Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Strażnicy rzeki Strażnicy rzeki

Od naprawy do naprawy...

 
Elbląg, Od naprawy do naprawy... fot. arch. Michał Skroboszewski
Rek

Dębowa kostka, która tworzy powierzchnię Mostu Niskiego, ostatnio pękła na przełomie września i października. Usterkę naprawiono, tak jak to już bywało w poprzednich latach. Podobny schemat będzie obowiązywał przez najbliższe trzy lata, bo takie warunki miasto wynegocjowało z wykonawcą. 

Odnowiony Most Niski oddano do użytku trzy lata temu, wraz z wyremontowanym bulwarem i Mostem Wysokim. Od tego momentu powierzchnia mostu jest regularnie naprawiana.
     Przyczyna? Jak mówiła w ubiegłym roku Joanna Urbaniak, rzecznik prezydenta miasta, prawdopodobnie jest tak dlatego, że kiedy jest zimno kostka chłonie wilgoć i rozszerza się, natomiast stalowa konstrukcja mostu ulega skurczeniu.
     - W okresach wysokich temperatur mamy do czynienia z sytuacją odwrotną, która prowadzi do obkurczania się i poluzowania drewnianych kostek – tłumaczyła rzeczniczka prezydenta.
     Dodała również, że miasto ma w planach wykonanie ekspertyzy (urzędnicy oszacowali, że kosztowałaby kilkadziesiąt tysięcy złotych, równowartość jednej piątej kosztów wymiany nawierzchni), która pomogłaby znaleźć rozwiązanie tego problemu.
     Miała ona być zrobiona przed końcem okresu gwarancyjnego, czyli do października tego roku.
     Okazuje się jednak, że od tego pomysłu odstąpiono. Zamiast tego wynegocjowano nowe warunki.
     - Wraz z kończącym się okresem gwarancyjnym mostu dolnego oraz w związku z licznymi naprawami tego obiektu w tym okresie, miasto przekazało wykonawcy, że uważa za konieczne przedłużenie gwarancji remontowanych elementów nawierzchni na okres trzech lat od zakończenia napraw, co wynika z kodeksu cywilnego.Wykonawca przystał na takie rozwiązanie – poinformował Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego.
     Dopełnieniem tej sytuacji jest fakt, że do 2018 r. wygląd mostu nie może się zmienić. Związane jest to z faktem, że inwestycja powstała dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych.

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • a wystarczy zeby sama kostka miala dylatacje na brzegach i w obszarach tych wybrzuszen. a spasowana jest jak puzle w ukladance. Jak ktos polozy panele podlogowe w domu i nie zostawi dylatacji to tez beda sie unosic i rozczepiac.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 3
    zokolicelblaga(2016-10-19)
  • historyczne rozwiązania konstrukcyjne wymagają historycznej konserwacji, trzeba w czasie upałów kostkę polewać końskim moczem a dylatacje uzupełniać końskimi kupami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 1
    (2016-10-19)
  • Projektant niedouczony z fizyki. Stabilną nawierzchnię drewnianą z kostki można uzyskać jeżeli wysokość kostki jest większa od szerokości.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    (2016-10-19)
  • Mam pytanie do władz, czy w Elblągu była wykonana PORZĄDNIE jakakolwiek inwestycja ? Mam na myśli okres powiedzmy 10 lat i inwestycje : EPT, Ratusz na starym mieście, Dolinkę i wszystkie pozostałe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    9 1
    hrabia_George(2016-10-19)
  • do hrabia_George. Dla urzędników to nie ma znaczenia. Dla nich się liczy w tej chwili zapisanie do związków zawodowych aby one wymusiły podwyżki płac. To jest urzędniczym priorytetem, a nie jakieś przyziemne zajmowanie się sprawami obywateli i rozsądne wydawanie pieniędzy z podatników.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 2
    (2016-10-19)
  • to robili za grzesia N z peło
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 2
    turban(2016-10-19)
  • Wymienić nawierzchnię i urzędników będących decydentami w inwestycji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 2
    (2016-10-19)
  • Czy nie można po prostu, kur*a mać !, wymienić tej nawierzchni na inną, taką, która nie będzie się wybrzuszać i generować kosztów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 2
    Ploterek(2016-10-19)
  • To jest tylko i wyłącznie wina urzędasów!!! Ktoś z UM zatwierdził taki projekt i odebrał wykonanie. Rozumiem, że w UM nie ma kumatych inżynierów, to robi się zewnętrzną ekspertyzę przy inwestycji za kilkadziesiąt milionów złotych. Naiwnie mam nadzieję, że w UM zlikwidują 13-tki i po gwarancji będą naprawiać te mosty za tę kasę. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    (2016-10-19)
  • wykonawca widocznie nie znał się na robocie główne kryterium wyboru 100% cena!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2016-10-19)
  • kiedy pojawią sie progi zwalniające na niskim moście a dlatego że kierowcy mają znaki w d. i jadą jak formuła 1.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 4
    (2016-10-19)
  • siedzi młody gniewny architekt i kreśli sobie wizje na swoim komputerze których nie da się przenieść do rzeczywistości, mosty, drogi, ronda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 1
    (2016-10-19)
Reklama