UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jako mieszkaniec Elbląga, absolwent Akademii Morskiej w Gdyni, a obecnie drugi oficer jestem nadal za przekopem. Tyle komentatorów wydaje negatywne opinie o Elblągu, w szczególności wielkości bezrobocia i co za tym idzie wielkości płac, że jest mi bardzo ciężko stwierdzić, że przekop (choćby był nierentowny przez pierwsze kilkanaście lat) nie zwróci się. Nie chodzi tu jedynie o transport morski ale turystykę na wysokim poziomie- duże jachty portów Bałtyku, a w szczególności niemieckich emerytów tak często odwiedzających Elbląg - ludzi chętnych zobaczenia zmian (na lepsze), powrót miasta turystycznego. Dodam, że możliwości reklamy miasta są nieograniczone i to niskim kosztem (wystarczyłoby chociażby tzw. kolejkowanie w Google). Przejście przez cieśninę Pilawską wiąże się nadal z mieliznami przez całą długość Zalewu. Koszt pogłębienia toru, oznakowania nawigacyjnego do Elbląga będzie bardzo wysoki, może nawet zbliżony do budowy Kanału przez mierzeją.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    eskobedo(2010-03-25)
  • Do jimi ziomala. Glupotą jest, że Polska zamiast wykorzystać swoje polożenie geograficzne i zarabiać na tranzycie rosyjskiego gazu po wybudowaniu Nord Strimu bedzie kupować rosyjski gaz od Niemców.
  • Do Eskobedo. Chyba nie byłeś często na zajęciach w Wyższej Szkole Morskiej bo głębokość toru wodnego z Baltyku do Kaliningradu to 8,5 metra a dopuszczalne zanurzenie przeplywających jednostek to 8,3 metra.
  • Do Matexa. Po moście za miliard zlotych przejadą miliony samochodów. Przez przekop za pól miliarda przeplynie jeden jacht z Berlina i senator Mańkut z okazji Dni Morza obchodzonych w Elblągu (o ile pogoda dopisze). Czy tytuły "Droga na Baltyk otwarta" są warte wydania poł miliarda. Przypomnij sobie socjalisto jak dumnie plywał Pan Senator na otwarciu Portu Morskiego w Elblągu. Pokazać zdjęcia ?
  • Hero dobrze wiesz, że kłamiesz!; ) Ta najnowsza umowa nie gwarantuje swobodnej żeglugi do portu Elbląg, dalej wszystko zależy od widzimisie strony rosyjskiej, nie wspominając już o tym, że Rosjanie nie kwapią się do utrzymywania toru wodnego na Zalewie, więc proszę nie pisać głupot! Piszecie, że chcecie raportu o opłacalności „ przekopu” , a czy ktoś robił raport o opłacalności przerabiania DK7 na S7? Zasada jest prosta nie ma drogi nie ma ruchu, jest droga jest ruch. Tu naprawdę nikt nikomu nie robi łaski! Elbląg prawie zawsze był traktowany przez rząd po macoszemu i niewiele dostał. Przypomnę, że nie odbudowano po wojnie Starego Miasta, nie ulokowano w Elblągu żadnej wyższej uczelni, zdegradowano go do roli prowincjonalnego miasta robotniczego. Po odebraniu w 1998 roku statusu miasta wojewódzkiego Elbląg stracił tysiące miejsc pracy i trwa to do dzisiaj! Jeżeli władze MON zrealizują swój plan z miasta znikną ostatnie jednostki wojskowe, a żołnierze wyjadą z rodzinami, co da ubytek kolejnych kilku tysięcy mieszkańców! Zrozumcie wreszcie, że kanał przez mierzeję będzie budowany z pieniędzy podatników, którzy są za jego budową, za pieniądze przeciwników będą dalej dotowane kopalnie, PKP i ZUS!; )
  • Do niepodpisanego. Nie kłamie. Jeżeli uważasz że klamię spotkajmy się w Sądzie.
  • Jeżeli kilka tysięcy wojskowych wyjedzie z Elblaga to cena mieszkań spadnie. SUPER.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zbierający na mieszkanie(2010-03-25)
  • Kuriozalny przypadek wód morskich (!!!!!) w postaci Zalewu Wiślanego, tak zresztą jak zamkniecie Kolei Nadzalewowej to wynik działania (a właściwie jego braku i ignorancji) państwowej firmy, która jest poza jakakolwiek kontrolą i nadal doskonale funkcjonuje starym trybem jedynie słusznych decyzji pomijając całkowicie aspekt ekonomiczny i logistyczny istoty rzeczy. Choć brałem udział w pracach studialnych nad przekopem i swoją karierę żeglarska zaczynałem na Zalewie Wiślanym - wobec obecnych realiów i praktyk szczególnie samorządowych różnych szczebli, nie widzę żadnej (sic) realnej możliwości stworzenia na tym akwenie infrastruktury turystyczno rekreacyjnej służącej żeglarstwu i wszelakim sportom wodnym a tym samym konieczności i potrzeby wykonania przekopu. O takich bzdurach piramidalnych jak Port Elbląski zapomnijmy, bo to przerasta najbardziej zaawansowane historie scence fiction. Pozostaje, więc w obecnej konfiguracji budowa miejsc przyjaznych ludziom wody, kolei i turystyki wszelakiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2010-03-25)
  • Jak więc oceniać dotychczasowy dorobek (lub jego mizerię) wszelakich samorządów i całej menażerii przedstawicieli narodu, którzy w naszym nowożytnym dwudziestoleciu nie potrafili stworzyć nic godnego i istotnego w dziedzinie turystyki i rekreacji tak swoistego samograja, jakim jest Zalew Wiślany, Mierzeja, Wysoczyzna + okolice? Kolej zamknięta, żegluga zamknięta, drogi w stanie agonii, baza turystyczna żadna itd. , itd. .. .. very prymityw – ale niektórzy jak widać ten stan uwielbiają.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2010-03-25)
  • Do niepodpisanego. Demagogia i do tego głupia. Jest droga - jest ruch. To dla czego jakoś setki jachtów nie pchają się przez Szkaprawę ? przecież droga jest. Otwarta. Żeglowna.
  • WojŁawrynowicz Kolejne propagandowe bicie piany!!! Nie będę się wypowiadał po raz enty na temat "kopać czy nie kopać?" bo dyskusja twa już od wielu lat i nic z tego nie wynika. Przed wyborami temat wraca jak bumerang. Podobnie jak kolej nadzalewowa i Truso. Tak na prawdę, to powinna odbyć się poważna debata wszystkich zainteresowanych stron i fachowców, podparta opracowaniami oraz badaniami. Powinny być rozpatrzone wszystkie argumenty za jaki przeciw i podjęta decyzja. Kopać i wtedy skupić się merytorycznie nad najlepszym wykonani tego zadania, albo nie kopać i wtedy odłożyć pomysł do akt dla następnych pokoleń. Ja jestem zwolennikiem przekopu i argumenty przeciwników mnie nie przekonują, ale to nie znaczy, że mam racje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2010-03-25)
  • Hero kłamiesz (lub manipulujesz informacją - jak wolisz) i żeby to udowodnić nie trzeba wybierać się do sądu wystarczy przytoczyć rzeczowe argumenty!; ) Piszesz, np. o głębokim na 8 m torze wodnym do Kaliningradu, ale jaki to ma związek, z kilkudziesięciu kilometrowym torze wodnym (po stronie rosyjskiej Zalewu), którego Rosjanie nie chcą i nie będą pogłębiać?! Przez co żaden statek o zanurzeniu większym niż 1,2-2 m nigdy do Elbląga tą drogą nie dopłynie!; ) Zrozum człowieku na każdy twój argument „ przeciw” jestem w stanie przytoczyć, co najmniej jeden kontrargument „ za” !; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    niepodpisany;)(2010-03-25)
Reklama