Centrum Sztuki Galeria EL zaprasza do Galerii Laboratorium na wernisaż wystawy "Nekrofuturyzm w dizajnie" autorstwa elbląskiego artysty i projektanta - Synwilczura. Wernisaż odbędzie się dziś (19 listopada) o godz. 18. Wstęp wolny.
Synwilczura, czyli Liszon Liszewski od 2013 roku projektuje, konstruuje i własnoręcznie wytwarza tradycyjnymi technikami rzemieślniczymi obiekty z pogranicza rzeźby oraz wysoce ergonomicznych i w pełni funkcjonalnych elementów wyposażenia wnętrz. Obiekty te są niemalże w prostej linii kontynuacją ścieżki rozwoju, obranej około 2004 roku, która zaowocowała powstaniem 10 rzeźb-robotów, do budowy których zostały użyte głównie materiały pochodzące z recyklingu. Obiekty najnowsze, które będzie można zobaczyć na wystawie, spajają kilkuletnie doświadczenie zawodowe projektanta w branży oświetleniowej, a także są dowodem wieloletnich zainteresowań motoryzacją, radykalną ekologią czy subkulturami, związanymi z mrocznymi stylami muzycznymi.
Główną doktryną projektową, jaką wyznaje Synwilczura, jest nekrofuturyzm, który na polu dizajnu przejawia się jako wykorzystywanie efektownych podzespołów, noszących w sobie potencjał wywoływania przyszłościowych skojarzeń, które jednak już z jakiegoś powodu zakończyły swój żywot w cyklu użytkowym produktu i znalazły się już na złomowisku czy wysypisku śmieci. Brawurowe podejście do konstrukcji w oparciu o najnowocześniejsze technologie wytwarzania i narzędzia projektowe oraz umiejętność wyzwolenia się z ograniczeń minimalizmu czy redukcjonistycznego racjonalizmu, pozwoliły stworzyć produkty niezwykle oryginalne i dość radykalnie odcinające się od zuniformizowanego peletonu wnętrzarskiego mainstreamu.
Wystawa będzie czynna do 31 grudnia 2015 r.
Główną doktryną projektową, jaką wyznaje Synwilczura, jest nekrofuturyzm, który na polu dizajnu przejawia się jako wykorzystywanie efektownych podzespołów, noszących w sobie potencjał wywoływania przyszłościowych skojarzeń, które jednak już z jakiegoś powodu zakończyły swój żywot w cyklu użytkowym produktu i znalazły się już na złomowisku czy wysypisku śmieci. Brawurowe podejście do konstrukcji w oparciu o najnowocześniejsze technologie wytwarzania i narzędzia projektowe oraz umiejętność wyzwolenia się z ograniczeń minimalizmu czy redukcjonistycznego racjonalizmu, pozwoliły stworzyć produkty niezwykle oryginalne i dość radykalnie odcinające się od zuniformizowanego peletonu wnętrzarskiego mainstreamu.
Wystawa będzie czynna do 31 grudnia 2015 r.
Beata Branicka, Galeria El