W Poznaniu trwa budowa trzech nowych tramwajów, które w 2020 r. będą jeździć w Elblągu. Miasto pozyskało też fundusze na zakup czwartego składu. Wykonawca złożył ofertę, która - jak się dzisiaj okazało - przewyższa jednak kwotę, jaką na ten cel chcieli przeznaczyć urzędnicy.
Ostatnie fabrycznie nowe tramwaje przyjechały do Elbląga w 2006 r, wtedy na torach pojawiło się sześć wagonów rodem z bydgoskiej Pesy. Następne wagony „prosto z fabryki” pojawią się w naszym mieście na przełomie 2019 i 2020 r. Trzy nowe wagony wyprodukuje poznańska firma Modertrans. Będą kosztowały w sumie 7 mln zł brutto.
Jest szansa, że w 2020r. na torach pojawi się kolejny nowy tramwaj. Ratusz pozyskał z Unii Europejskiej 2 mln zł, które mają być przeznaczone na zakup czwartego wagonu tramwajowego, wsparcie budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP oraz wymianę 14 lamp na energooszczędne. Jedyną ofertę za budowę czwartego tramwaju złożyła poznańska firma Modertrans, która buduje już trzy wagony z przeznaczeniem dla Elbląga. Dzisiaj w ratuszu odbyło się otwarcie ofert w przetargu. Poznaniacy nowy wagon wycenili na 3,3 mln zł, ratusz chciał przeznaczyć na tę inwestycję 2,8 mln zł. Oprócz tramwaju wykonawca dostarczy specjalistyczne wyposażenie obsługowe tramwaju, pakiet naprawczy, dokumentację techniczną, oprogramowanie wraz z licencjami oraz przeszkoli pracowników.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Modertrans zaproponował w swojej ofercie taki sam model, jakie już powstają dla Elbląga w ramach poprzedniego zamówienia (Moderus Beta MF09AC ). Jeżeli prezydent znajdzie brakujące środki, czwarty w budżecie, tramwaj dotarłby do Elbląga w styczniu 2020 r.
Jest szansa, że w 2020r. na torach pojawi się kolejny nowy tramwaj. Ratusz pozyskał z Unii Europejskiej 2 mln zł, które mają być przeznaczone na zakup czwartego wagonu tramwajowego, wsparcie budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP oraz wymianę 14 lamp na energooszczędne. Jedyną ofertę za budowę czwartego tramwaju złożyła poznańska firma Modertrans, która buduje już trzy wagony z przeznaczeniem dla Elbląga. Dzisiaj w ratuszu odbyło się otwarcie ofert w przetargu. Poznaniacy nowy wagon wycenili na 3,3 mln zł, ratusz chciał przeznaczyć na tę inwestycję 2,8 mln zł. Oprócz tramwaju wykonawca dostarczy specjalistyczne wyposażenie obsługowe tramwaju, pakiet naprawczy, dokumentację techniczną, oprogramowanie wraz z licencjami oraz przeszkoli pracowników.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Modertrans zaproponował w swojej ofercie taki sam model, jakie już powstają dla Elbląga w ramach poprzedniego zamówienia (Moderus Beta MF09AC ). Jeżeli prezydent znajdzie brakujące środki, czwarty w budżecie, tramwaj dotarłby do Elbląga w styczniu 2020 r.
Sebastian Malicki