UWAGA!

Poseł Kobylarz: musi powstać harmonogram przekopu

 Elbląg, Od lewej: Grzegorz Wołoszczak i Andrzej Kobylarz
Od lewej: Grzegorz Wołoszczak i Andrzej Kobylarz (fot. Anna Dembińska)

- PiS obiecywał w kampanii wyborczej pracę ponad podziałami na rzecz budowy kanału przez Mierzeję i rozwoju portu w Elblągu. A teraz głosuje przeciw pogłębieniu toru wodnego do portu, na dodatek nie ma gotowego harmonogramu prac związanych z przygotowaniami do przekopu. Złożyłem wniosek na komisji o jego przygotowanie – mówił na konferencji prasowej poseł Andrzej Kobylarz z Kukiz '15. Dzisiaj oficjalnie otworzył swoje elbląskie biuro.

Biuro poselskie Andrzeja Kobylarza mieści się na starówce przy ul. Wieżowej 12. Na razie trudno je znaleźć, bo przy wejściu nie ma żadnego szyldu, ale jak zapewnił poseł, wkrótce będzie. Biuro jest czynne w poniedziałki, środy i piątki w godz. 8-16, we wtorki i czwartki w godz. 10-18.
       - Zapraszamy mieszkańców, by przychodzili ze swoimi sprawami, które możemy pomóc im rozwiązać w Warszawie. Wkrótce uruchomimy także bezpłatne dyżury prawników, trwają rozmowy na ten temat. Mam nadzieję, że dwa razy w miesiącu będą one możliwe – stwierdził Andrzej Kobylarz.
       - Razem z panem posłem będziemy też organizować wystawy o tematyce patriotycznej. W najbliższym czasie odbędą się trzy takie wydarzenia poświęcone Sybirakom, wydarzeniom na Węgrzech w 1956 roku i poznańskiemu Czerwcowi - dodał Grzegorz Wołoszczak, propagator historii i współorganizator historycznych inscenizacji.
       Po zaprzysiężeniu na posła Andrzej Kobylarz zbył udziały w elbląskiej stoczni, której był prezesem. Jak dodał, teraz firmą zarządza jego syn. - Nie jest łatwo na tym rynku, a przyczyną jest drogi dolar i słaby rubel, co powoduje że wymiana towarowa z obwodem kaliningradzkim jest mało opłacalna. Pływa mniej jednostek, mniej towarów jest do przeładowania, nie ma też więc jednostek do remontowania – stwierdził Andrzej Kobylarz. Zapowiedział, że w swojej poselskiej pracy skupi się przede wszystkim na sprawach związanych z gospodarką morską i śródlądową.
       - Złożyłem w ostatnim czasie cztery wnioski do sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej: w sprawie mostu w Kępkach i Nowakowie, które utrudniają żeglugę, w sprawie pogłębienia toru wodnego do elbląskiego portu i powstania harmonogramu budowy kanału przez Mierzeję – dodał Andrzej Kobylarz. - PiS tak wiele obiecywał w kampanii wyborczej w sprawie rozwoju portu w Elblągu, a teraz okazuje się, że posłowie, nawet elbląscy, głosowali przeciwko finansowaniu pogłębienia toru wodnego z budżetu państwa. Zachowali się nieprzyzwoicie wobec swoich wyborców – stwierdził Andrzej Kobylarz.
       Posłowie PiS tłumaczą w mediach społecznościowych, że głosowali przeciw, bo jeszcze za wcześnie, by taką inwestycję realizować. Pieniądze na ten cel mają się znaleźć w budżecie państwa wraz ze środkami na przekop Mierzei.
       - To dziwne tłumaczenie, bo PiS głosował też przeciw innym inwestycjom w naszym regionie, które miały być finansowane z budżetu państwa, np. budowy drogi z Ostródy do Grudziądza czy remontu spalonego kościoła w Braniewie. Na to też jest za wcześnie? - pytał poseł Kobylarz. - Ludzie zarzucają nam, że jesteśmy koalicjantami PiS. Wystarczy jednak spojrzeć na wyniki głosowania, w PiS wszyscy głosują jak maszynki. Robią to, co im każą. W naszym klubie nie ma dyscypliny partyjnej. Są jedynie sugestie, ale każdy głosuje według własnego sumienia. Wiele razy głosowałem inaczej niż moi koledzy z klubu.
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Dosyć targów i zwalania winy jeden na drugiego. Albo przekop ruszy i wszystko związane z rozwojem portu w Elblągu albo PA WSZYSCY i precz.
  • Ciekawe czy znajdzie się winny który obiecał że będzie w Elblągu:Urząd Marszałka lub Urząd Wojewódzki. Tak samo obiecano powrót dyspozytorni pogotowia ratunkowego do Elbląga. I CO?????
  • Ależ się pan poseł napracował. .. Rzutem na taśmę uratował tyłek przed pogorszeniem koniunktury w swojej firmie i wspaniałomyślnie oddał jej stery synowi. Aż go na minę wpakował. Żeby teraz przekopem się zajmować? Bo i tak nic Kukizowcy nie macie do gadania, gdyż pis ma większość. Możecie tylko patrzeć przez następne 4 lata co robią. A pan Wołoszczak został asystentem posła Kobylarza?
  • Według mnie można już na wiosne 2016 rozpocząć prace - wyręb lasu itp.
  • Obłudna opozycja. Teraz pod pomysł PISU wszyscy sie podpinają: Kukiz, PO niedługo nawet KOD bedzie za przekopem
  • Miasto Krynica umiera. Ożywienie spowodowało by napływ nowych rodzin z dziećmi co mogłoby uratować krynicką szkołę, oraz powstanie zakładów szkutniczych, sklepów żeglarskich itp. Jeśli nie ożywi się tego rejonu, trzeba będzie zamknąć szkołę, policje itp
  • Elbląg był zawsze miastem portowym. Niestety nie może liczyć wciąż na dobre i złe humory Rosji. Musi mieć swoje wyjście na Morze.
  • No i teraz dla kilku prywatnych armatorów, którzy może i płacą jakieś podatki my wszyscy zrzucimy się na budowę kanału przez Mierzeję za 1 miliard złotych?! Oczywiście ku uciesze gawiedzi i na przekór tym złym Rosjanom?! A co tam bogatym wszystko wolno! Brawo wszyscy inteligentni inaczej! Eh tylko Elbląga żal! A za 1 miliard tyle rzeczy pożytecznych można byłoby zrobić dla wszystkich!
  • Rozpoczęcie tej inwestycji to także ogromna szansa rozwoju dla marin, nie tylko tej w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Elblągu, ale także tych okolicznych we Fromborku, Tolkmicku, Braniewie, Malborku, Krynicy Morskiej, Kątach Rybackich i Sztutowie. Będą one przyjmowały żeglarzy, którzy przypłyną z krajów skandynawskich czy z Rosji i Niemiec. W tej chwili nie mają takiej możliwości, muszą najpierw uzyskać wizę od Rosjan
  • Także antypowodziowa rola kanału jest ważna – można nim wypuścić nadmiar wody z zalewu. Militarne znaczenie jest tez ogromne w razie wysadzenia mostów na drogach można będzie drogą wodną przemieszczać się na Morze Bałtyckie– otwarcie Zalewu na morze bez proszenia się Ruskich
  • Most na Wiśle w Mikoszewie trzeba zbudować. Inaczej Mierzeja i Elbląg nie wyjdzie z dołka
  • Ciekawie iż jakoś nie słychać o mostach w Rybinie, czy Chełmku. Przekop nie załatwi dobrobytu Elblągowi bo nie ma produkcji czy nawet pomysłów na nią. A poseł Kobylarz zamieszkały ponoć w Pruszczu Gdańskim to chyba nie czuje problemów Elbląga?
Reklama