Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 24-02-2018, imieniny Bogusza, Macieja
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Studniówki

Wiadomości

Na osiedlu

Społeczeństwo

Gospodarka

Sport

Kultura

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

40 lat temu? 40 lat temu?

Lotos Optima zaczęła od Elbląga

Elbląg, Lotos Optima zaczęła od Elbląga fot. AD
Rek

Grupa Lotos chce otwierać nowe stacje paliw w segmencie ekonomicznym, na których paliwa będą tańsze niż na obecnych stacjach Lotosu, należących do segmentu premium. Chciałaby zacząć od Elbląga, bo prezes Lotosu mieszka w Elblągu i wszędzie podkreśla swój sentyment do naszego miasta. Mówią, że w biznesie nie ma sentymentów, ale...

Paweł Olechnowicz jest zaprzeczeniem tej tezy, bo przez wszystkie lata jego rządów Grupa Lotos jest jednym z największych sponsorów elbląskich wydarzeń kulturalnych i sportowych. Za poprzednich władz miasta ten sentyment nie był raczej odwzajemniany, bo gdyby nie fakt, że koncern Esso wycofał się z interesów w Polsce i Lotos kupił wówczas od niego dwie stacje paliw w Elblągu, nie byłoby w Elblągu stacji paliw Lotosu.
     Lotos Optima to nazwa ekonomicznej sieci stacji paliw. Ten projekt po raz pierwszy zaprezentowano podczas tegorocznych Targów Stacji Paliw w Warszawie. Elbląg jest miastem, od którego Grupa Lotos rozpoczyna cykl spotkań z samorządowcami i lokalnymi przedsiębiorcami branży paliwowej. To także ukłon Pawła Olechnowicza wobec Elbląga. W poniedziałek (23 maja) w Ratuszu Staromiejskim odbyło się spotkanie inaugurujące ten cykl.
     W spotkaniu uczestniczył marszałek naszego województwa Jacek Protas, prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk i wielu samorządowców z Warmii i Mazur. W województwie warmińsko-mazurskim średnia płaca wciąż jest niższa od średniej płacy krajowej, dlatego rosnące ceny benzyny są tu bardziej dokuczliwe niż np. w Warszawie. A stacje Lotos Optima mają oferować tańszą benzynę.
     
     Mniejsze, tańsze...
     
Założenia projektu Lotos Optima przedstawił zebranym Paweł Lisowski, dyrektor spółki Lotos Paliwa, odpowiedzialnej w koncernie za zarządzanie stacjami paliw. Powiedział m.in., że do 2015 roku Grupa Lotos ma ambicje, by jej sprzedaż detaliczna wzrosła w obecnych 17 procent do 27 procent sprzedaży koncernu ogółem.
     Obecnie stacje paliw dzielone są na trzy segmenty: segment premium, segment stacji przymarketowych, samoobsługowych i segment ekonomiczny. Segment ekonomiczny jest obecnie najmniejszy, ma tylko 11 procent udziału w rynku stacji paliw, ale tylko on w ostatnich czterech latach wykazuje tendencje rosnące – ilość wszystkich stacji paliw w Polsce zmniejsza się (Grupa Lotos ma obecnie w Polsce 316 stacji paliw).
– Ponieważ jedynie segment ekonomiczny rozwija się, nasza oferta ulokowana jest właśnie w tym segmencie – mówił Paweł Lisowski. – Rozpoczynamy dywersyfikację naszych stacji na część premium i część ekonomiczną. Chcemy, aby w 2015 roku około 30 procent naszych stacji stanowiły stacje ekonomiczne, ale nie będziemy zmieniać już istniejących. Stacje Lotos Optima będą to wszystko nowo wybudowane e stacje. Chcemy tworzyć sieć stacji paliw dwutorowo: budując nasze własne stacje, z drugiej strony działając w systemie franczyzowym, oferując niezależnym partnerom możliwość wykorzystania naszego know how, naszego logo i naszych paliw.
     
     ...czyli jakie?
     
Stacje Lotos Optima mają sprzedawać tylko paliwa podstawowe – olej napędowy, benzynę PB95, tylko opcjonalnie gaz. Mniejsze będą na nich sklepy, gastronomia ograniczona do kawy i jakiejś ciepłej przekąski. Nie będzie na nich programu Nawigator (wymiana punktów na nagrody), z usług dodatkowych tylko kompresor i toaleta. Oczywiście w przypadku franczyzy wpływ na ofertę będzie miał franczyzobiorca.
     Podczas gdy stacje premium potrzeba 3-4 tys. m kwadratowych powierzchni, stacje Lotos Optima da się zbudować na 1-2 tys. m kwadratowych. Koszt budowy Lotos Optima to 1-1,5 mln zł (nie licząc gruntu), stacji Premium – 2,7- 4 mln zł.
     I najważniejsze dla kierowców: – Założenie jest takie, że przy obecnych cenach litr benzyny na stacji Lotos Optima będzie o 8 groszy tańszy – mówi Paweł Lisowski.
     Zapytałem prezydenta Elbląga Grzegorza Nowaczyka, czy ma jakieś propozycje dla projektu Lotos Optima. Wskazał trzy możliwe lokalizacje takiej stacji w północnej części Elbląga, ale jest za wcześnie, by je ujawniać. W końcu to biznes, choć z sentymentalnym podtekstem.

Piotr Derlukiewicz
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Budujcie te stacje jak najszbciej, 8 gr. na litrze to niedużo, ale na jakieś lody z żoną i dziećmi w ciągu roku się uzbiera. Ceny paliw w naszym woj. szuwarowo-bagiennym są bardzo często najwyższe w kraju, nie wiedzieć dlaczego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Żuławiak(2011-05-24)
  • Szanuję tego człowieka i przyznam z wdziękiem patrzę na jego pracę na rzecz kulturalnego elbląga. Oby więcej było takich ludzi. .. .a nie szumnych PijaRowców
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    palikotka(2011-05-24)
  • To spotkanie odbyło się chyba w Lotosie w Gdańsku, za bardzo wypasiony lokal, jak na elbląskie warunki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Estetka(2011-05-24)
  • -jakos nie udalo sie Olechnowiczowi "rozwalic"Lotosu, bo z ABB zrobil to skutecznie-. !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-05-24)
  • piszę się franczyzy a nie franszyzy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    olo_pdg(2011-05-24)
  • 8 groszy. .wole nie jezdzic lub gaz zalozyc
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ben(2011-05-24)
  • wróćmy myslami do roku przynajmniej 1986.. .. .baju baju baju
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-05-24)
  • Estetko, z radością donoszę, że to Elbląg, wnętrze Ratusza. A tak poza tym w Elblągu jest sporo ładnych miejsc i wnętrz. Wystarczy się rozejrzeć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-05-24)
  • Pytanie tylko kiedy zaczną budowę i otworzą tą pierwszą stację? Mam nadzieję, że jako obiekt przykładowy dla nowej sieci będzie tam gaz także tańszy o te 8gr. Proponowanie lokalizacji na północy miasta jest idealne: Nad Jarem, Bielanach i Zawadzie nie ma ani jednej stacji paliw :/
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Kierowca na gazie(2011-05-24)
  • Również szanuję pana Olechnowicza. Jest prezesem wielkiej firmy, a nie odcina się od Elbląga, co z lubością robi wielu. .. studentów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Svenigmatik(2011-05-24)
  • Elbląg ma tylu wspaniałych ludzi czynu, którzy robią wiele dobrego dla tego miasta - aż serce się raduje !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-05-24)
  • To wspaniale, że człowiek na takim stanowisku tak wspiera i nie wyrzeka się Elbląga, miasta przecież o tak ciekawej historii z tradycjami przemysłowymi, portem !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-05-24)
Reklama