W niedzielę, 9 listopada o godz. 19 odbędzie się ostatni koncert kameralny na XVIII-wiecznych organach Hildebrandta w Pasłęku. Przy organach zasiądzie Maria Erdman. W programie utwory mistrzów XVII- i XVIII-wiecznych oraz improwizacje organowe. Koncert odbędzie się w Kościele pw. św. Bartłomieja w Pasłęku. Wstęp wolny.
Organy:
Dieterich Buxtehude (1637-1707)
− Preludium in C BuxWV 137
− Nun komm, der heiden Heiland BuxWV 211
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
− Nun komm, der heiden Heiland a 2 Clav. e Pedale BWV 659
− Nun komm, der heiden Heiland a due Bassi e Canto fermo BWV 660
− Nun komm, der heiden Heiland In Organo pleno BWV 661
− Passacaglia c-moll BWV 582
− Preludium i Fuga C-dur BWV 545
Klawikord:
Kancjonał Fabiańskiej, Stary Sącz
(Arie z różnych autorów zebrane Anno 1768) :
− Arie: 17, 45, 46, 89 Allamanda, 79, 51, 39 Auth. Hasse, 102, 40
Kancjonał Dygulskiej, Sandomierz
(Książka do chóru do grania, przed 1796):
− Aria in C
− Concerto F-dur
Johann Sebastian Bach
− Nun komm, der heiden Heiland BWV 599
− Das alte Jahr vergangen ist BWV 614
− Gottes Sohn ist kommen Gott, durch deine Güte BWV 600
(opr. Federico Busoni, wyk. Krzysztof Urbaniak, Maria Erdman)
Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795)
− Sonata A-dur na cztery ręce, cz. I Allegro
(wyk. Krzysztof Urbaniak, Maria Erdman)
Wstęp wolny.
***
Maria Erdman ukończyła studia muzyczne w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, na dwóch wydziałach - Teorii Muzyki i Organów, oraz podyplomowe studia w zakresie gry na klawikordzie w Conservatorium van Amsterdam.
Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji „Pro Academia Narolense”, Fundacji „Festiwal Muzyki Sakralnej” oraz fundacji holenderskich.
Występuje z koncertami na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, jako solistka na klawikordzie i organach oraz kameralistka, szczególną uwagę poświęcając muzyce dawnej i muzyce doby Romantyzmu. Praktykę koncertową łączy z działalnością w dziedzinie teorii muzyki. Przygotowała wydanie wybranych utworów organowych Mieczysława Surzyńskiego” oraz brała udział w pracach nad włoskim wydaniem Fiori Musicali Girolamo Frescobaldiego. W roku 2006 ukazał się w wydawnictwie „Acte Préalable” jej debiutancki trzypłytowy album z rejestracją „Arii z różnych Autorów zebranych z kancjonału S.S. Klarysek w Starym Sączu z 1768 roku. Projekt ten zdobył Grand Prix w ogłoszonym przez wydawnictwo „Acte Préalable” konkursie na nagranie w serii „Zapomniana Muzyka Polska” i jest pierwszym w Polsce nagraniem na klawikordzie. W roku 2012 nagrała płytę z utworami organowymi Feliksa Nowowiejskiego, wydane przez "Musicom" w Niemczech.
Maria Erdman uczy gry na klawikordzie na Wydziale Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Krakowie i Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Prowadzi klasę organów w Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Uczy gry na organach, klawikordzie i basso continuo corocznych Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie. Prowadzi zajęcia w programie „Sekrety Pałacowych Muz” Muzeum Pałacu w Wilanowie. Jest organistką Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Cieplicach Zdroju.
Dieterich Buxtehude (1637-1707)
− Preludium in C BuxWV 137
− Nun komm, der heiden Heiland BuxWV 211
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
− Nun komm, der heiden Heiland a 2 Clav. e Pedale BWV 659
− Nun komm, der heiden Heiland a due Bassi e Canto fermo BWV 660
− Nun komm, der heiden Heiland In Organo pleno BWV 661
− Passacaglia c-moll BWV 582
− Preludium i Fuga C-dur BWV 545
Klawikord:
Kancjonał Fabiańskiej, Stary Sącz
(Arie z różnych autorów zebrane Anno 1768) :
− Arie: 17, 45, 46, 89 Allamanda, 79, 51, 39 Auth. Hasse, 102, 40
Kancjonał Dygulskiej, Sandomierz
(Książka do chóru do grania, przed 1796):
− Aria in C
− Concerto F-dur
Johann Sebastian Bach
− Nun komm, der heiden Heiland BWV 599
− Das alte Jahr vergangen ist BWV 614
− Gottes Sohn ist kommen Gott, durch deine Güte BWV 600
(opr. Federico Busoni, wyk. Krzysztof Urbaniak, Maria Erdman)
Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795)
− Sonata A-dur na cztery ręce, cz. I Allegro
(wyk. Krzysztof Urbaniak, Maria Erdman)
Wstęp wolny.
***
Maria Erdman ukończyła studia muzyczne w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, na dwóch wydziałach - Teorii Muzyki i Organów, oraz podyplomowe studia w zakresie gry na klawikordzie w Conservatorium van Amsterdam.
Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji „Pro Academia Narolense”, Fundacji „Festiwal Muzyki Sakralnej” oraz fundacji holenderskich.
Występuje z koncertami na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, jako solistka na klawikordzie i organach oraz kameralistka, szczególną uwagę poświęcając muzyce dawnej i muzyce doby Romantyzmu. Praktykę koncertową łączy z działalnością w dziedzinie teorii muzyki. Przygotowała wydanie wybranych utworów organowych Mieczysława Surzyńskiego” oraz brała udział w pracach nad włoskim wydaniem Fiori Musicali Girolamo Frescobaldiego. W roku 2006 ukazał się w wydawnictwie „Acte Préalable” jej debiutancki trzypłytowy album z rejestracją „Arii z różnych Autorów zebranych z kancjonału S.S. Klarysek w Starym Sączu z 1768 roku. Projekt ten zdobył Grand Prix w ogłoszonym przez wydawnictwo „Acte Préalable” konkursie na nagranie w serii „Zapomniana Muzyka Polska” i jest pierwszym w Polsce nagraniem na klawikordzie. W roku 2012 nagrała płytę z utworami organowymi Feliksa Nowowiejskiego, wydane przez "Musicom" w Niemczech.
Maria Erdman uczy gry na klawikordzie na Wydziale Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Krakowie i Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Prowadzi klasę organów w Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Uczy gry na organach, klawikordzie i basso continuo corocznych Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie. Prowadzi zajęcia w programie „Sekrety Pałacowych Muz” Muzeum Pałacu w Wilanowie. Jest organistką Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Cieplicach Zdroju.
------ Reklama -----