Wtorek 20-11-2018, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Najpierw projekt, później przekop

 
Elbląg, Najpierw projekt, później przekop (fot. Urząd Morski w Gdyni)
Rek

W Urzędzie Morskim w Gdyni została podpisana umowa na wykonanie dokumentacji dotyczącej inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Wykonawca ma 18 miesięcy na przygotowanie opracowań. Będzie również pełnił nadzór podczas budowy kanału żeglugowego, która ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku.

Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm: Mosty Gdańsk Sp. z o.o. i Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors sp. z o.o. Na przygotowanie opracowań - zgodnie z umową - ma 18 miesięcy. Będzie również pełnił nadzór autorski w trakcie budowy kanału żeglugowego przy wynagrodzeniu wynoszącym 4,27 mln zł netto (5,25 mln zł brutto).
     Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje: śluzę z konstrukcją zamknięć, kanał główny i odcinki połączeniowe z awanportem portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym – stanowiskami postojowymi od strony Zalewu Wiślanego (w zależności wyników falowania). Ponadto w zakres przedsięwzięcia wchodzą: połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizacja wejścia do portu Elbląg, tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego, sztuczna wyspa/wyspy na Zalewie Wiślanym.
     Budowa kanału, jak zapowiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
opr. A na podst. inf. Urzędu Morskiego w Gdyni
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a w 2018 roku jak bumerang powróci przed wyborami temat przekopu! No i się zacznie. .. .. jak nas nie wybierzecie to przekopu nie będzie. .. .. widzieliście przez ile lat PO nic nie zrobiła. .. itd Naiwnych nie brakuje i kolejny raz dadzą wiarę? Jestem przekonany, że przekop nigdy nie powstanie!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 7
    Muczaczos(2017-02-24)
  • Przekop powstanie bo to dla Polski drobny wydatek, zaledwie 38 zł na obatela. Liczę z mostem w Nowakowie czego na razie nie ujęto w kosztach. Problemy się zaczną gdy będziemy musieli utrzymać ten cud techniki i gdy statki tu nie zawiną. Na jachty pełnomorskie nie ma co liczyć - za płytko. Chyba że stanie się cud, gdy otrzyma nazwę im. Jarosława Kaczyńskiego, który po wygranej wojnie z Rosją nakaże statkom wpływać tylko tędy, a cieśninę Piławską zasypie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 10
    (2017-02-24)
  • czyn społeczny PO, PSL i reszty tych co są przeciw budowie i mamy przekop.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 6
    (2017-02-24)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety dziecięce
Fototapety z Nowym Jorkiem
Fototapety do siłowni/fitness club
Fototapety z pejzażami