Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Nad rzeką Nad rzeką

Elbląg. Same Plusy

 
Elbląg, Elbląg. Same Plusy
Rek

Ogłoszenie nowego konkursu na logo miasta – wobec powszechnej krytyki poprzedniej propozycji – było dobrym posunięciem, jednak konkurs określał tak zaporowe warunki, że „niedzielny” grafik nie mógł im sprostać. A szkoda...

Założenia strategii promocyjnej naszego miasta spotkały się z niezadowoleniem elblążan. Niechęć do nowego, „zakręconego” znaku graficznego jest zupełnie uzasadniona – cytrusowa spirala w żaden sposób nie nawiązuje do tożsamości miasta – choćby nawet do naszego herbu, tak lubianego i powszechnie uważanego za jeden z najpiękniejszych.
     Kolejny raz komunikacja władzy samorządowej z mieszkańcami stanęła pod znakiem zapytania. W tej sytuacji ogłoszenie nowego konkursu było dobrym posunięciem, jednak konkurs określał tak zaporowe warunki, że „niedzielny” grafik nie mógł im sprostać. A szkoda.
     Żałujemy, że konkurs nie został tak zorganizowany, aby uwolnił energię i twórczość mieszkańców Elbląga. Ich szkice i pomysły również mogłyby być oceniane, a co lepsze i ciekawsze przelewane na ekran rękami grafików wynajętych przez UM. Byłby to mały krok dla organizatora, ale wielki dla elbląskiej społeczności. Niemniej jednak życzymy władzy, aby wygrany projekt był ciepło przyjęty.
     Jeszcze zanim poznaliśmy treść wspominanej strategii promocyjnej, w środowisku EKO pojawiła się nasza propozycja logotypu Elbląga. Jak się okazało, hasło „Elbląg. Same plusy” wpisało się w założenia tego kosztownego dokumentu. Dwa znaki plus w sposób luźny i nowoczesny naśladują krzyże maltańskie z naszego herbu. Te „same plusy” Elbląga to nie tylko życzenie, ale również ocena aktualna. Nie musimy chyba tego udowadniać. „Elbląg. Same plusy” to wizja korzystnej (plusowej!) przyszłości miasta.
     

Elbląski Komitet Obywatelski
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama