Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 23-10-2017, imieniny Teodora, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Po sezonie Po sezonie

Budujemy drogi lokalne

Elbląg, Budujemy drogi lokalne w kwestii dróg lokalnych jest wiele do zrobienia. fot. arch.portEl

Wojewoda Warmińsko-Mazurski ogłosił na stronie internetowej Urzędu Wojewódzkiego listę rankingową projektów złożonych przez powiaty i gminy w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Z naszego regionu na liście znalazły się powiaty elbląski i braniewski, miasto Braniewo oraz gminy Elbląg i Płoskinia.

Do Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynęło 108 wniosków na łączną kwotę 95,7 mln zł. Przyjmowanie wniosków zakończyło się 21 listopada, ich oceny na poziomie województwa dokonała komisja powołana przez wojewodę Mariana Podziewskiego (komisja składała się z dwóch pracowników urzędu wojewódzkiego oraz po jednym przedstawicielu urzędu marszałkowskiego, oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz policji).
     Złożona przez samorządy dokumentacja oceniana była według następujących kryteriów: wpływ realizacji projektu na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa (preferowane były projekty dotyczące dróg dojazdowych do dróg wojewódzkich i krajowych), współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego (preferowane były projekty realizowane w partnerstwie pomiędzy gminami).
     Po ocenie komisji 31 powiatów i 39 gmin z województwa warmińsko-mazurskiego spełniło kryteria Programu. Wśród tych, które kryteriów nie spełniły, jest m.in. gmina Tolkmicko. Tolkmicko wnioskowało o przebudowę ulicy Klonowskiej w Suchaczu. Wniosek nie spełniał kryterium Programu dotyczącego statusu drogi - wnioskowany odcinek drogi nie posiada statusu drogi gminnej, dokumentacja wniosku nie zawierała też uchwały rady Gminy o zaliczeniu tej drogi do drogi gminnej.
     Pozytywnie zaopiniowano natomiast następujące wnioski z regionu elbląskiego:
     Powiat Elbląski: remont drogi powiatowej nr 1103 i chodników na odcinku Wikrowo -Jegłownik oraz drogi nr 1108 na odcinku Bielnik I - Elbląg (wartość 900 tys. zł)
     Powiat Elbląski: remont drogi powiatowej nr 1132N i chodników na odcinku Nadbrzeże -Łęcze oraz na odcinku Ogrodniki - Milejewo; drogi nr 1173 na odcinku Sałkowice - Surowe (wartość 2,5 mln zł)
     Powiat Braniewski: przebudowa drogi powiatowej nr 1320N na odcinku Krzekoty -Kwiatkowo (wartość 589 tys. zł)
     Miasto Braniewo: przebudowa dróg gminnych nr 202009N, 202032N w Braniewie - ul. Jachtowa i ul. Żeglarska (wartość 230 tys. zł)
     Gmina Elbląg: remont drogi gminnej nr 101016N Drużno - Karczowizna - Dłużyna - Klepa (wartość 580 tys. zł)
     Gmina Płoskinia: utworzenie ciągu komunikacyjnego Płoskinia - Jarzębiec; przebudowa drogi nr 111009N Płoskinia, przebudowa drogi nr 111018N Tolkowiec - Jarzębiec (wartość 600 tys. zł).
     
     - Do listy rankingowej w ciągu 7 dni wnioskodawcy będą mogli wnieść zastrzeżenia, także uzupełnić odrzucone projekty - informuje Edyta Wrotek, rzecznik prasowy Wojewody. - Do 19 grudnia zastrzeżenia zostaną rozpatrzone. Następnie wojewoda przedłoży listę zakwalifikowanych wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, który do 31 grudnia zatwierdzi listy. Zgodnie z harmonogramem realizacji programu do 31 marca 2009 ma nastąpić rozstrzygnięcie przetargów na realizację inwestycji. Inwestycje powinny zostać zrealizowane do końca listopada przyszłego roku.
     Głównym założeniem programu jest wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych, prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz tworzenia powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych. Na realizację trzyletniego Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych rząd przeznaczy 3 mld zł. Środki zostaną rozdzielone po równo pomiędzy poszczególne województwa. Oznacza to, że przez trzy lata co roku na budowę dróg lokalnych w województwie warmińsko-mazurskim rząd przeznaczy 62,5 mln zł. Zgodnie z założeniami programu budżet państwa w ramach dotacji celowej dofinansuje do 50 proc. wartości inwestycji realizowanych w ramach programu, a samorząd sfinansuje pozostałe wydatki.
     Przewiduje się, że dzięki rządowemu programowi, w ciągu najbliższych trzech lat, uda się wybudować lub przebudować w całym kraju około 6 tysięcy kilometrów dróg gminnych i powiatowych.

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • remont drogi polega na wylaniu smoły z kamykami w dziury i jak troche to przystygnie, uklepaniu -udeptaniu gumowcem, technologia XXI wieku, POLSKI PATENT
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    redsok(2008-12-05)
  • Lepiej trzymajcie kase na pewny już remont Berlinki zwanej też Drogą do Nikąd. Już teraz rozpływaja sie pobocza i nasypy. Przeciez ruscy byle czym nie będą jeździć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    platformers wypaczony(2008-12-05)
  • Berlinka obecnie i tak jest poronionym projektem, z wielu wiaduktów jakie odnowiono można zjechać na nią jedynie z 4.Wszystkie miejscowości będące na uboczu berlinki zostały na skazane na wypasione drogi boczne szerokości jednego TIRa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-05)
  • Jak zwykle Tolkmicko najgorszą gminą. Droga z Elbląga do Tolkmicka to masakra. Tą gminę to powinni zaorać. Urzędnicy w tej gminie chyba martwią się tylko o to jak przetrwać na posadkach do emerytury. Ta niby droga jest już u nas tyle lat i niema statusu drogi gminnej. Ile jeszcze lat będziemy grzęzać w tym błocie. Tamtędy przejechać nie można, a co mówić o przejściu tamtędy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-05)
  • EDYTA WROTKA-tak sie nazywa pani rzecznik wojewody.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-05)
  • W jakiej gminie leży pozytywnie zaopiniowana droga Nadbrzeże -Łęcze? Czyż nie jest to gmina Tolkmicko? Czy ta gmina zaczyna i kończy się na Suchaczu? Kto składał wniosek jeżeli "dokumentacja wniosku nie zawierała też uchwały rady Gminy o zaliczeniu tej drogi do drogi gminnej"? Może był to wniosek najmądrzejszych ludzi z Suchacza?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-05)
  • a moim zdaniem i tak nic z tego nie bedzie rozejdzie sie po kosciach i dalej bedzdziemy jezdzili po dziurach
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hrynio(2008-12-05)
  • a droga z elblaga do suchacza przez nadbrzeze???przeciez to jest poprostu poligon!!wyglada jak po bombardowaniu!!!! a droga z elblaga do łecza przez krasny las???masakra gdzie niegdzie poprostu kratery na srodku drogi!!!!! co za baran za to odpowiada??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    tadeusz25(2008-12-05)
  • To przecież normalna procedura że wniosek o dotację na budowę drogi składa gmina , ale dokładnie jest napisane że "Dokumentacja wniosku nie zawierała też uchwały rady Gminy o zaliczeniu tej drogi do drogi gminnej". Przewodnicząca rady Gminy pochodzi z Suchacza i czyżby jej nie zależało aby w Suchaczu były ładne drogi. Jak na razie jest najważniejszy problem "ile drzew wyciąć aby ogrzac szkołę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-05)
  • Radni dbają o swoje diety w gminach, a nie żadne problemy z terenu. Samorządy rozwalić, a nie utrzymywać darmozjadów. Przeważnie w każdej gminie po 15 radnych a diety średnio 400 zł na osobę miesięcznie np. w gminie Markusy a bieda aż piszczy. 400*12=4800zł *15=72 000 zł( słownie:siedemdziesiąt dwa tysiące złotych)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-12-07)
  • Szanowni Państwo, a kiedy wybudujemy szlak komunikacyjny przez Zalew Wislany z Elbląga do granicy z Obwodem Kaliningradzkim o głębokości 4,0 metrów tak jak to jest po stronie rosyjskiej. Głębokości w 2005 roku wynosiły www.rafzen.pl A zakaz wpływania do portu w Elblągu przedstawia mapa www.rafzen.pl Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Jerzy Kulas(2008-12-08)
Reklama