UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Najważniejsze Requiem wszech czasów

 
Elbląg, Najważniejsze Requiem wszech czasów

Bywają utwory spektakularne, ale szybko ginące w mroku dziejów i bywają takie, które swoim blaskiem zachwycają kolejne pokolenia kompozytorów, muzyków i melomanów. Do tej drugiej grupy od ponad dwustu lat zalicza się Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta – najsłynniejsza msza żałobna wszech czasów. Ostatnie dzieło austriackiego mistrza, jak żadne inne w jego dorobku, przepełnione mistycyzmem i dostojeństwem.

Nim Mozart skreślił ostatni takt Requiem…, jego pióro zamilkło na wieki. Kompozycja została jednak ukończona przez jego uczniów, na czele z Franzem Süssmayrem, i jak stwierdził jeden z krytyków, „stanowi źródło, z którego czerpie każda msza żałobna”. Choć dzieło Mozarta stanowi osobistą wypowiedź człowieka skonfrontowanego z ostatecznością śmierci, można je odnieść do każdego z nas. Przekonamy się o tym 14. kwietnia w ramach Koncertu Pasyjnego.
       Z mozartowskim arcydziełem zmierzy się Elbląska Orkiestra Kameralna i Chór Cantata, w towarzystwie solistów uznanych na arenie polskiej i międzynarodowej. O obecność sopranu na scenie zadba Jolanta Kowalska-Pawlikowska, której będą towarzyszyć Dawid Biwo (bas) i Paweł Brożek (tenor). Ich grono uzupełni Jan Jakub Monowid – laureat m.in. dwóch Fryderyków, który swoim głosem zapracował na miano jednego z najwybitniejszych polskich kontratenorów. Nad całością będzie zaś czuwał czołowy polski dyrygent młodego pokolenia, Mateusz Rusowicz.
      
       14.04.2019, niedziela, 18:00, Centrum Sztuki Galeria EL
       Wykonawcy:
       Mateusz Rusowicz – dyrygent
       Chór Cantata
       Marta Drózda-Kulkowska – dyrygent chóru
       Jolanta Kowalska-Pawlikowska – sopran
       Paweł Brożek - tenor
       Jan Jakub Monowid - kontratenor
       Dawid Biwo – bas
       Elbląska Orkiestra Kameralna
       Muzycy doangażowani do składu Orkiestry
      
       W programie m.in.

       Wolfgang Amadeusz Mozart - Requiem d-moll KV 626
       Romuald Twardowski - Tryptyk Mariacki. 3 sceny i 2 tańce na orkiestrę smyczkową
       Wacław z Szamotuł - Modlitwa gdy dziatki idą spać
      
       Współorganizatorem koncertu jest Centrum Sztuki Galeria EL
      
       Filharmonia uczestniczy w programie „filharmonia / ostrożnie, wciąga!!!” organizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca ze środków MKiDN
       Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.      
       Koncert współorganizowany i współfinansowany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent-rezydent”
      
       Sponsor Główny Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Meble Wójcik
       Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Metal Expert Sp. J., Toyota Knedler
       Meble Wójcik jest Fundatorem Głównym Instrumentów Elbląskiej Orkiestry Kameralnej
      

       Patronem medialnym EOK jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl

      
Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama