Piątek 17-08-2018, imieniny Jacka, Julianny
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Drugie podejście do tunelu

 
Elbląg, Drugie podejście do tunelu W tym miejscu powstanie tunel (fot. Michał Skroboszewski, arch. PortEl.pl)
Rek

Do 21 sierpnia mogą zgłaszać się firmy, które chciałyby wykonać tunel pod przejazdem przez tory kolejowe na ul. Lotniczej. To druga próba znalezienia wykonawcy. Rowerzyści nadal będą „skazani” na przejazd wiaduktem.

 - Przejście pod torami w ciągu ulicy Lotniczej będzie przeznaczone dla pieszych. Dla rowerzystów będzie ścieżka na wiadukcie – mówił Janusz Nowak, wiceprezydent Elbląga w kwietniu tego roku. 
     W pierwszym przetargu nie udało się znaleźć wykonawcy. Jedyny chętny wycenił swoją prace na 13 mln – dużo, za dużo jak na miejskie możliwości. Urzędnicy byli przygotowani na wydanie 5,2 mln zł.
     Ogłoszono drugi przetarg. W projekcie tunelu stwierdzono możliwość poruszania się rowerem. Pod warunkiem, że rowerzysta będzie na tyle zdeterminowany, że zdecyduje się wjechać (a raczej wejść) do tunelu. W projekcie stwierdzono wyraźnie, że: „Funkcją przejścia podziemnego [jest – red.] komunikacja pieszych i rowerzystów w ciągu ul. Lotniczej – bezkolizyjne przejście pod torami kolejowymi linii kolejowej nr 204.” I jak to wygląda w praktyce? Rowerem będzie można zjechać wybetonowaną obok schodów rampą. Długość schodów wraz z wybetonowaną rampą dla rowerów wynosi ok. 10 metrów z każdej strony. Jak zapowiedział Janusz Nowak, na kwietniowej konferencji prasowej, rowerzyści mają jeździć po ścieżce rowerowej na wiadukcie – obok samochodów.
     W ramach inwestycji zostanie zlikwidowany przejazd przez tory kolejowe na ul. Lotniczej. W zamian powstanie tunel o konstrukcji żelbetowej pod torami w ciągu ul. Lotniczej, wykonawca przebuduje układ drogowy w sąsiedztwie inwestycji, powstanie także nowa kanalizacja deszczowa i oświetlenie. Przebudowa czeka istniejącą w tym miejscu sieć wodociągową, gazową i teletechniczną. Osoby niepełnosprawne będą mogły korzystać z dwóch zamontowanych wind. Sam tunel ma być wykończony płytkami gresowymi. Podczas inwestycji czasowo będą wyłączone z ruchu poszczególne tory kolejowe. Czy odbije się to na rozkładzie jazdy pociągów – jeszcze nie wiadomo.
     Inwestycja ma być gotowa w ciągu dziewięciu miesięcy po podpisaniu umowy. Kto i za ile podejmie się wykonania tej inwestycji dowiemy się 21 sierpnia. Urzędnicy szacują koszt budowy na 6,1 mln zł. W pierwszym przetargu chcieli wydać na tę inwestycję 5,2 mln zł. Do inwestycji dołoży się też PKP PLK kwotą 1,5 mln zł.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • O prosze. .jednak tunelik. .a tak srali się ze nie nie, bo podejdzie wodą i co wtedy będzie ojojoj. .. Dlatego zrobili wiadukt ludziom pod oknami a teraz co? Teraz jednak nie most a tunel i takim tunelem miały jezdzic tez auta w 1 zamyśle. .Taniej miało wyjsc to teraz poszło w cholerę kasy na wiadukt i to po znajomośći. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 19
    scream(2018-07-16)
  • To ta przeprawa na drugą stronę torów w sumie będzie kosztować z 50 mln { wiadukt + tunel dla samych pieszych }. A ile miał kosztować tunel dla samochodów, pieszych i rowerzystów ? Chyba dużo mniej. .. i byłaby dużo krótsza droga szczególnie dla rowerów. Sumując tunel byłby lepszy i chyba tańszy. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 2
    R...M...(2018-07-16)
  • To jest gospodarność Wróbla
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 1
    Jamaleg(2018-07-16)
  • Wizualizacja wiaduktu nie zgadza się Panie Nowak z faktami widocznymi w przestrzeni miejskiej. To przypadek, czy zamierzone działanie inwestora?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 1
    qwertyop(2018-07-16)
  • Jak znam życie to w takich tunelach często panuje brud, smród i patologia, ale w E-gu może będzie inaczej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 1
    J71(2018-07-16)
  • J71.. - podaj przykład - bo ja dużo rzeczy słyszałem - okazuje się nie zawsze prawdziwych. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 2
    R...M...(2018-07-16)
  • A teraz jest dobrze wole poczekać a nie po schodach się meczyc. Stara jestem to mi czekanie nie przeszkadza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 2
    Babcia(2018-07-16)
  • @J71 - masz rację i u nas będzie tak samo, po cholere ten tunel!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 0
    asa(2018-07-17)
  • Tunel. Windy dla niepełnosprawnych. To nie lepiej wydłużyć zjazd i podjazd. Niepełnosprawni będą zadowoleni i rowerzyści. Windy mają to do siebie, że się psują a z czasem to więcej będą stały niż działały. Do tego utrzymanie: przeglądy, remonty, prąd. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    (2018-07-17)
  • Czy ten tunel dla pieszych jest tak potrzebny? Samochody pojadą szybciej, więc misja spełniona. Jak ktoś idzie pieszo to mu się nie spieszy i sobie czasami poczeka. Środki przeznaczyć na rondo Kościuszki/Królewiecka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    Andrzej12345(2018-07-19)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

OKOWOKO s.c.
Okulary korekcyjne EVA MINGE
Okulary korekcyjne CHRISTIAN LACROIX
Płyn Hayne