Z Augsburga przez Poznań do Elbląga - tak wyglądała droga pierwszego z dwóch zakupionych przez Tramwaje Elbląskie w Niemczech wagonu tramwajowego M8C. Wyremontowany, zmodernizowany i dosłownie pachnący nowością - taki jest nowy-stary wagon. Jeszcze do końca listopada na elbląskie tory ma trafić drugi z zakupionych i wyremontowanych tramwajów. W nocy z 17/18 października tramwaj M8C został odholowany do zajezdni przez wysłużony i też pochodzący z Niemiec wagon GT6. Zobacz zdjęcia i materiał filmowy.
- Po odholowaniu tramwaju M8C na teren zajezdni tramwajowej musi najpierw nastąpić jego odbiór techniczny, który będzie trwać około tygodnia - mówi obecny przy rozładunku dyrektor spółki Tramwaje Elbląskie, Bogdan Kaliński. I dodaje: - Następnie, po wydaniu odpowiedniego certyfikatu uprawniającego do jego eksploatacji, nastąpi okres przeszkolenia motorniczych oraz pracowników technicznych. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności wagon ten zostanie wprowadzony do ruchu. Najprawdopodobniej nastąpi to na przełomie listopada i grudnia tego roku. Poznańska spółka Modertrans zapowiedziała, że do końca listopada dostarczy nam też drugi wyremontowany i zmodernizowany wagon M8C.

Pracownicy tej firmy, z którymi jesteśmy w stałym kontakcie, podkreślają, że zakupione przez nas wagony w Augsburgu były w bardzo dobrym stanie technicznym już w momencie dostarczenia ich z Niemiec. Jest to z pewnością zasługa przestrzegania cykli napraw i remontów, a przede wszystkim infrastruktury tramwajowej w Augsburgu. Wszystkie wagony tam użytkowane są garażowane w zajezdni, a jakość torowisk jest bardzo dobra. Jak jest z garażowaniem i stanem torów w Elblągu to wiemy wszyscy - kończy dyrektor Bogdan Kaliński. Już niedługo elblążanie będą się mogli sami przekonać, czy nabycie tramwajów w Augsburgu i ich wyremontowanie w Modertransie to była słuszna decyzja. Nasze pierwsze wrażenie jest jak najbardziej pozytywne. M8C jest w barwach zielono-żółtych - takich jak wcześniej zakupione popularne "ogórki". W ramach modernizacji wykonano w nim m.in. niskopodłogowy człon środkowy. Standardowo zamontowano system EKM oraz monitoring. Jaki ten wagon będzie w praktyce? To ocenią już sami pasażerowie.