UWAGA!

Aquapark w Elblągu

 Elbląg, Czy powstanie wodnego parku rozrywki to tylko kwesta czasu?
Czy powstanie wodnego parku rozrywki to tylko kwesta czasu? fot. arch. portEl

To, co do niedawna wydawało się mało prawdopodobne, zmienia się w rzeczywistość. W Elblągu powstanie nowoczesny aquapark. - Dzięki tej inwestycji Elbląg zyska na atrakcyjności turystyczno-rekreacyjno-wypoczynkowej. Brakuje w mieście rozrywki, a po wodne atrakcje trzeba jechać do Trójmiasta, nad morze, albo do Braniewa. Czas żeby to zmienić – powiedział Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga.

Współpraca z IPP-P
       Zanim jednak wbita zostanie pierwsza łopata, minie jeszcze trochę czasu. Póki co trwają analizy biznesowo-prawne i rozważane są warianty postawienia aquaparku. W tym celu 19 października w ratuszu odbyło się spotkanie robocze prezydenta i jego współpracowników z przedstawicielami Instytutu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
       - Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Instytutem PP-P - mówi Grzegorz Nowaczyk. - Instytut przygotował dla nas koncepcję organizacyjno-biznesową projektu budowy aquaparku. Omówione tam zostały, m.in. warianty, gdzie taki obiekt mógłby powstać, a wiemy przecież, że to najbardziej interesuje mieszkańców naszego miasta. Przedstawiono nam także analizę finansową oraz analizę opłacalności budowy takiego obiektu. Dostaliśmy materiał, który po małym doszlifowaniu będzie służył pomocą w prowadzeniu negocjacji z inwestorami – podsumował prezydent Elbląga.
      
       Wybór miejsca
      
Budowa Aquaparku rozważana jest w dwóch miejscach.
       Lokalizacja nr 1 to ulica Moniuszki, w miejscu gdzie obecnie znajduje się kąpielisko miejskie. W tej propozycji brane pod uwagę są trzy podwarianty:
       - aquapark „mały” o powierzchni użytkowej 7 tys. m kw., lustro wody 1200 m kw., w parku wodnym poza basenem pływackim znalazłby się kompleks spa&wellness i inne atrakcje wodne. Jego budowa, według wstępnych szacunków to 54 mln złotych.
       - aquapark „średni” o powierzchni użytkowej 9 tys. m kw., lustro wody 1200 m kw., w parku wodnym znaleźć się ma kompleks spa&wellness i inne atrakcje wodne. Podwariant ten zakłada także rewitalizację kąpieliska miejskiego. Jego budowa prognozowana jest na 63 mln złotych.
       - aquapark „duży” o powierzchni użytkowej 9 tys. m kw., lustro wody 3200 m kw., w parku wodnym znaleźć się ma kompleks spa&wellness i inne atrakcje wodne, wariant tez przewiduje także wybudowanie przy aquaparku hotelu, restauracji, centrum handlowo-usługowego. Podwariant ten zakłada także rewitalizację kąpieliska miejskiego. Budowę tego podwariantu przewiduje się na kwotę 94 mln złotych.
       Lokalizacja nr 2 zakłada wybudowanie parku wodnego przy ul. Okólnik (vis-à-vis planowanego Stadionu Miejskiego).
       Pomysł ten zakłada następującą charakterystykę obiektu: aquapark o powierzchni użytkowej 7 tys. m kw., lustro wody 1200 m kw., w parku wodnym poza basenem pływackim, brodzikiem znalazłby się kompleks spa&wellness i inne atrakcje wodne. Jego budowa szacowana jest na kwotę 38 mln złotych.
      

 


       - Każdy z wariantów ma swoje plusy i minusy – dodaje prezydent Elbląga. - Każdy jest na swój sposób atrakcyjny dla potencjalnego inwestora. Każdą koncepcję należy rozpatrywać indywidualnie. Podam przykład: za wariantem drugim przemawia chociażby atrakcyjna lokalizacja i sąsiedztwo stadionu. W tej lokalizacji nie ma także problemu z dojazdem, parkingami. Natomiast wariant pierwszy to budowa aquaparku w centrum miasta, a nie na jego obrzeżach. Jest jeszcze ogromna wartość dodana tej lokalizacji, to rewitalizacja kąpieliska miejskiego, o tym także nie możemy zapomnieć – zaznacza Grzegorz Nowaczyk.
       - Warto jednak zaznaczyć, że tak naprawdę inwestor zadecyduje, w ramach którego wariantu chce zbudować aquapark. Partnerstwo publiczno-prywatne na tym przecież polega – kontynuuje prezydent - Inwestycja ta nie będzie obciążała budżetu miasta, środki na budowę parku wodnego wyłoży przyszły inwestor – kończy Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga.
      
       Burza mózgów
      
- Razem z doradcą prezydenta, Witoldem Strzelcem, poruszyliśmy wiele tematów, które naszym zdaniem wymagają doprecyzowania – relacjonuje Adam Witek, wiceprezydent Elbląga. - Były to kwestie opłacalności inwestycji, stopy zwrotu, ale pytaliśmy też chociażby o przybliżone dane na temat odwiedzających aquapark czy kapitał zagraniczny przy tego typu przedsięwzięciach. Dyskutowaliśmy o zapisach budżetowych, o wydatkach. Bartosz Korbus, dyrektor IPP-P rozjaśnił nam wiele spraw. To było konstruktywne spotkanie – zaznacza Adam Witek.
       - Priorytetem dla nas było stworzenie dokumentu, który Prezydentowi da jasny pogląd na tę inwestycję. Dane przygotowane przez nasz Instytut pozwoliły skonfrontować wyobrażenia Prezydenta o inwestycji z rzeczywistymi liczbami, z faktami – kończy Bartosz Korbus, dyrektor Instytutu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. - Teraz przygotujemy suplement do powstałej koncepcji, w którym odpowiemy na wszystkie pytania prezydenta i wiceprezydentów. Pozwoli nam to przejść do kolejnego etapu.
       Miasto czeka więc na dokumenty, które uzupełnią dotychczasową koncepcję budowy aquaparku. Następnym krokiem będzie stworzenie memorandum dla inwestora.
       - No i zacznie się okres najtrudniejszy, ale i najważniejszy dla tej inwestycji. Rozmowy i negocjacje z inwestorami – zauważa Witold Strzelec.
       - Na końcu tej zawiłej drogi jest to, na co wszyscy czekamy… nowoczesny, ładny, przyjazny dla elblążan aquapark – podsumowuje Grzegorz Nowaczyk.
      
       Przedsięwzięcie pn. budowa aquaparku w Elblągu planowane jest na lata 2012 – 2014.
      

Kamil Czyżak, biuro prasowe UM w Elblągu

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
Reklama