Czwartek 25-04-2019, imieniny Marka, Jarosława
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

The Son of Man Machine w Galerii EL

Elbląg, The Son of Man Machine w Galerii EL

Przed nami kolejna okazja, by odwiedzić Centrum Sztuki Galeria EL. Wernisaż wystawy zbiorowej „The Son of Man Machine” - drugiej edycji projektu poświęconego relacji człowieka i maszyny odbędzie się 11 kwietnia o godz. 18. Wstęp wolny.

Pomysłodawca Igor Przybylski mówi na temat swojego projektu:
     Kiedy w 1978 roku zespół Kraftwerk wydał płytę „Man Machine" była to muzyka odrealniona, syntetyczna, dla wielu nie do przyjęcia. Dziś to minimalistyczne, zdehumanizowane brzmienie łączy pokolenia twórców electro, techno, industrialu czy new romantic i wciąż inspiruje.
     W czasach posthumanizmu i postinternetu tytułowy „Man Machine” nie wydaje się niczym nadzwyczajnym. Dziś człowiek wsiadający do metra, korzysta ze smartfonu czy tabletu. Jadąc maszyną korzystamy z kolejnej maszyny. Wychodząc z metra jedziemy ruchomymi schodami, by za chwilę przesiąść się w autobus. Maszyny otaczają nas coraz silniej. A raczej my otaczamy się maszynami...
     Równoległe funkcjonowanie w świecie realnym i wirtualnym to już nasza codzienność. Transhumanizm postulujący wykorzystanie nauki i techniki do przekształcenia ludzi w istoty wyższe, określane mianem postczłowieka, stał się faktem.
     Posthumaniści dążą do nowego sposobu wykorzystania ludzkiego ciała. Katherine Hayles w książce „How we became Posthuman” pisze o ciele ludzkim, jako pierwotnej protezie, którą możemy dowolnie rozbudowywać. Trashumanistyczny postczłowiek w założeniu ma stać się człowiekiem następnej generacji dzięki technologii i genetyce. Człowiek jest wciąż udoskonalany. Protezy, mikroczipy, przeszczepy, botoks...
     Z drugiej strony trwa postępujący proces antropomorfizacji maszyn. Zacierają się granice między robotem i cyborgiem. Roboty są coraz bardziej ludzkie.
     Tytułowa relacja „Człowiek-Maszyna” stała się pretekstem do stworzenia obrazów, obiektów, rzeźb, video czy instalacji audio, które złożyły się na całość projektu. Nie jest to jednak prezentacja najnowszych osiągnięć techniki.
     
     Kuratorzy: Igor Przybylski, Karina Dzieweczyńska
     Artyści uczestniczący:
     Yui Akiyama, Agata Borowa, Dorota Borowa, Iza Bryzek-Tarkowska,
     Madgalena Domalewska, Paweł Dunal, Aleksandra Dziaczkowska,
     Mikołaj Dziekański, Michał Frydrych, Bartek Kiełbowicz, Dorota Kozieradzka, Róża Litwa, Jarosław Modzelewski, Igor Przybylski,
     Agnieszka Rogóz, Aleksander Ryszka, Michał Szuszkiewicz, Iwona Teodorczuk-Możdżyńska
     
     Wystawę w Galerii EL odwiedzać będzie można od 12 kwietnia do 10 maja.
Wojciech Minkiewicz, Centrum Sztuki Galeria EL
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

RTV + SZAFA
Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna III
Kuchnia nowoczesna II