Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Dylemat z zajezdnią i parkingiem

 
Elbląg, Dylemat z zajezdnią i parkingiem (fot. MS, archiwum portEl.pl)
Rek

Modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowa parkingu typu park&ride przy dworcu i budowa ścieżki rowerowej przy al. Grunwaldzkiej – te trzy inwestycje jeszcze muszą poczekać na realizację. A to dlatego, że oferty firm na przygotowanie dokumentacji są o ponad 150 tysięcy droższe niż oczekiwania ratusza.

280 tys. zł chciało przeznaczyć miasto na opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowy parkingu typu „park&ride” przy dworcu oraz budowy ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. To już trzeci przetarg w tej sprawie: do pierwszego nikt nie przystąpił, w drugim oferty firm były za drogie, w trzecim sytuacja niewiele się poprawiła.
     W porównaniu z poprzednim przetargiem urzędnicy zwiększyli kwotę, jako miasto byłoby skłonne zapłacić za wykonanie dokumentacji o 50 tys. zł. Wpłynęła jedna oferta, od konsorcjum dwóch elbląskich firm: Euro-Projekt i Prowed. Elblążanie za opracowanie dokumentacji zażyczyli sobie 449 tys. zł, choć w poprzednim przetargu proponowali 423 tys. zł.
     Ratusz ma teraz trzy wyjścia: unieważnić przetarg, znaleźć brakujące 200 tys. zł i podpisać umowę lub rozbić dokumentację na trzy inwestycje i przeprowadzić trzy przetargi: osobno na modernizację zajezdni, osobno na budowę parkingu i osobno na budowę ścieżki rowerowej, ewentualnie realizację jednej z inwestycji przełożyć w czasie. Decyzję podejmie prezydent Elbląga.
     Prace budowlane mają być realizowane do 2019 roku.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Bydło i tak chodzi ścieżkami. Rowery maja gdzieś. Park & Ride? Nie rozsmieszajcie mnie. Tylko idiota przyjedzie autem na dworze żeby się przesiąść w komunikacje miejska. Niech się Ci z UM przesiada do zkm bo od tego siedzenia i pierdzenia w stołki głowy ich bolą i to ostro. Co do tramwaju ok.... Jeszce się zgodzę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25 4
    (2017-04-14)
  • moim zdaniem miasto w pierwszej kolejności powinno wydać pieniążki na modernizację zajezdni na Browarnej - teraz wygląda to wszystko katastroficznie; reszta czyli ścieżka rowerowa na Grunwaldzkiej czy ten park & ride są zbędne lub mniej ważne !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 5
    ed(2017-04-14)
  • no nie no zajezdnie na browarnej musicie zrobić przecież tam to syf kiła i mogiła
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 1
    ...............(2017-04-14)
  • Zajezdnia potrzebna, nowa, piekna, z myjnia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    (2017-04-14)
  • Wezcie sie z tym park & ride puknijcie w czolo. Nikt przy zdrowym rozsadku nie bedzie z tego korzystal!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 2
    realista1(2017-04-14)
  • zadajmy sobie pytanie kto doprowadził do takiego stanu zajezdnię na Browarnej ten człowiek jeszcze tam jest wychodzi malowanie trawy na zielono i ukłony w pas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    eg.pl(2017-04-14)
  • Wszystko kiedyś. Nie róbcie po kolei ale róbcie. Stek obietnic.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    Elblazanin(2017-04-14)
  • Tu chodzi jedynie o to, żeby Wróbel mógł przeciąg kolejną wstęgę tuż przed wyborami i pochwalić się wydaniem unijnej kasy. To czy ta "inwestycja" jest potrzebna i czy się zwróci, to nie ma dla tego komucha żadnego znaczenia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 6
    RedaktorJabłkalski(2017-04-14)
  • c@RedaktorJabłkalski-w inwektywach jesteś mistrzem, a doczytałeś do końca cały artykuł, zrozumiałeś o co chodzi??czy tylko z przekory, by coś nachlastać. Pewnie pan Wilk powinien przecinać te wstęgi, w kościołach. Taki z ciebie redaktor
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 3
    x(2017-04-14)
  • Elbląskie tramwaje to dramat. Tramwaje i torowiska w ruinie i brudzie, zajezdnia jak po przejściu huraganu, wiaty przystankowe które nikogo przed deszczem nie uchronią, a teraz biadolenie, że nie ma pieniędzy na opracowanie dokumentacji technicznej zajezdni i jakiegoś park &ride. Zaiste, trudny dylemat, co powinno być priorytetem. Może szkoda, że rządzący PiS nie jest takim opresyjnym tworem jak niektórzy sugerują, bo może wtedy zrobiłby z tym wszystkim porządek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 3
    (2017-04-14)
  • Wróblewski ma takie pojęcie o park@ride jak ja o fizyce kwantowej. Unia daje kasę na to to bierze, a po co i na co w takim miejscu? TO już nieważne. Park and ride buduje się na obrzeżach miasta, a nie w centrum przy dworcu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 1
    qwerty(2017-04-14)
  • Mie lepiej zajezdnie z browornej przenieść w inne miejsce .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    Fajsbook(2017-04-14)
Reklama