Czwartek 19-07-2018, imieniny Wincentego, Marcina
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Koncert finałowy IV Pasłęckiego Festiwalu Organowego

Elbląg, Koncert finałowy IV Pasłęckiego Festiwalu Organowego

W najbliższą niedzielę, 23 października o godz. 19 z recitalem w kościele św. Bartłomieja w Pasłęku wystąpi znana doskonale pasłęckiej publiczności organistka Francien Janse-Balzer, która w minionym roku była rezydentką przy organach Hildebrandta w miesiącach sierpień-październik. Wstęp wolny. 

Znakomita artystka, która w swoim rodzinnym Weener (Niemcy) pracuje przy XVIII-wiecznych organach Arpa Schnitgera, wykona ciekawy i zróżnicowany program, którego myśl przewodnią Francien Janse-Balzer scharakteryzowała słowem „kontrasty”.
     
     Słowo o muzyce oraz najnowsze odkrycia dotyczące działalności warsztatu Andreasa Hildebrandta w ramach swojej prelekcji przedstawi Krzysztof Urbaniak, prowadzący w 2016 r. projekt badawczy realizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
     
     W programie:
     Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
− „Onder een linde groen”
     
     Johannes Matthias Michel (*1962) -
− Waltz
     
     Johann Sebastian Bach (1685-1750)
− Italienisches Konzert BWV 971
(brak określenia tempa, Andante)
− „Allein Gott in der Höh sei Ehr” BWV 715
     
     Albert de Klerk (1917-1998)
− trzy inwencje: Con grazia, Scherzando, Tempo rubato)
     
     Johann Gottfried Walther (1684-1748)
− partita „Jesu, meine Freude”
     
     Hans Friedrich Micheelsen (1902-1973)
− z koncertu organowego: „Es sungen drei Engel”, Tokkataw
     
     Francien Janse-Balzer urodziła się w 1959 r. w holenderskim mieście Zutphen. Studiowała w latach 1977-1981 w Amsterdamie w klasie organów Klaasa Bolta, kontynuowała następnie swoje studia u Jacquesa van Oortmerssena, kończąc 1984 tok kształcenia w klasie koncertowej amsterdamskiego konserwatorium. Studiowała ponadto muzykę kameralną w Ecole Normale de Paris. W latach 1982-1993 w szkole muzycznej w Papenburgu (Niemcy) prowadziła zajęcia fortepianu, organów oraz teorii muzyki, rozwijając przy tym szeroką działalność pedagogiczną. W Weener (Niemcy) jest od lat 80' XX w. dyrygentką chórów oraz organistką kościoła luterańskiego, jak również organistką organów Arpa Schnitgera w kościele reformowanym. Działa także jako przewodnicząca stowarzyszenia Förderkreis Organeum w Weener.      


     ----------- Reklama -----------

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl