UWAGA!

Są chętni do zaprojektowania kanału przez Mierzeję

Dwa konsorcja chcą przygotować dokumentację budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Dzisiaj w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty, jakie wpłynęły na przetarg w tej sprawie. Jedna opiewa na 7,3 miliona złotych, druga – na 5,2 miliona zł.

Urząd Morski w Gdyni przeznaczył na wykonanie projektu budowy kanału 6 milionów złotych. Za tę kwotę ma być zrealizowany nie tylko projekt przekopu, ale także  projekt połączeń drogowych i mostowych oraz modernizacji wejścia do elbląskiego portu na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek 2,5 km). Projektanci muszą także ująć w dokumentacji szczegóły dotyczące toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do Mierzei Wiślanej oraz zaplanować utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na samym Zalewie. Będą także nadzorować przebieg prac budowlanych.
       Dzisiaj w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty, które wpłynęły na przetarg w tej sprawie. Zainteresowane zaprojektowaniem kanału są dwa konsorcja firm: Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd z Gdyni, które swoje usługi wyceniły na 7,3 mln złotych oraz Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Budownictwa Morskiego z Gdańska, proponując cenę 5,2 mln zł. - Trudno dzisiaj powiedzieć, ile potrwa szczegółowe analizowanie ofert. Mamy na to 60 dni, ale ten termin może być wydłużony – dowiedzieliśmy się w Urzędzie Morskim w Gdyni.
       Dokumentacja budowy kanału przez Mierzeję ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. 
       Przypomnijmy, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją kanału jest miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Sam kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować około 800 milionów złotych.
       Budowa kanału, jak twierdzi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
      
       Zobacz filmową wizualizację kanału wykonaną na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni, którą zamieszczamy przy artykule. 
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • 2018-2019 r ruszy inwestycja tzn że następne wybory i inwestycja ????? czy PIS jest pewny że po czterech latach Polacy znów zechcą PIS. Elblążanie poprą PIS za przekop a inni. Kopcie jak najszybciej.
  • Proszę PIS małymi kroczkami ruszy z przekopem a PO i PSL wała obiecali a poprzednicy -PO i PSL stracili tyle kasy która wystarczyła by na przekop.
  • MIŚ im droższy tym więcej zarobimy, wielkie NIE dla pisiorów w czasie wyborów. Jest droga wodna z Elbląga do Gdańska przez Kanał Jagieloński, jest możliwość pływania przez Cieśninę Bałtyjską. NIE dla niepotrzebnego przekopu. NIE dla głupoty ! Hero (Heronim Zabiełło)
  • miś im droższy. .. .. to chyba olsztyn tu się plącze i bełkoce.
  • Tunel, ze swiatelkiem na koncu bylby lepszym rozwiazaniem, niz jakies mosty.
  • Chętnie poznam nazwisko tego co to wymyślił te zwodzone mosty. To trzeba mieć nieźle narąbane pod sufitem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    7
    hamulcowy(2016-11-10)
  • Nie ma czegoś takiego jak Cieśnina Bałtyjska. Kolejna sprawa, skoro się tak wymądrzasz i wszystko wiesz lepiej (oczywiście tyko w teorii), to trzeba było zrobić coś jak remontowali wrota na wyjściu z Kanału Jagiellońskiego na Nogat, na który wywalili kilka baniek, a nie wzięli pod uwagę, że coś się zmieniło przez kilkaset lat i powinno się je poszerzyć, podwyższyć i pogłębić. Kolejna sprawa - w zeszłym roku umacniali brzegi całego Kanału, była to piękna okazja do wyprostowania kilku newralgicznych miejsc, rzez które jednostki 60m mają poważne problemy z manewrowaniem. Nie wspomnę już o zanurzeniu (1,6m), działalności bobrów i mnóstwa nielegalnych siatek kłusowniczych. Obserwując chcąc nie chąc Twoje wypociny w ostatnich latach, zaczynam podejrzewać że jara Cię to, że jesteś karcony minusami pod każdym Twoim wpisem, zwłaszcza w sprawie portu. O Zabiełło co zrobiłeś, z nóg nas ściełło :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    9
    2
    nauczycielgeografii(2016-11-10)
  • Czy w projektach jest uwzględniona linia kolei waskotorowej do Krynicy jak było obiecane? Żeby potem nie było zmian kosztownych!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Mierzejanin(2016-11-10)
  • Dlaczego Litwini i Białoruś zezwala ruskim N przejazd przez swoje terytoria?????!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    Niedlaruskow(2016-11-10)
  • Jaka różnica poziomów, kawałek dalej jest połączenie z otwartym morzem i statki pływają. Przekopać wybudować wysoki most i po sprawie.
  • Cos pieknego. Zastanawia mnie dlaczego tak pózno ktos sie za ten projekt wzioł na powaznie. Jako Polak i mieszkaniec tego regionu. Bedę dumny jak to zostanie zrealizowane. Bede miał swiadomosc że juz nie bedziemy na pasku rosjan.
  • Po co do Krynicy kolej wąskotorowa. Tam bedziemy smigac łódkami i rowerami. AQ jak a co nie wolno.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    Cojajco(2016-11-10)
Reklama