UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Przeciążone linie telefoniczne w przychodniach. Czy da się coś z tym zrobić?

 
Elbląg, Przeciążone linie telefoniczne w przychodniach. Czy da się coś z tym zrobić?

- Ludzie sygnalizują problemy z dodzwonieniem się do poszczególnych placówek – przyznaje pracownik jednej z przychodni lekarskich. - Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest to, że pacjenci dzwonią rano np. w sprawie powtórki leków. Po jakimś czasie lekarz wystawia e-recepty i pacjent dzwoni po raz drugi po numery tych e-recept, blokując dostęp innym dzwoniącym. Ale można tego uniknąć.

- Rozwiązaniem byłoby zakładanie Internetowych Kont Pacjenta. W zasadzie każdy takie posiada, tylko trzeba potwierdzić swoją tożsamość, np. przez swój bank, i ustawić swój telefon do powiadomień – tłumaczy pracownik jednej z elbląskich przychodni zdrowia. - Wówczas po wystawieniu e-recepty przez lekarza pacjent dostałby SMS z kodem recepty i nie musiałby dzwonić drugi raz. Znikomy procent pacjentów ma z tego korzysta, a zapotrzebowanie jest w tej chwili bardzo duże…

Anna Szyszka, dyrektor delegatury NFZ w Elblągu przyznaje, że korzystanie z IKP jest bardzo pożądane, jednak w związku z obecnym zagrożeniem epidemicznym możliwość założenia nowego konta jest na ten moment wstrzymana. – Istnieje szansa, że w najbliższym czasie ta możliwość zostanie przywrócona – mówi. - Jednak ci wszyscy, którzy swoje konta już mają, powinni z nich korzystać.

Anna Szyszka podkreśla też, że z pracownikami delegatury interesanci wciąż mogą w swoich sprawach kontaktować się na odległość, tak jak w innych miejscach ograniczono jednak możliwości kontaktu osobistego. – Można telefonować, a także pisać do nas maile lub korzystać z tradycyjnej korespondencji – zaznacza.

Dyrektor podkreśla, że dotychczasowy brak zainteresowania Internetowymi Kontami Pacjenta to zmarnowana szansa, a w tym momencie powszechne ich stosowanie byłoby przecież nieocenioną pomocą w pracy przedstawicieli ochrony zdrowia. – Namawialiśmy do tego społeczeństwo, robiliśmy akcje, nagłaśnialiśmy tę sprawę nie wiedząc, że w Polsce i na świecie będziemy doświadczać takiej sytuacji, jak dziś – mówi.

- Internetowe Konto Pacjenta jest bardzo dobre, ponieważ daje informacje o dawkowaniu leków i terminie realizacji recept, nie trzeba nosić żadnych papierków, tylko zapamiętać PIN, który otrzymujemy w ramach tej usługi – mówi jeden z mieszkańców Elbląga, stale korzystający z takiego konta. - Podoba mi się to, że IKP w sposób bardzo przejrzysty daje mi dostęp do wszystkich potrzebnych danych. Nigdy też nie napotkałem żadnych problemów, gdy z tego rozwiązania korzystałem – dodaje.

Właśnie dlatego warto, aby ci wszyscy, którzy dostęp do IKP mają, zaczęli z niego korzystać. Jeśli w najbliższym czasie możliwość zakładania kont zostanie wznowiona, warto wiedzieć, jak to zrobić i tym samym ułatwić życie zarówno sobie, jak i pracownikom placówek lekarskich. Informacje o Internetowych Kontach Pacjenta przedstawiamy korzystając z poświęconej im strony rządowej, na której czytamy:

„Dzięki IKP:

- otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail

- wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji

- udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków

- masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia

- odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)”

Aby mieć IPK, trzeba zalogować się używając profilu zaufanego lub e-dowodu. Później otrzymujemy dostęp do swojego konta, na którym można wybrać lekarza, zobaczyć swoje e-recepty (czyli recepty wystawione przez lekarza w systemie elektronicznym), a nawet upoważnić bliską osobę do ich odbierania i sprawdzania terminów wizyt lekarskich. Warto więc z tego korzystać, a także pomóc w założeniu i obsłudze kont bliskim osobom starszym, które nie zawsze odnajdują się w wirtualnej rzeczywistości.

 

Sprawdź szczegółowe informacje i instrukcje dotyczące IPK.

Tomasz Bil
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Wszystko pięknie, tylko by dostać receptę trzeba się skonsultować z lekarzem telefonicznie, to żart bo to jest niemożliwe . Mam IKP i niewiele mogę. Moim zdaniem powinnien być tam możliwy kontakt np. choćby e-mailowy z lekarzem, o czacie na żywo nie marzę. A tak mam konto i co z tego. Mam sobie dane sprawdzic swoje czy dzieci, A co ja nie wiem jak się nazywają? Po co,? Elektroniczne konta czy to IKP czy inne np. w urzędach mają sens gdy jest kontakt z danym podmiotem przez to,np. Rejestracja, rozmowa z lekarzem, a nie zadzwoń tam, idź tam, to Ci potem wyślemy. Jak pójdę tam, czy zadzwonię, to i receptę dostanę . Włączyć myślenie osób, które tworzą takie platformy. Po co to, skoro niewiele przez to można. I tak muszę się skontaktować z lekarzem telefonicznie choćby, a tym momencie graniczy to z cudem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    21 0
    Myślenie (2020-03-19)
  • @Myślenie - Dzień dobry Wprowadziłem mozliwosc kontaktu ze mną przez telefon przez e-mail oraz przez skype. Sytuacja jest dla wszystkich nowa i zapewne w inni lekarze także będą wprowadzać takie możliwości
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 0
    Tomasz Łuba Duży Medyk(2020-03-19)
  • Brawo dla Pana doktora. Szacunek z mojej strony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 0
    (2020-03-19)
  • Ojejejej jak Polacy teraz płaczą...a mówili, żeby zamiast +500 to służbę zdrowia ratować, ze zamiast socjalu to w cyfryzację wsadzić kasę...nieee po co? To teraz pijcie piwo którego nawarzyliscie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 4
    Janek xoo(2020-03-19)
  • Przeciążony telefon ? WTF ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 1
    (2020-03-19)
  • BTS mają swoją pojemność w ilości przyłączonych telefonów komórkowych
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 0
    inżynier(2020-03-19)
  • Przestańcie ,nie bylo koronawirusa i też nie odbierali telefonów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 4
    (2020-03-19)
  • Z ostatniej chwili: antyszczepionkowcy są zbulwersowani brakiem szczepionki na koronowirusa, której przyjęcia mogliby odmówić!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 2
    ttttttttt(2020-03-19)
  • Dostałem numer telefonu na teleporadę do lekarza rodzinnego syn dwa dni kaszle i ma katar gorączki nie ma I wiecie co można sobie dzwonić a tam cały czas linia zajęta.Do bani z taką kwarantanną
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 0
    Gość1111(2020-03-19)
  • Hmm.. A ja dziś w przeciągu godziny załatwiłam wizytę u swojej lekarz rodzinnej. Z dodzwonieniem się na rejestrację włącznie, dojechaniem do przychodni, wizyta i powrotem do domu. Sprawnie i bez żadnych problemów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Olaolaola(2020-03-19)
  • A jak Jaśminowa ? Prezes też coś z tym zrobi ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    romero4(2020-03-20)
  • A jak Jaśminowa? Chamskie i prostackie rejestratorki, wydzierają się na każdego pacjenta! Najgorsza jest taka niska młoda z włosami do ramion i jej długowłosa koleżanka z doklejonymi brwiami! Dziewczyny, nie jesteście tam za karę, to Wasza praca!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    Pacjentos(2020-03-20)
Reklama