Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 09-12-2016, imieniny Wiesława, Leokadii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Marszałek buduje drogi

Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego przyjął zasady kształtowania sieci dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach do 2021 r.

- Stawiamy na rozwój gospodarczy regiony, a nie ma rozwoju bez dróg – mówi marszałek Andrzej Ryński. – Stan naszych dróg stale się poprawia, w 2005 roku przeznaczyliśmy na ten cel rekordową sumę 700 mln zł. Gros funduszy unijnych i samorząd województwa, i samorządy lokalne przeznaczają właśnie na poprawę infrastruktury. Ale wieloletnich zaniedbań nie da się nadrobić szybko. Dlatego z pomocą naukowców wytyczamy perspektywę rozwoju. Przyznaję, są to plany bardzo ambitne, ale od tego zależy dalszy rozwój, atrakcyjność inwestycyjna i nowe miejsca pracy na Warmii i Mazurach.
     Program został opracowany pod kierunkiem prof. Leszka Rafalskiego we współpracy z samorządami lokalnymi, Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, Instytutem Badawczym Dróg i Mostów oraz Warmińsko-Mazurskim Biurem Planowania Przestrzennego. Wytycza plany inwestycyjne na drogach wojewódzkich Warmii i Mazur aż do 2021 roku. Jego realizacja wymaga nakładów rzędu 1 miliarda 265 milionów zł, czyli 85-90 milionów zł rocznie.
     Plany zakładają zapewnienie odpowiednich połączeń pomiędzy regionem a innymi centrami gospodarczymi w kraju i zagranicą – Warszawą, Gdańskiem, Bydgoszczą, Kaliningradem, Wilnem, a także stworzenie sprawnego systemu komunikacyjnego wewnątrz regionu. Sieć dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach jest – zdaniem ekspertów - ukształtowana prawidłowo, ale została uformowana jeszcze przed rokiem 1914, na potrzeby niewielkiego ruchu, głównie konnego, więc nie spełnia dzisiejszych warunków w zakresie geometrii łuków i szerokości jezdni. W dodatku na terenie znajdują się 104 mosty nie spełniające obecnych norm, które trzeba zmodernizować albo wybudować nowe.
     - Dokument wprowadza także zupełnie nowe spojrzenie na drogi rowerowe, szczególnie w rejonie Pojezierza Iławsko-Ostródzkiego oraz Wielkich Jezior Mazurskich – mówi marszałek Ryński. – Bardzo mnie to cieszy, bo to zwiększy atrakcyjność tych turystycznych regionów. Jeśli te ambitne plany uda się zrealizować, wyraźnie skorzysta na tym cały region.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Oczywiscie zgadzam sie, nie na darmo zostala przystosowana do ruchu konnego i tak powinno pozostac! Natomiast wokol Elblaga powstala autostrada Berlin-Elblag-Kaliningrad. Tochyba o czyms swiadczy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-01-05)
  • Ciekawi mnie szczegółowa dyslokacja budowy tych dróg w rozbiciu na: b. woj. olsztyńskie, b. woj. elbląskie i b. woj. białostockie. Coś mi się wydaje, że gros inwestycji obejmie region olsztyński, a nam przypadną ochłapy, chociaż logika wybudowanej jeszcze przez Niemców infrastruktury drogowej mówi inaczej. Po kiego wała drogi w kierunku np. Górowa, Gołdapi, czy Olecka (w układzie południkowym), gdy natężenie ruchu będzie rozwijało sie w kierunku Gdańska (przez Elbląg), Królewca (prawie w całości przez Elbląg), czy z Gdańska (przez Elbląg) do Wilna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    JeanChaussee(2006-01-05)
  • Interesuje mnie ten ostatni akapit,jak sie ma rozwój turystyki, również tej rowerowej na wspomnianych terenach do intensywnej wycinki drzew która sie prowadzi a która słuzy tylko celom zarobkowym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-01-05)
  • No nareszcie coś dla ludzi, a nie tylko dla towarzystwa wzajemnej adoracji. Cieszą szczególnie te drogi rowerowe - ino co by nie wygladały jak ta namiastka elblasko-olsztyńska. Ano od komunikacji czas poloneza zacząć szlachetni wodzowie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2006-01-05)
  • Na pewno za te pieniadze z kasy województwa zmodernizuje się najpierw wszystkie drogi w samym Olsztynie a następnie wszystkie drogi prowadzące do Olsztyna!!!:) A reszta powiatów niech sama daje sobie radę!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    k(2006-01-05)
  • Zacznijmy od tego ,że siódemka od Elblaga do Gdańska i od Eg. do Płońska powinna byc droga szybkiego ruchu ,czyli powinna być 4 pasmowa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-01-06)
  • a po tych drogach będą pędzić karkonosze w tych swoich beemkach.czas umierać...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    tato(2006-01-06)
  • Drogi w wojwodztwie war-maz sa chyba najgorsze w kraju ,kto jechal DK 16 w strone granicy litewskiej to wie o czym pisze , Mragowo-Elk jak w Somalii resztki asfaltu miedzy glebokimi dziurami, dopiero po wjechaniu na Litwe mozna normalnie jechac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    turysta(2006-01-08)
  • a dokladnie kiedy bedzie mozna pojechac droga do warszawy i gdanska ktora ma po 2 pasy ruchu w jedna strone ? ? ? Do tego monentu kiedy to niezostanie spelnione nie mamy co liczyc na jakies inwestycje w regioniei rozbudowe portu i prawidlowe jego dzialanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Nowy(2006-01-11)
  • ble,ble ble.....i nic ,zadnych konkretów .Tylko ogolnik lucjan
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-01-11)
  • A czy PANA MARSZAŁKA i kogokolwiek interesuje jaka jest woda w Elblągu? Czy PAN MARSZAŁEK musiał kiedyś odpowiadać dzieciom na pytanie, dlaczego z kranu leci brązowa woda? Czy PAN MARSZAŁEK CO ROKU wymienia kocioł centralnego ogrzewania na nowy, bo tak zakamieniona woda jest w ujęciu wodnym w Elblągu? Czy PAN MARSZAŁEK zainteresował się badaniami wody i czy spełnia ona jakiekolwiek standardy, co zresztą widać gołym okiem, że nie spełnia? Drogi w rejonie wołają o pomstę do nieba, ale woda w Elblągu to trucizna dla ludzi, powoduje błyskawiczne urządzeń grzewczych i sanitarnych, nie licząc strat moralnych. Czy ktoś to w ogóle kontroluje? Czy ktoś za to odpowiada? Co na to posłowie Ziemi Elbląskiej?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    had(2006-01-13)
Reklama