Dwa konsorcja chcą przygotować dokumentację budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Dzisiaj w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty, jakie wpłynęły na przetarg w tej sprawie. Jedna opiewa na 7,3 miliona złotych, druga – na 5,2 miliona zł.
Urząd Morski w Gdyni przeznaczył na wykonanie projektu budowy kanału 6 milionów złotych. Za tę kwotę ma być zrealizowany nie tylko projekt przekopu, ale także projekt połączeń drogowych i mostowych oraz modernizacji wejścia do elbląskiego portu na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek 2,5 km). Projektanci muszą także ująć w dokumentacji szczegóły dotyczące toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do Mierzei Wiślanej oraz zaplanować utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na samym Zalewie. Będą także nadzorować przebieg prac budowlanych.
Dzisiaj w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty, które wpłynęły na przetarg w tej sprawie. Zainteresowane zaprojektowaniem kanału są dwa konsorcja firm: Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd z Gdyni, które swoje usługi wyceniły na 7,3 mln złotych oraz Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Budownictwa Morskiego z Gdańska, proponując cenę 5,2 mln zł. - Trudno dzisiaj powiedzieć, ile potrwa szczegółowe analizowanie ofert. Mamy na to 60 dni, ale ten termin może być wydłużony – dowiedzieliśmy się w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Dokumentacja budowy kanału przez Mierzeję ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją kanału jest miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Sam kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować około 800 milionów złotych.
Budowa kanału, jak twierdzi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
Zobacz filmową wizualizację kanału wykonaną na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni, którą zamieszczamy przy artykule.
Dzisiaj w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty, które wpłynęły na przetarg w tej sprawie. Zainteresowane zaprojektowaniem kanału są dwa konsorcja firm: Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd z Gdyni, które swoje usługi wyceniły na 7,3 mln złotych oraz Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Budownictwa Morskiego z Gdańska, proponując cenę 5,2 mln zł. - Trudno dzisiaj powiedzieć, ile potrwa szczegółowe analizowanie ofert. Mamy na to 60 dni, ale ten termin może być wydłużony – dowiedzieliśmy się w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Dokumentacja budowy kanału przez Mierzeję ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją kanału jest miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Sam kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować około 800 milionów złotych.
Budowa kanału, jak twierdzi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
Zobacz filmową wizualizację kanału wykonaną na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni, którą zamieszczamy przy artykule.
RG