UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Tu mieszkańcy nie czują się bezpiecznie

 
Elbląg, Przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej jest postrzegane jako jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc
Przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej jest postrzegane jako jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc (fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl.pl)
Reklama

Najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie: płk Dąbka/Węgrowska. Najbardziej niebezpieczne przejście dla pieszych: na al. Grunwaldzkiej przy wyjściu z Elzamu. Te miejsca wskazali mieszkańcy w ankiecie przygotowanej przez elbląskich policjantów.

Policja zapytała mieszkańców Elbląga o ich poczucie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Na ankietę odpowiedziało 268 elblążan, z czego niemal 75 proc. stanowiły osoby, które określiły się, że w ruchu drogowym najczęściej występują jako kierujący. Wyniki ankiety przedstawiono dzisiaj na konferencji w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Elblągu.

Jednym z pytań była kwestia najbardziej niebezpiecznych miejsc w ruchu drogowym.

- To nie jest statystyka, tylko miejsca, w których subiektywnie elblążanie nie czują się bezpiecznie – mówił komisarz Robert Papierowski, zastępca komendanta komisariatu Policji w Pasłęku, który przedstawiał wyniki ankiety.

Jak się okazało, najtrudniejszym elementem w ruchu drogowym jest... przejechanie skrzyżowania. W swoistym „rankingu” najtrudniejszych zwyciężyło... skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Węgrowskiej.

- W ankietach padło stwierdzenie, że to dziwne skrzyżowanie nawet mieszkańców wprowadza w błąd, nie mówiąc o przyjezdnych – mówił komisarz Robert Papierowski.

Kolejne miejsca zajęły rondo przy ul. Browanej, Robotniczej i Teatralnej, skrzyżowanie ul. Fromborskiej z ul. Królewiecką oraz skrzyżowanie ul. Kościuszki, Piechoty i E. Orzeszkowej.

W „kategorii”  niebezpiecznych przejść dla pieszych elblążanie wskazali to przy Elzamie na al. Grunwaldzkiej oraz przejścia dla pieszych na ul. Nowowiejskiej. I to mimo że w tych miejscach od niedawna istnieją dodatkowe sygnalizacje ostrzegające kierowców.

SM
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • dobrze że ankiety o Elblągu nie przedstawił policjant z Katowic
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    44 4
    (2019-12-11)
  • RobertKoliński Tak to już bywa, kiedy władze miejskie (od lat, bo przecież to nie tylko władze obecne, choć wiadomo powszechnie kto tu zarządza od dekad)projektują miasto i jego rozwiązania komunikacyjne pod samochodziarzy, nie zaś pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozwoju transportu publicznego oraz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Potem pojawiają się właśnie problemy ze skrzyżowaniami, "dziwnymi"rondami, brakiem miejsc parkingowych w mieście czy kilometrowymi korkami na drogach. Przedstawiałem już wielokrotnie naszym włodarzom rozwiązania przyjęte w Jaworznie, modelowym przykładzie w naszym kraju, mówili o nich elbląscy aktywiści/tki ale - wiadomo - krew w piach. Przypomnę zatem jeszcze raz: "W tym mieście od 18 miesięcy nie było ani jednego śmiertelnego wypadku samochodowego. Nie działa tam fotoradar. Jak tłumaczą władze Jaworzna, poprawa bezpieczeństwa wynika ze zwężenia dróg. - Ulice mają być przede wszystkim dostosowane do funkcji jaką mają pełnić. Błędna jest teza, że gdy jest szeroko, to jest bezpiecznie - zaznacza Tomasz Tosza, zastępca dyrektora ZMDiM w Jaworznie. Pomogło także wyprowadzenie ruchu z centrum miasta. - Spowodowało to spadek ilości samochodów, a za tym szły kolejne zmiany, czyli np. postawienie na komunikację publiczną - zaznacza Tomasz Tosza. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 57
    RobertKoliński(2019-12-11)
  • RobertKoliński Polecam lekturę, jest tego pełno w sieci, np. tu: "Jaworzno jak Skandynawia. Tu już wiedzą, co zrobić, żeby na drogach przestali ginąć ludzie. "Co więcej, władze Jaworzna same chętnie udzielają informacji na temat i dzielą się swoimi doświadczeniami. Tylko trzeba chcieć słuchać. Hashtagi: #TransportPubliczny, #KomunikacjaMiejska
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    14 41
    RobertKoliński(2019-12-11)
  • Przejście przy Szpitalu Zespolonym też jest bardzo niebezpieczne, bo kierowcy wyjeżdżający spod szpitala w lewo mają bardzo mało czasu w trakcie "luk"między sznurami samochodów i często nieuważnie pakują się wprost na przechodzących (te same "luki")pieszych. Przejście koło Elzamu jest niebezpieczne, bo kierowcy za szybko tamtędy jeżdżą. Gdyby ustawić sygnalizację na całej Grunwaldzkiej (kilkanaście lat temu była tak ustawiona), żeby przepisowo jadąc mieć "zieloną falę", to problem by zniknął. Przejście na wysokości hotelu Arbiter jest równie niebezpieczne co to pod Elzamem. A skrzyżowanie w kształcie ronda, to już mistrzostwo świata. Nie zdziwię się, jeśli kiedyś okaże się, że zamówili je w ratuszu elbląscy blacharze lub złomiarze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 8
    PawełG(2019-12-11)
  • Koliński, idźże w końcu do diabła, co?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31 14
    PawełG(2019-12-11)
  • 12-go lutego - Grota Roweckiego - Armii Krajowej - gdy tylko jest problem z sygnalizacją kierowcy dostają małpiego rozumu, podobnie skrzyżowanie wyżej czyli Teatralna -Królewiecka-Dąbka-Nowowiejska. Jednym słowem kierowcy nie potrafią jeździć. Ulice tylko z sygnalizacją (najlepiej kierunkową) a samochody z abs, czujnikami ruchu etc.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 4
    Tomasz85(2019-12-11)
  • W tekście jest ulicy Borowanej :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 2
    (2019-12-11)
  • @Tomasz85 - Ale co jest nie tak ze skrzyżowaniem Teatralnej z Dąbka, Królewiecką i Nowowiejską? Jeżdżę tamtędy bardzo często i jedyny problem to zakorkowanie. .. i mądrale blokujący ruch. Nie piszę o tych, którzy nie wpuszczają włączających się ze strony Nowowiejskiej w prawo, chociaż to denerwujące, ale o tych, którzy po wjechaniu pod koniec zielonego stoją na środku i grzecznie (aczkolwiek bezczelnie i nieprzepisowo)czekają aż samochody przed nimi podjadą do przodu przy kolejnym zielonym, za nic mając kierowców, którym zablokowali drogę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 4
    PawełG(2019-12-11)
  • Rondo na Browarnej jest ok. Nawet bardziej od skrzyżowania na Dąbka, na które ciągle ktoś się skarży, że przystanek zasłania samochody. Moim zdaniem nie zasłania, tylko trzeba uważać i myśleć do przodu. Na kursie powinni tego uczyć. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 3
    PawełG(2019-12-11)
  • @PawełG - btw. Dąbka nie jest trochę dalej?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 3
    PawełG(2019-12-11)
  • portel znów ma jakiś problem z moim komentarzem. Napisałem 3 kolejne, w tym 1 podobnej długości i zostały przeposzczone przez cenzurę, a tamtego nadal nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 4
    PawełG(2019-12-11)
  • Przecież wiesz dobrze że ta pseudo władza samorządowa nie jest nic dobrego zrobić dla lokalnej społeczności,zatrzymali się w roku 1997 ,zaprzedali się dla olsztyna ,i tylko knują w swoim " Układzie Zamkniętym",zostaje nam tylko jedno przymierze wszystkich sił nie ważne czy się lubimy czy nie ,dla dobra miasta tych ludzi musimy odwołać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 9
    1125.(2019-12-11)
Reklama