Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 04-12-2016, imieniny Barbary, Jana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Wpomnienie słonecznego lata Wpomnienie słonecznego lata

Droga do przyszłości

Na skrzyżowaniu „siódemki” z "berlinką" planowana jest budowa nowoczesnego bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego. Projekt zakłada powstanie węzła z siedmioma wiaduktami. Czy znajdą się jednak w przyszłym roku pieniądze na tę inwestycję, na razie nie wiadomo.

W miejscu połączenia drogi nr 7 z „berlinką” na końcu ulicy Pasłęckiej ma w niedalekiej przyszłości powstać bezkolizyjny, nowoczesny węzeł komunikacyjny. Jak wiadomo trasa z Gdańska do Warszawy ma być w całości dwupasmowa, a pełne udrożnienie drogi ekspresowej z Elbląga do Kaliningradu przwidywane jest już w 2005 roku.
     Zgodnie z koncepcją polityki przestrzennego zagospodarowania kraju w związku z przyjęciem Polski do Unii Europejskiej co roku w kraju ma być otwieranych 5-7 nowych placówek kontroli granicznej; decyzja dotycząca budowy przejścia granicznego w Grzechotkach wydaje się więc już tylko kwestią czasu.
     Nowy węzeł komunikacyjny musi być zdolny do bezpiecznego rozładowania spodziewanego wielkiego natężenia ruchu na tym odcinku.
     Przetarg na wykonanie projektu węzła Elbląg Wschód wygrała firma Transprojekt z Gdańska. Wykonanie projektu zlecił olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg, a środki na jego wykonanie pochodziły z budżetu miasta, władz wojewódzkich i funduszu europejskiego PHARE 2001.
     Transprojekt przedstawił początkowo trzy propozycje; żadna z nich nie zyskała jednak aprobaty Generalnej Dyrekcji Dróg Państwowych, a i dla miasta – z powodu sporego oddalenia od jego granic – nie przedstawiały się atrakcyjnie.
     Po trudnych rozmowach, w których uczestniczył prezydent Elbląga Henryk Słonina (ze zrozumiałych powodów upierający się zdecydowanie przy budowie węzła drogowego w bezpośrednim sąsiedztwie miasta, a więc i przy dodatkowej budowie kilku bezpiecznych wjazdów i wyjazdów, co podnosi koszty inwestycji), ustalono nowe wytyczne projektu, biorąc pod uwagę przyszłościowe wykorzystanie ważnego dla regionu i kraju obiektu drogowego.
     Nowy projekt zyskał dobre opinie, jednak jego realizacja jest znacznie droższa od poprzednich. Decyzja, czy Generalna Dyrekcja Dróg znajdzie pieniądze na realizację nowoczesnego projektu w przyszłym roku, zależy teraz od dyrektora Tadeusza Suwara, z którym wkrótce ma się spotkać prezydent Henryk Słonina. Jeżeli rozmowy zakończą się pomyślnie, budowa rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku; miasto będzie musiało jednak pokryć częściowo koszt budowy węzła – jak się szacuje będzie to kwota kilkudziesięciu milionów złotych.
     Węzeł Elbląg Wschód stanie na trasie rozgałęzienia jednego z dziesięciu paneuropejskich korytarzy transportowych w Europie Środkowej, prowadzącego z Rygi poprzez Kaliningrad i Elbląg do Gdańska.

M
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • tancerz: jest taka zasada jak cytujesz czyjes mysli to przed cytatem i po stawiasz tzw. cudzyslow - o tak "ble...ble...ble" i przewaznie dodajesz swoj komentarz inaczej wyrwane z kontekstu slowa moga nie w pelni oddawac to co autor mial na mysli :-)) ale w tym wypadku cel uświeca srodki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    byly el.(2001-11-27)
  • Zdaje mi się że "7" łączy sie z "berlinką" na ul. Pasłęckiej, ale może jestem w błędzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elblążanin(2001-11-27)
  • Zgadza się, oczywiście chodzi o ul. Pasłęcką. Za pomyłkę przepraszam. Tekst został poprawiony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Autor(2001-11-27)
  • Interesuje mnie jeszcze, czy przewidziano połączenie ul. Grunwaldzkiej od dworca do "7" o podobnej szerokości, oraz połączenia obwodnicy "wschodniej" z "7" ew. z "berlinką"?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elblążanin(2001-11-28)
  • "Elblążanin" przede wszystkim to nie podpisuj się czyimś podpisem, a co do drugiego to obwodnica wschodnia będzie przebiegać przez Rawską do Grunwaldzkiej i dalej Pasłęcką do 7. W taki sposób to będzie połączone.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elblążanin(2001-12-02)
  • Dlaczego aż 7 wiaduktów? Rozumiem, że odbudowa wiaduktów nad Pasłęcką i Grunwaldzką i jeszcze jeden aby i DK22(berlinka) i DK7 były bezkolizyjne. A inne?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Bartosz B.(2001-12-21)
Reklama