UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
..., a moim zdaniem (wybrany wątek)
  • Naiwność nie zna granic. Wszyscy myślą, że jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki z chwilą wykonania przekopu nagle powstanie port w Elblągu i to zapewni nam dobrobyt. A tu figa, bo gdzie są pieniążki na jego rozwój?. Czy są plany (oraz pieniądze) na rozwój infrastruktury około portowej, w tym komunikacyjnej jak nowa linia kolejowa obsługująca port, obwodnice dla TIR-ów, parkingi oraz miejsca izolacji dla niebezpiecznych ładunków itp, itd. Kto też dofinansuje naprawy ulic niszczonych przez samochody ciężarowe przejeżdżające przez miasto. Teraz port jest komunalny, ale z chwilą utworzenia miejscowe władze nie będą w stanie go utrzymać. I najważniejsze jakie towary będzie on przyjmował lub wysyłał, bo przecież obok rynku krajowego największym i najbardziej dochodowym powinien być rynek rosyjski. Tutaj jednak nie ma widoków na to, że stosunki z tym państwem będą chociażby poprawne. Tak też naiwniacy obudzicie się z ręką w nocniku oraz smrodem z psującej się inwestycji, która spowoduje degradację tak środowiska jak i zniechęci turystów do przyjazdu na Mierzeję. A te badania opinii społecznej to fikcja. Polacy nie mają pojęcia co to za inwestycja, a przy dzisiejszym poziomie wiedzy naszych rodaków ponad połowa nie wie gdzie te prace będą prowadzone, bo często mylą Mierzeję Wiślaną z Helską.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 5
    buntyter(2019-02-28)
  • Port nie musi powstawać bo już jest i może przeładowywać do 1,5 mln to towarów rocznie, są suwnice o pozwalające na załadunek detali o masie 100-150 ton spokojnie. Wyremontowano też w ramach pętli żuławskiej 14 marin i przystani żaglowych, a burmistrzowie Tolkmicka i Fromborka jasno powiedzieli, że będą je dalej rozbudowywać. To samo Wójt Sztutowa też mówił o tym, że gmina wybuduje wokół infrastrukturę noclegową i gastronomiczną, Drogę S7 już zbudowali i stopniowo będą robić inne inwestycje, oby udało się też nadzalewówkę uruchomić. Przekop cudów nie zdziała, ale na pewno da impuls rozwojowy dla okolicy, bo ludzie znajdą zatrudnienie w turystyce, w porcie, dzięki bezpośredniej łączności z morzem będzie można np budować dużo większe konstrukcje stalowe i turbiny energetyczne o mocy grubo powyżej 1000 MW. W sklepach żeglarskich i mechanicznych zwiększą się obroty. W restauracjach, hotelach też, a co za tym idzie zwiększy się zatrudnienie i wplywy dla miasta z podatku CIT i PIT, będzie więcej pieniędzy na inwestycje. Miejsca pracy będą też na statku hyfrograficznym i przy obsłudze przekopu, stocznia rzeczna też skorzysta. A dzięki temu, że będzie transport wodny to zmniejszy się właśnie zniszczenie dróg, bo teraz część ponadgabarytów transportują drogami i to je niszczy. A towary będą nie tylko na rynek krajowy, ale i sprowadzane i wysyłane też do innych krajów UE. Z Rosją powinno się handlować, ale na warunkach partnerskich no i prędzej czy później handel ruszy, zwłaszcza, jak będziemy od nich niezależni i nie będą mogli nas szantażować. A co Ci tam spowoduje degradację środowiska, jak Rosjanie spuszczają ścieki do Zalewu i sami pogłębili i poszerzyli okolice ciesniny Pilawskiej, żeby ich okręty podwodne mogły wypływać w zanurzeniu peryskopowym? Zalew sam się zamula i zarasta przecież Nogat go zmnieszal swoimi osadami i namułami dopiero śluzy i przekop Wisły to zmieniły. Przez ostatnie 400 lat Zalew sam z siebie zmniejszył się o ok 20 tys. ha w sposób naturalny, część też osuszono, kiedyś w średniowieczu przecież jezioro Druzno było częścią Zalewu, a Mierzeja Wiślana powstała ponad 600 lat temu dopiero w dzisiejszej formie. Wcześniej były tam wyspy. A rodacy wcale nie są tacy nieuświadomieni, w szkole podstawowej jest geografia i tam uczą gdzie jest Hel, a gdzie Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana większość ludzi popiera przekop i niby dlaczego ci sami ludzie mieliby nie chcieć potem przyjechać na Mierzeję? Zniechęcać za to mogą ich wysokie ceny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    Gienek (2019-02-28)
  • @buntyter - Mądralo Mierzeja Wiślana jest ale Helskiej nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2019-03-02)
Reklama