UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Gienek - dużo pracy włożyłeś w ten elaborat. Brawo za optymizm. Fajnie to się komponuje z wizją optymisty, tylko napisz proszę jak te firmy które wymieniłeś egzystowały do tej pory, bez portu ? "przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km"- ale to i tak jest o sto kilometrów dalej niż do Trójmiasta. Napisz proszę, co z mułem( dwa metry mułu i dopiero piach) po pogłębieniu toru wodnego. Miało by to może sens, gdyby Elbląg był miastem wojewódzkim, a nie powiatem golonym, gdzie żaden nowy biznes sie nie rozwinie. Wystarczy porównać Olsztyn przed przejęciem Elbląga i obecnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    14
    real(2019-01-18)
  • Wiem jak wygląda Olsztyn, bo studiowałem tam 5 lat i to prawda, że Olsztyn rozwija się kosztem m.in. Elbląga i innych mniejszych miast w województwie, ale właśnie przekop jest szansą na rozwój i przyciągnięcie nowych inwestorów. Bo będziemy mieli coś, czego nie ma Olsztyn właśnie, plus odbudowa wierna Starówki- Olsztyn też nie miał tak okazałej jak ta elbląska. Olsztyn rozwija się głównie dzięki administracji, Michelin, UWM,. Indykpolowi, Browarze Kormoran i turystyce. A firmy Egzystowaly, ale miały większe koszty transportu, bo żeby wieźć ladunek ponadgabarytowy to trzeba oprócz ciężarówki 2 samochodu z kierowcą, który jest pilotem, taki zestaw ma ograniczenia w poruszaniu się i prędkości, dodatkowo często wymaga to demontażu niektórych elementów infrastruktury drogowej, żeby dało radę przejechać, jak np w przypadku długich elementów wiatraków energetycznych. Dodatkowo to będzie oszczędność dla miasta, bo przejazd 1 takiego ponadgabarytu na drodze to tak jakby w tym samym miejscu przejechało 160 tys. samochodów osobowych. Wizy i paszporty też kosztują. Z resztą jak Rosja już raz zablokowała nam cieśninę na 3 lata, to przeładunki w Porcie spadły z kilkuset tysięcy ton rocznie prawie do zera- tu masz dowód na to jak ważna jest ta inwestycja. Jak takie blokady wprowadzają co klika lat to mogą właśnie doprowadzić do upadku firmy działające w porcie i nad rzeką, które wożą towary wodą i Rosjanie robią to specjalnie, jak będzie przekop, to nie będą już mogli blokować i będzie pewność transportu i wtedy przyjadą nowe inwestycje. A muł? Przecież jasno napisali, że będą pogłębiać tor wodny. Tak jest dalej 100 km do Gdańska i to jest atut Elbląga, bo jest bardziej w głębi lądu i można tu przywieźć soję czy torf i uniknąć korków drogowych np jak ludzie jadą nad morze w lato. Dodatkowo tutaj są tańsze opłaty za hale i portowe jak w Trójmieście dlatego np Piecobudowa Gdańsk postawila nastepną halę w Elblągu, czemu nie wyniosą się do Gdańska wg Twojej teorii tylko tutaj stawiają?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    2
    Gienek (2019-01-18)
  • @Gienek - Żadna z olsztyńskich uczelni nie kształci w kierunku chłopek-roztropek.
Reklama