Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 23-10-2017, imieniny Teodora, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Mamy go! Mamy go!

Dzieci programują roboty w bibliotece

 
Elbląg, Dzieci programują roboty w bibliotece (fot. Anna Dembińska)
Rek

Dash, Melman i Doris to trzy sympatyczne roboty, które dziś potrzebowały pomocy, by „zwiedzić” elbląską starówkę. Mogły liczyć na piątoklasistów ze Szkoły Podstawowej nr 12, którzy na interdyscyplinarnej lekcji w Warmińsko-Mazurskiej Bibliotece Pedagogicznej uczyli się programować roboty. Zobacz zdjęcia.

- W trakcie zajęć o elbląskiej starówce będą się uczyć programowania robotów, aby poruszały one się po wyklejonym przez nas planie miasta – wyjaśnia Mateusz Paradowski, współprowadzący zajęcia w Warmińsko-Mazurskiej Bibliotece Pedagogicznej.
     Brzmi skomplikowanie? Ale jak się okazuje, to nic trudnego. Programowanie robotów to nic innego jak układanie klocków (komend) na tablecie, dzięki którym Dash, Melman i Doris wiedzą, czy mają skręcić, iść prosto i jak daleko.
     - Trzeba było wymierzyć dobrze, żeby robot nie wjechał na nic, idealnie skręcił, nie zahaczył o bloki – Hania Bednarczyk i Magdalena Puzio z SP 12 zdradziły, jak należało wykonać to zadanie.
     Istnieje też wersja lekcji dla młodszych dzieci. Uczniowie klas I-III nie układają klocków, tylko na tablecie rysują trasę, którą roboty mają pokonać.
     Program ruszył od lutego. Do tej pory lekcje z robotami miało już osiem klas. Scenariuszy może być wiele – nie tylko o elbląskiej starówce. Na chętnych uczniów czekają lekcje pt „Z biegiem Wisły”, „Skąd nasz ród”. Wszystko zależy od rekwizytów i wyobraźni. - Chcieliśmy pokazać nauczycielom, że nie trzeba być informatykiem, żeby uczyć dzieci programowania - dodaje Mateusz Paradowski.
     Z punktu widzenia ucznia lekcje w bibliotece (kojarzące się z pogadanką na temat pozytywnej roli czytania w życiu) są bardziej interesujące od siedzenia w ławkach. A wiedza pojawia się przypadkiem. - Takie lekcje uczą też takich rzeczy, jak współdziałanie w grupie – zauważa Małgorzata Czyszek, nauczycielka z SP 12.
     Zanim bowiem Dash, Melman i Doris wyruszyły na spacer po starówce, dzieci zostały podzielone na grupy i musiały wykonać zadania przybliżające elbląską starówkę: ułożyć puzzle z najważniejszymi zabytkami oraz umiejscowić je na planie miasta wyklejonym na dywanie.
     Zajęcia trwają około 90 minut. Klasy, które chciałyby pomóc sympatycznym robotom w poznawaniu elbląskiej starówki muszą tylko skontaktować się z Warmińsko-Mazurską Biblioteką Pedagogiczną przy ul. Św. Ducha.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama