty należy składać do 22 czerwca, w tym samym dniu nastąpi ich otwarcie.

Najbardziej korzystna oferta zostanie wyłoniona na podstawie ceny, skrócenia terminu wykonania i inwestycji oraz gwarancji.

Przypomnijmy, że w tej chwili trwa I etap inwestycji polegający na wybudowaniu Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Nowa droga wodna będzie miała ok. 23 km km, w tym 10,4 km po rzece Elbląg. Głębokość kanału wyniesie 5 m. Docelowo nowa droga wodna ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.

SM
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama