Niedziela 09-12-2018, imieniny Wiesława, Leokadii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Czekając na tramwaj

 
Elbląg, Czekając na tramwaj Zajezdnia tramwajowa przy ul. Browarnej (fot. Witold Sadowski, arch. PortEl.pl)
Rek

W Poznaniu trwa budowa trzech nowych tramwajów, które w 2020 r. będą jeździć w Elblągu. Miasto pozyskało też fundusze na zakup czwartego składu. Wykonawca złożył ofertę, która - jak się dzisiaj okazało - przewyższa jednak kwotę, jaką na ten cel chcieli przeznaczyć urzędnicy.

Ostatnie fabrycznie nowe tramwaje przyjechały do Elbląga w 2006 r, wtedy na torach pojawiło się sześć wagonów rodem z bydgoskiej Pesy. Następne wagony „prosto z fabryki” pojawią się w naszym mieście na przełomie 2019 i 2020 r. Trzy nowe wagony wyprodukuje poznańska firma Modertrans. Będą kosztowały w sumie 7 mln zł brutto.
     Jest szansa, że w 2020r. na torach pojawi się kolejny nowy tramwaj. Ratusz pozyskał z Unii Europejskiej 2 mln zł, które mają być przeznaczone na zakup czwartego wagonu tramwajowego, wsparcie budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP oraz wymianę 14 lamp na energooszczędne. Jedyną ofertę za budowę czwartego tramwaju złożyła poznańska firma Modertrans, która buduje już trzy wagony z przeznaczeniem dla Elbląga. Dzisiaj w ratuszu odbyło się otwarcie ofert w przetargu. Poznaniacy nowy wagon wycenili na 3,3 mln zł, ratusz chciał przeznaczyć na tę inwestycję 2,8 mln zł. Oprócz tramwaju wykonawca dostarczy specjalistyczne wyposażenie obsługowe tramwaju, pakiet naprawczy, dokumentację techniczną, oprogramowanie wraz z licencjami oraz przeszkoli pracowników.
     Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Modertrans zaproponował w swojej ofercie taki sam model, jakie już powstają dla Elbląga w ramach poprzedniego zamówienia (Moderus Beta MF09AC ). Jeżeli prezydent znajdzie brakujące środki, czwarty w budżecie, tramwaj dotarłby do Elbląga w styczniu 2020 r.
Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • "W Poznaniu trwa budowa trzech fabrycznie nowych tramwajów, które w 2020 r. jeździć w Elblągu. " Kali cieszyć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 1
    HvK(2018-11-23)
  • Polska język trudna. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 1
    polonista(2018-11-23)
  • W rok to stawiają wysokie budynki a oni metalowa puszkę / rurę będą budować ponad rok ????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 7
    Ciekawski(2018-11-23)
  • Oby ten smieciarski Olsztyn mam nie wydarl tych tramwai bo tu wszystko jest mozliwe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19 4
    Cyt(2018-11-23)
  • Zaraz prezydent Olsztyna się dopatrzy i nam za biorą. Kto za województwem pomorskim łapka w górę !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    49 6
    Cyt(2018-11-23)
  • Czy zakup zupełnie nowego tramwaju wraz z jego zaprojektowaniem od podstaw, nie wyszło drożej niż zakup gotowego modelu tramwaju który sprawdził się też w innych miastach?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 0
    kryuf(2018-11-23)
  • .olsztynski tramwaj warty sztuka 11-12 mln, nasz 2,5mln sztuka rzeczywiście radość dymania mieszkańców elbląga przez ratusz cudna, a jeszcze prosze o porównanie zarobków motorniczych na bagnach a naszych?????????? Za 5 lat to Orneta nas wyprzedzi w rankingu......
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 2
    Maczeta.(2018-11-23)
  • @Ciekawski - A nie przyszlo ci do głowy ze maja jakis portfle zamowien i tramaje sa ustawione w kolejce do produkcji. Dodatkowo masowa produkcja od jednostkowej sie rozni tym ze materialy zamawia sie po otrzymaniu zamowienia od klienta. Huta kuznia tez ma jakąś kolejke zamowien i dlatego wlasnie czas wykonania jest taki długi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 1
    HvK(2018-11-23)
  • @HvK, a nie przyszło ci do głowy, ze takimi rozwalającymi tramwajami mieszkańcy Elbląga jeżdżą od ponad 20stu lat i należało już dawno dać zlecenie na budowę nowych. a nie sprowadzani starego szrotu z Niemiec.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 2
    (2018-11-23)
  • Napisałem komentarz do tego co napisal Ciekawski nie do stanu taboru uzywanego w Elblagu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 0
    HvK(2018-11-23)
  • Jade sobie dziś tramwajem nr 3 koło zajezdni i patrze, ,że w zajezdni stoją trzy używane szroty z Niemczech
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 3
    Queen of Zawada(2018-11-23)
  • ". .. budowa fabrycznie nowych. .. .". A da się budować fabrycznie stare? Budowanie = tworzenie. W wyniku tworzenia powstaje coś, czego nie było. Może się czepiam, ale czytając to "COFŁEM SIĘ DO TYŁU"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 3
    (2018-11-23)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

T-shirt biały z Twoim nadrukiem DTG PROMOCJA
Naszywki
POLO z HAFTEM
Naszywka HERB ELBLĄGA