Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 23-11-2017, imieniny Klemensa, Adeli
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Ruszył przetarg na projekt kanału przez Mierzeję

 
Elbląg, Ruszył przetarg na projekt kanału przez Mierzeję Tak miałby wyglądać kanał przez Mierzeję (wizualizacja Urząd Morski w Gdyni)
Rek

1,5 miliona euro ma kosztować projekt budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg w tej sprawie, do 7 listopada czeka na oferty od projektantów.

Przetarg dotyczy zaprojektowania nie tylko samego kanału przez Mierzeję, ale także połączeń drogowych i mostowych oraz modernizacji wejścia do elbląskiego portu na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie i oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek 2,5 km). Projektanci muszą także ująć w dokumentacji szczegóły dotyczące toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do Mierzei Wiślanej oraz zaplanować utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na samym Zalewie. Urząd Morski w Gdyni oszacował koszty przygotowania dokumentacji na 1,5 miliona euro. Zainteresowane firmy mają czas na złożenie ofert do 7 listopada. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.
     Przypomnijmy, że sam kanał przez Mierzeję Wiślaną w miejscowości Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem) ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować około 800 milionów złotych.
     - Harmonogram inwestycji przewiduje, że w 2017 roku ma być gotowa dokumentacja techniczna, na przełomie 2018 i 2019 roku ma ruszyć budowa, a pierwsze statki mają przepłynąć kanałem w 2022 roku. Inwestycja na pewno będzie sfinansowana z pieniędzy budżetu państwa, nie będziemy się starali o unijne dofinansowanie – mówił w kwietniu w Elblągu Marek Gróbarczyk., minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
     

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Brawo PIS. Tak trzymac!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    35 12
    (2016-10-10)
  • Co to jest 1,5 miliona za talk duzy projekt. Pewien były prezydent Elblaga z PO za wykonanie projektu stadionu wybecelował ponoc Miejskiego zapłacił ponoc bańkę (1 milion złotych. )To był dopiero projekt kasa z którego jeszcze wnuki projektanta i tych wszystkichcwaniaczków beda korzystać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29 5
    (2016-10-10)
  • Jak zabiorą 500+, to może im styknie na ten durny projekt.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 38
    (2016-10-10)
  • W koncu! Teraz Rosja bd mogła nas pocałować w....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    34 6
    Czapajew(2016-10-10)
  • Wydać miliardy żeby mogły wpływać kontenerowce-miniaturki jak ten na obrazku. Super pomysł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    13 22
    zyku(2016-10-10)
  • Wielkie BRAWA !!! Niech nasz region się rozwija. Kocham Elbląg i mieszkańców, którzy chcą w nim mieszkać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24 1
    helamaGb6(2016-10-10)
  • Dla Elbląga to dobry projekt. Natomiast z perspektywy całego kraju jest on bezsensowny. Po co budować następny port koło Gdańska i Gdyni. Jedynie fakt rusofobi partii takiej jak PiS i jej zwolenników może wyjaśnić fakt że takie coś może powstać. Z drugiej strony to może być jedyna szansa dla Elbląg
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 14
    wujo(2016-10-10)
  • żal d. .. e ściaka zazdrośniku jeden, taki typ jak ty to porażka. PełOwiec całą mordą
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 6
    (2016-10-10)
  • Peowcy czas HEJT rozpocząć, żółć i jad wylewać !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 6
    (2016-10-10)
  • Pamietajmy o puszczeniu linii wąskotorowej!!!!Myśle, że w kolejnym roku należy się zastanowić nad uruchomieniem punktów sprzedaży biletów na stacjach. Na pewno tam, gdzie jest najwięcej osób, czyli w Stegnie i Jantarze. Według mnie, przy tak dużej wymianie pasazerów konduktorzy nie są w stanie dotrzeć do każdego. A nie każdy też będzie szukał konduktora w zatłoczonym składzie. No i ta linia do Krynicy. Trzeba za tym chodzić, żeby w projekcie na przekop było miejsce na tory.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    Mierzejanin(2016-10-10)
  • A de.. z Elblągu zamknęli kolej nadzalewowa. CBA powinna sprawdzić niegospodarnosc tej decyzji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 2
    (2016-10-10)
  • Należy bezwzględnie odtworzyć kolejkę do Krynicy morskiej!!!! To by było zamiast 65 tys 165 tys sprzedanych biletów!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    (2016-10-10)
Reklama