UWAGA!

Dzieci programują roboty w bibliotece

 Elbląg, Dzieci programują roboty w bibliotece
(fot. Anna Dembińska)

Dash, Melman i Doris to trzy sympatyczne roboty, które dziś potrzebowały pomocy, by „zwiedzić” elbląską starówkę. Mogły liczyć na piątoklasistów ze Szkoły Podstawowej nr 12, którzy na interdyscyplinarnej lekcji w Warmińsko-Mazurskiej Bibliotece Pedagogicznej uczyli się programować roboty. Zobacz zdjęcia.

- W trakcie zajęć o elbląskiej starówce będą się uczyć programowania robotów, aby poruszały one się po wyklejonym przez nas planie miasta – wyjaśnia Mateusz Paradowski, współprowadzący zajęcia w Warmińsko-Mazurskiej Bibliotece Pedagogicznej.
       Brzmi skomplikowanie? Ale jak się okazuje, to nic trudnego. Programowanie robotów to nic innego jak układanie klocków (komend) na tablecie, dzięki którym Dash, Melman i Doris wiedzą, czy mają skręcić, iść prosto i jak daleko.
       - Trzeba było wymierzyć dobrze, żeby robot nie wjechał na nic, idealnie skręcił, nie zahaczył o bloki – Hania Bednarczyk i Magdalena Puzio z SP 12 zdradziły, jak należało wykonać to zadanie.
       Istnieje też wersja lekcji dla młodszych dzieci. Uczniowie klas I-III nie układają klocków, tylko na tablecie rysują trasę, którą roboty mają pokonać.
       Program ruszył od lutego. Do tej pory lekcje z robotami miało już osiem klas. Scenariuszy może być wiele – nie tylko o elbląskiej starówce. Na chętnych uczniów czekają lekcje pt „Z biegiem Wisły”, „Skąd nasz ród”. Wszystko zależy od rekwizytów i wyobraźni. - Chcieliśmy pokazać nauczycielom, że nie trzeba być informatykiem, żeby uczyć dzieci programowania - dodaje Mateusz Paradowski.
       Z punktu widzenia ucznia lekcje w bibliotece (kojarzące się z pogadanką na temat pozytywnej roli czytania w życiu) są bardziej interesujące od siedzenia w ławkach. A wiedza pojawia się przypadkiem. - Takie lekcje uczą też takich rzeczy, jak współdziałanie w grupie – zauważa Małgorzata Czyszek, nauczycielka z SP 12.
       Zanim bowiem Dash, Melman i Doris wyruszyły na spacer po starówce, dzieci zostały podzielone na grupy i musiały wykonać zadania przybliżające elbląską starówkę: ułożyć puzzle z najważniejszymi zabytkami oraz umiejscowić je na planie miasta wyklejonym na dywanie.
       Zajęcia trwają około 90 minut. Klasy, które chciałyby pomóc sympatycznym robotom w poznawaniu elbląskiej starówki muszą tylko skontaktować się z Warmińsko-Mazurską Biblioteką Pedagogiczną przy ul. Św. Ducha.
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama