Środa 12-12-2018, imieniny Joanny, Aleksandra
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Jak pozyskiwać więcej zapytań ze strony internetowej?

 
Elbląg, Jak pozyskiwać więcej zapytań ze strony internetowej?

Podstawowym celem posiadania firmowej strony www jest oczywiście nawiązywanie kontaktu z klientami. Firmom chodzi o to, by potencjalny klient po wejściu na witrynę i zapoznaniu się z jej treścią, napisał wiadomość z prośbą o ofertę lub po prostu chwycił za telefon. To jednak nie jest takie proste. Nawet dobrze zaprojektowana strona niekoniecznie będzie konwertować. Dlatego warto zastosować na niej kilka skutecznych trików, dzięki którym możliwe będzie pozyskiwanie znacznie większej liczby zapytań.


„Klikalny” adres e-mail

     
     Klientom nie zawsze chce się przepisywać lub kopiować adres e-mail umieszczony na stronie firmy. Dlatego dobrym pomysłem będzie dodanie przycisku, po którego kliknięciu automatycznie uruchomi się klient pocztowy. Ten sposób zadziała jednak wyłącznie w sytuacji, gdy użytkownik ma na komputerze czy urządzeniu mobilnym zewnętrzną aplikację do obsługi wiadomości elektronicznych (np. Outlook).
     
     Rada

     
     Jest to rozwiązanie szczególnie polecane firmom, którym zależy na pozyskiwaniu zapytań od użytkowników smartfonów i tabletów.
     
     Dobrze widoczny numer telefonu

     
     Należy go umieści albo na górze, albo na samym dole strony, czyli tam, gdzie spodziewają się go znaleźć użytkownicy. Numer musi od razu rzucać się w oczy – tutaj także można zastosować opcję „klikalną”. Wówczas naciśnięcie przycisku z numerem automatycznie uruchomi Skype’a.
     
     Bardzo dobrym pomysłem będzie także dodanie krótkiej informacji zachęcającej do tego, by rzeczywiście skontaktować się z firmą telefonicznie. Może to być np. „Telefon czynny 7 dni w tygodniu”. To z pewnością zadziała w przypadku klientów, którzy chcą skorzystać z oferty w weekend.
     
     Rozbudowany formularz kontaktowy
     
     Formularz powinien być oczywiście maksymalnie przejrzysty i nie przytłaczać treścią. Warto jednak zastosować tutaj prosty trik, mianowicie umożliwić użytkownikom wybór adresata wiadomości. Nawet jeśli prowadzisz firmę jednoosobową, to możesz zaproponować, aby klient przesłał zapytanie do „działu handlowego” czy „działu obsługi”. Wygląda to bardziej profesjonalnie i z pewnością zachęci część klientów do skorzystania z formularza.
     
     Gwarancja odpowiedzi w ciągu 24 godzin
     
     Jest to znakomity sposób na zyskanie przewagi nad konkurencją. Wciąż wiele firm nie obsługuje klientów w weekend. Niektóre są też święcie przekonane, że klienci nie mają nic lepszego do roboty, niż czekać w nieskończoność, aż ktoś łaskawie odpowie na ich zapytanie. Jeśli umieścisz na stronie informację, że klient ma gwarancję otrzymania oferty czy wyceny w ciągu 24 godzin, to z pewnością konwersja wyraźnie wzrośnie. Pamiętaj jednak, że nie może to być deklaracja bez pokrycia!
     
     Zastosuj te proste triki na swojej stronie lub wspomnij o nich wykonawcy witryny, a przekonasz się, że wzrost liczby zapytań będzie tylko kwestią czasu. Sprawdzone!
     
     Andrzej Weiss
     Agencja reklamowa Soluma Interactive.
     
     Więcej bezpłatnych poradników dla biznesu (prowadzenie firmy, założenie firmy, marketing): tutaj
     

     
     
---- materiał komercyjny-----
     
 
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl