Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 02-12-2016, imieniny Pauliny, Piotra
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

O moście, który zablokował port

Prokuratura zgadza się ze stanowiskiem posła Stanisława Gorczycy, że most na Szkarpawie w Drewnicy jest budowany z naruszeniem prawa i zagraża interesom Elbląga. Ma jednak nadzieję, że zainteresowane strony same dojdą do porozumienia.

Przypomnijmy, 18 sierpnia poseł elbląski poseł Platformy Obywatelskiej Stanisław Gorczyca zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Elblągu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w trakcie podejmowania decyzji o budowie mostu na rzece Szkarpawie łączącego Drewnicę i Żuławki. Chodzi o to, że budowany most uniemożliwi przepływanie Szkarpawą jednostek dłuższych niż 56 metrów. Zdaniem posła inwestor nie dokonał prawem przewidzianych konsultacji przed podjęciem decyzji o budowie. W rezultacie na Zalew Wiślany oraz do budowanego w Elblągu portu morskiego nie będą mogły wpłynąć jednostki, do przyjmowania których Zalew i port są przystosowane.
     Prokuratura ustaliła, że tzw. „wymagania administracyjne” winien był ustalić administrator rzeki, czyli Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku. RZGW zaopiniował projekt budowy mostu i na podstawie tejże opinii 15 listopada 2002 r. wydano pozwolenie wodno-prawne oraz pozwolenie na budowę. Żaden z tych dokumentów nie został zaskarżony w trybie administracyjnym. Dopiero w trakcie budowy mostu zwrócono uwagę, że utrudni on korzystanie z rzeki jako drogi wodnej II klasy, a podniesienie parametrów rzeki do III klasy wymagać będzie poniesienia dodatkowych kosztów. Ten koszt, obejmujący przebudowę toru podejściowego i wzmocnienie brzegów, wyniesie około 8 milionów zł.
     W opinii prokuratury „w świetle powyższych ustaleń zarzuty podnoszone przez zawiadamiającego Stanisława Gorczycę znalazły potwierdzenie”. Prokuratura uznała jednak, że postępowanie w tej sprawie należy umorzyć, gdyż „nadal trwają konsultacje między zainteresowanymi podmiotami”.
     W tej sytuacji poseł Stanisław Gorczyca postanowił wstrzymać się od dalszych działań do czasu zakończenia owych konsultacji. Wyraża też nadzieję, że konsultacje zakończą się stanowiskiem zgodnym z interesem Elbląga.
     - Przez cały czas będę przyglądał się tej inwestycji. Jeśli w którymś momencie uznam, że zagraża ona interesom Elbląga i miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym, podejmę stosowne działania. Mam jednak świadomość, że będą one musiały być bardzo radykalne, dlatego liczę, iż fakt potwierdzenia przez prokuraturę podnoszonych przeze mnie zarzutów pozytywnie wpłynie na przebieg konsultacji - informuje poseł Stanisław Gorczyca.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Całe szczęście, iż ktoś wreszcie pomyślał. Ale rozumiem, że Elbląg musi dopłacić 8 mln do tej inwestycji, aby Port Morski mógł przyjmować statki o długość przekraczającej 56 m. Ale, gdzie byli włodarze gdy konsultowano projekt mostu? Trzeba wspomnieć o przedwczorajszej wiadomości o zakazie ruchu towarowego i pasażerskiego przez ciśninę pilawską. Po połączeniu tych dwóch wiadomości mamy ogromne perspektywy rozwoju Porty Morskiego. Zdani jesteśmy tylko na kanał żeglugowy w Skowronkach, ale kiedy to będzie? Armatorom mniejszych jednostek żaglowych polecam kładzione maszty. Wisła przekop jest od zeszłorocznej wiosny żeglowna. Oby do wiosny. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    TomaszRoney(2005-12-08)
  • Przekopmy mierzej nawet w czynie spolecznym, 1 maja zaczynamy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ktoza(2005-12-08)
  • Razem młodzi przyjaciele do łopat i kopiemy - jestem za
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-12-08)
  • Juz Rosja zablokowala doplyw do naszego portu , ile jeszcze mamy czekac na przekop?!?! juz ludzie uciekaja z elblaga jak tak dalej bedzie to elblag bedzie miec 70 -80 tys mieszkancow bo mlodzi pouciekaja z braku pracy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Nowy(2005-12-08)
  • A GDZIE BYŁ NASZ JAŚNIE WIELMOŻNY BARON(ek) SLD Z RATUSZA H.S., ODBIERAŁ KOLEJNE POKŁONY OD WALELINIARZY?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wyborca(2005-12-09)
  • Skoro władza nie chce przekopać mierzej to przekopmy ją sami inicjatywy społeczeństwa (czytaj wyborców) nie zatrzymają
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mamłopate(2005-12-09)
  • Moim skromnym zdaniem w sprawie blokowania dojścia do naszego niewielkiegi portu przez Rosjan Pan Gorczyca powinien z tą sprawą udać się do Brukseli, przedstawiając wszelkie argumenty mówiące o tym, że sa to działania niezgodne z prawem międzynarodowym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Szat(2005-12-09)
  • Sprawa dotycząca blokowania przez Rosjan portu w Elblągu znana jest wiele lat. A co do tej pory, pobierający pensje z naszych podatków uczynił w tym temacie obecnie panujący prezydent Elbląga i jego dworska świta. Dlaczego ta świta nie siedzi na karku urzędasom z Warszewa i nie zmusza ich do podjęcia działań zmierzających do "odblokowania" portu w Elblągu, dzięki któremu istnieje szansa na powstanie nowych miejsc pracy - przecież tego warszawscy i lokalni politycy, urzędnicy " bardzo chcą i niezwykle im na tym zależy"? Dlaczego władze Elbląga nie zwrócą uwagi Warszawce, że Tutejsi Bezrobotni Mieszkańcy nie mieszkają na końcu świata tylko bardzo blisko ich pałaców? Dlaczego nikt nie próbuje uzmysłowić naszym braciom ze wschodu, że ten niewielki port o ograniczonych możliwosciach nie stanowi dla nich żadnej konkurencji i nie odbierze im potencjalnych klientów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Nerg(2005-12-09)
  • Do "SZAT" Popieram twój pomysł ale uważam, że jeden Pan Gorczyca to za mało. Gdzie są władze Elbląga, władze województwa warmińsko - mazurskiego, które powinny z tą sprawą udać się jako region do odpowiedniego urzędu w Brukseli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Telg(2005-12-09)
  • Przekopu przez Mierzeję nigdy nie będzie ani bezproblemowego przepływu przez cieśninę na Zalew Wiślany i żadne władze czy to lokalne, wojewódzkie czy warszawka nie zrobią w tym kierunku żadnych działań. Ponieważ ci ludzie nie mają w tym temacie żadnego interesu i nic nie wpadnie na boku do ich kieszeni, jedynie trzęsą się ze strachu przez Rosją oraz przed utratą swoich stołków. A Rosja robi z nami co chce widząc takie zachowanie " naszych wybrańców"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Neron(2005-12-09)
  • Uważam, że prace nad projektem powinny być rozpoczęte od zaraz, a gdy Rosjanie zaczną krzyczeć o swoich prawach do ich części Mierzei Wiślanej, bez żadnego zastanowienia powinniśmy przypomnieć im wszystkie ich decyzje z ostatnich lat świadczące o tym, że nie uważają nas za partnerów i że zupełnie się z nami nie liczą. Więc dlaczego powinniśmy wysłuchiwać ich krzyku? Przecież ten przekop wykonany będzie na terenie NIEPODLEGŁEJ RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ i nic im do tego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    KERN(2005-12-09)
  • Do " niezwykle zainteresowanych władz Elbląga i władz województwa warmińsko - mazurskiego" problemem Elbląskiego portu. Przecież można spróbować postarać się o pieniądze na przekop Mierzei z funduszy Unii Europejskiej. Przecież oni dają pieniądze na projekty dotyczące rozwoju regionów, zwalczanie bezrobocia itp. Będzie wtedy można sprawdzić czy zależy im bardziej na głaskaniu Rosji czy na bogatej i silnej Polsce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Set(2005-12-09)
Reklama