Zapraszamy do zamieszczania wypowiedzi na temat tego, co
lub kto nas w Elblągu cieszy, denerwuje, przeszkadza, zaskakuje, wkurza,
irytuje, zachwyca, dołuje, oburza, frustruje. Komunikacja, służba zdrowia,
administracja, policja, służby miejskie, telekomunikacja, media, ośrodki
kultury, poczta, miejscy architekci i budowniczowie czekają na Twoją
konstruktywną krytykę, genialne pomysły i niezastąpione rady.
Gwarantujemy, że nikt Cię nie wysłucha, ale będziesz mógł zasnąć w
poczuciu, że nie przepuściłeś okazji żeby spróbować naprawić świat, a
przynajmniej tę jego cząstkę, w której na co dzień mieszkamy.
Pamiętaj jednak, że wchodzisz na HP na własne ryzyko. Przed zamieszczeniem swojego wpisu zapoznaj się z
treścią innych wypowiedzi i oceń, czy jesteś wystarczająco twardy/a żeby wytrzymać ewentualne ataki
internetowych frustratów lub nawet rzeczową krytykę.
Zgłoś do moderacji
Czy na pewno chcesz zgłosić do moderacji ten wpis?
Re: Potrzebny prawnik (doradca prawny?) do pomocy w ogarnięciu spadku.
Wysłane przez: daxx
Data: 2023-02-24 18:01
Porada prawna ile 150? 200zł? Nie musi ci zaraz prowadzić sprawy ale jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem Internetu to prawnik coś ci podpowie.
W ciągu 6 miesięcy od śmierci masz prawo do odmowy spadku (może spadkobierca miał długi) i musisz to zrobić u notariusza. Jeżeli tego nie zrobisz przyjmujesz spadek z automatu.
Jak jest więcej spadkobierców i się dogadacie, to idziesz do notariusza w celu nabycia spadku. Jak się nie dogadacie to Sąd (drożej i dłużej)
Przyjęty spadek musisz wykazać w Urzędzie Skarbowym (oszczędności w gotówce, lokaty, wartościowe ruchomości).
Sprawy nieruchomości załatwiasz w Sądzie Rejonowym odpowiedni wydział ksiąg wieczystych. I w urzędzie miasta/gminy (podatek od nieruchomości).
Być może o czymś zapomniałem, dlatego lepiej idź do prawnika. Jak cię nie stać to możesz skorzystać z darmowej porady w Urzędzie Miasta (musisz spełniać odpowiednie kryterium dochodowe).
W ciągu 6 miesięcy od śmierci masz prawo do odmowy spadku (może spadkobierca miał długi) i musisz to zrobić u notariusza. Jeżeli tego nie zrobisz przyjmujesz spadek z automatu.
Jak jest więcej spadkobierców i się dogadacie, to idziesz do notariusza w celu nabycia spadku. Jak się nie dogadacie to Sąd (drożej i dłużej)
Przyjęty spadek musisz wykazać w Urzędzie Skarbowym (oszczędności w gotówce, lokaty, wartościowe ruchomości).
Sprawy nieruchomości załatwiasz w Sądzie Rejonowym odpowiedni wydział ksiąg wieczystych. I w urzędzie miasta/gminy (podatek od nieruchomości).
Być może o czymś zapomniałem, dlatego lepiej idź do prawnika. Jak cię nie stać to możesz skorzystać z darmowej porady w Urzędzie Miasta (musisz spełniać odpowiednie kryterium dochodowe).