Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 16-08-2017, imieniny Stefana, Rocha
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Burza w Elblągu dnia 02.08.2017 ę. Burza w Elblągu dnia 02.08.2017 ę.

Niższe stawki za wywóz śmieci – wypełnij deklarację

Elbląg, Niższe stawki za wywóz śmieci – wypełnij deklarację fot. nadesłana

Od 1 kwietnia elblążanie będą płacili mniej za wywóz śmieci. Podstawą do obniżenia wysokości ponoszonej dotychczas opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie złożenie przez właściciela nieruchomości, w terminie od 1 kwietnia 2014 r., nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Przypomnijmy, 6 marca br. radni zdecydowali że elblążanie będą płacili mniej za wywóz śmieci. Projekt przegłosowanej uchwały zaproponowanej przez prezydenta Jerzego Wilka był dyskutowany kilkakrotnie w przedmiotowej komisji. Ostatecznie wypracowano konsensus i uchwała po wprowadzeniu autopoprawki przez prezydenta została przegłosowana przez aklamację.
     W wyniku podjętych w dniu 6 marca 2014 r. uchwał Rady Miejskiej w Elblągu, od dnia 1 kwietnia 2014 r. na terenie Gminy Miasto Elbląg wprowadza się zmiany w systemie gospodarki odpadami komunalnymi. Dotyczą one ustalenia niższych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawek opłat za pojemniki o określonej pojemności, ujednolicenia terminu wnoszenia opłaty oraz określenia nowych wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
     Zgodnie z § 1 ww. uchwały, ustalono stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Miasto Elbląg w wysokości:
     1) 14,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku pierwszych 4 mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
     2) 8,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku 5-go do 10-go mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
     3) 1,50 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku 11-go i następnych mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
     Jednocześnie w § 2 ww. uchwały ustalono niższą stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, w wysokości:
     1) 8,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku pierwszych 4 mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
     2) 5,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku 5-go do 10-go mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
     3) 0,50 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku 11-go i następnych mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
     Stosownie do § 4 ww. uchwały, dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne ustalono następujące stawki opłaty za:
     a) Pojemnik/worek o pojemności do 120 l - w wysokości 9,50 zł,
     b) Pojemnik o pojemności 240 l - w wysokości 19,00 zł,
     c) Pojemnik o pojemności 1100 l - w wysokości 85,00 zł,
     d) Pojemnik o pojemności 5÷10 m ³ - w wysokości 550,00 zł.
     Jednocześnie w § 5 niniejszej uchwały, dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, ustalono niższe stawki opłaty za:
     a) Pojemnik/worek o pojemności do 120 l - w wysokości 6,50 zł,
     b) Pojemnik o pojemności 240 l - w wysokości 13,00 zł,
     c) Pojemnik o pojemności 1100 l - w wysokości 59,00 zł,
     d) Pojemnik o pojemności 5÷10 m ³ - w wysokości 386,00 zł.
     Należy podkreślić, iż stawki opłat, o których mowa w § 4 i 5, są stawkami za jednokrotne opróżnienie pojemnika. Podstawą do obniżenia wysokości ponoszonej dotychczas opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie złożenie przez właściciela nieruchomości, w terminie od 1.04.2014 r., nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
     Informujemy, iż w drodze uchwały NR XXVIII/815/2014 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 6 marca 2014 r. zostały określone nowe wzory deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składane przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Elbląg. Uchwała przewiduje trzy wzory deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
     1) nieruchomości zamieszkałe – DOP-1;
     2) nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne – DOP-2. Należą do nich: np. obiekty handlowe, szkoły, obiekty użyteczności publicznej, placówki kultu religijnego, itp.;
     3) nieruchomości mieszane, tj. nieruchomości w części zamieszkałych, a w części niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne – DOP-3.
     Formularze nowych wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, obowiązujące od 1 kwietnia 2014 r., są do pobrania w Urzędzie Miejskim w Elblągu, ul. Łączności 1 w Biurze Obsługi Interesantów (parter) lub w pok. nr 112 oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, dostępnej pod adresem www.elblag.eu (zakładka „Gospodarka odpadami komunalnymi” − umieszczona w prawym górnym rogu ekranu) lub na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, dostępnej pod adresem www.elblag.eu w zakładce Urząd/ Departamenty Urzędu Miejskiego/Departament Dochodów Budżetowych.
     Do złożenia nowej deklaracji zobowiązany jest:
• właściciel budynku jednorodzinnego;
• właściciel budynku wielolokalowego (w przypadku wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej w imieniu wszystkich właścicieli lokali deklarację składa zarządca wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej);
• w budynkach wielolokalowych – jeżeli zarząd nie został wybrany właściciele poszczególnych lokali,
• właściciel nieruchomości niezamieszkałej, na której powstają odpady komunalne (jeżeli nieruchomość nie jest w zarządzie wspólnoty lub spółdzielni).
     Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami należy złożyć począwszy od dnia 1 kwietnia 2014 r. w Urzędzie Miejskim w Elblągu, ul. Łączności 1:
• w Biurze Obsługi Interesantów (parter) – bez weryfikacji
• lub w Departamencie Dochodów Budżetowych – Referat Podatków i Opłat, w pokoju nr 112 (parter) – z weryfikacją
• lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Elblągu Departament Dochodów Budżetowych ul. Łączności 1 82-300 Elbląg.
     Jednocześnie informujemy, iż w drodze uchwały NR XXVIII/817/2014 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 6 marca 2014 r. został określony jednolity termin wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgodnie z treścią uchwały, właściciele nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Elbląg od dnia 1 kwietnia 2014 r. zobowiązani będą do wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do 15-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy, co oznacza, że termin płatności opłaty za miesiąc kwiecień upłynie 15 maja.
     Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wnosić:
• gotówką lub kartą płatniczą w kasie Urzędu Miejskiego w Elblągu pokój nr 122
• lub przelewem na indywidualne numery kont bankowych podane w informacjach pisemnych przesłanych przez Departament Dochodów Budżetowych
• w przypadku braku indywidualnego numeru, wpłaty można dokonywać przelewem na rachunek bankowy Nr: 38 1030 1218 0000 0000 9030 1861 – dla osób dokonujących wpłaty w kraju
• PL 38 1030 1218 0000 0000 9030 1861 SWIFT;CITIPLPX – dla osób dokonujących wpłaty z zagranicy ( w tym przypadku należy opisać wpłatę ).
     W praktyce dla przeciętnego mieszkańca gminy ( w budynkach wielorodzinnych ) nic się nie zmieni. Opłatę bowiem, tak jak do tej pory, mieszkaniec taki będzie wnosił na rzecz wspólnoty albo spółdzielni, a ta będzie rozliczać się z gminą. Jedynie mieszkańcy będący właścicielami budynków jednorodzinnych będą rozliczać się bezpośrednio z gminą.
     
     Poniżej przedstawiamy wykaz uchwał podjętych przez Radę Miejską w Elblągu w dniu 6 marca 2014 r. wprowadzających zmiany do system gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Elbląg:
     1. UCHWAŁA NR XXVIII/814/2014 RADY MIEJSKIEJ W ELBLĄGU z dnia 6 marca 2014 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Elbląg;
     2. UCHWAŁA NR XXVIII/813/2014 RADY MIEJSKIEJ W ELBLĄGU z dnia 6 marca 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 2014 r., poz.1166).
     Treść przywołanych powyżej uchwał Rady Miejskiej w Elblągu dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Elblągu http://um-elblag.samorzady.pl/ w zakładce Akty prawne (Uchwały Rady Miejskiej). Jednocześnie informacje w sprawie wprowadzonych zmian w systemie gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Elbląg udostępnione zostały na stronie http://www.elblag.eu/ w zakładce „Gospodarka odpadami komunalnymi” (umieszczona w prawy, górnym rogu ekranu).

Monika Borzdyńska, Rzecznik prasowy w Biurze Prezydenta Miasta
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • To pomimo tego, że zamieszkują 3 osoby śmieci wyrzuca 11 osób, gdyż tak wychodzi taniej. 42 do 16,5
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 1
    joł(2014-03-26)
  • Gdyby czytać ze zrozumieniem, to już nie wychodzi taniej: dla trzech osób -> 3*14=42 dla jedenastu osób -> 4*14+6*8+1*1,5=105,5 :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    mamoniowa(2014-03-26)
  • A jak ktoś nie złoży deklaracji ? Czy miasto będzie mu naliczać według starej stawki ? Czy nie będzie to czasem wbrew uchwale i przepisom ? Jakiś totalny absurd ! Przecież zmieniła się tylko jedna wytyczna i to po stronie urzędu. Reszta po stronie mieszkańców jest bez zmian !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    Machupichcę(2014-03-26)
  • Czy naprawdę trzeba wypełniać kolejną deklarację skoro cała reszta jest bez zmian? Przecież wszystko macie w systemie. Tylu urzędników i nie potrafi sobie z tym poradzić. Ciekawe czy jak będzie jakaś podwyżka, to czy też trzeba będzie wypełniać jakieś deklaracje, a jak się nie wypełni, to będzie się płaciło po starych cenach?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rot(2014-04-01)
Reklama