UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Pierwsza kładka jeszcze w tym roku

 
Elbląg, Pierwsza kładka jeszcze w tym roku
Tak będzie wyglądała kładka w ciągu ul. Studziennej (wizualizacja UM Elbląg)

Jak zapowiadają władze miasta, jeszcze w tym roku do użytku dla pieszych ma zostać oddana kładka w ciągu ul. Studziennej (most dolny na rzece Elbląg). Realizacja całej inwestycji jest opóźniona o sześć miesięcy, a przyczyna tkwi…pod wodą.

Na dobre wieści z niecierpliwością czekają mieszkańcy Zawodzia. Budowa nowych kładek opóźnia się, a oni – jak sami przyznają - są odcięci od miasta.
     - Pierwsza z dwóch kładek będzie gotowa w grudniu tego roku – zapowiada Tomasz Lewandowski, wiceprezydent Elbląga. – Dla ruchu pieszego. Bez podnoszeń i wykończenia elewacji. Te prace zostaną wykonane wiosną 2012 r.
     - Prace przy moście dolnym (kładka w ciągu ul. Studziennej) idą normalnie – zapewnia Zbigniew Brzeziński, inżynier kontraktu. – Małe opóźnienia wynikają z tego, że z chwilą przekazania placu budowy wykonawca miał polecenie jak najdłużej utrzymać ruch pieszych. Ponadto niesprzyjającą okolicznością było napychanie wody od Zalewu. Wysoka woda występowała w tym miejscu częściej niż w latach poprzednich.
     Most dolny będzie miał 56 metrów długości. Na szerokość: 2 m zajmie ścieżka rowerowa, 2 m chodnik, a 6 m – jezdnia. Do jego budowy trzeba będzie zużyć 268 ton stali.
     Natomiast budowa mostu górnego opóźnia się, bo?
     - Opóźnienia wynikają z nieprzewidzianych okoliczności, trudności w wykonaniu fundamentów szczególnie pod most górny – wyjaśnia Zbigniew Brzeziński. – Nie było projektów archiwalnych. Projektant opierał się jedynie na starych fotografiach i odtworzył ten most w wersji historycznej, zgodnie z życzeniem konserwatora zabytków. Trafił dobrze z rozmiarami, tyle że po odmuleniu rzeki i odgruzowaniu trafiliśmy na stare fundamenty. Na głębokości 10,5 m pojawiła się przeszkoda stalowa nie do pokonania. Projektant przeprojektował więc posadowienie filaru, bo wykorzystać go nie mógł – kontynuuje. – Już jednak jest projekt i wykonawca wznowił prace na moście górnym. Przy rozbieraniu drugiego przyczółku okazało się, że beton jest rozmokły i to kolejna przyczyna, dla której o dobre pół roku przesunęły się roboty.

 


     Ten most (kładka) będzie miał 51 m długości, a na szerokości 6 m będzie chodnik. Do jego budowy trzeba zużyć 103 tony stali.
     Jak ocenia Zbigniew Brzeziński, rzeka Elbląg jest kapryśna i ma nieprzyjemne dno.
     - To akurat dlatego, że jezioro Druzno jest bagniste i woda uchodząca do morza nanosi tu błota – wyjaśnia. – Poza tym dno zastaliśmy zaniedbane, bo mosty były wyburzane, później budowane, a gruz łatwiej było wrzucić do wody niż na wysypisko – dodał. - By znaleźć filary musieliśmy wydobyć 3 barki mułu z gruzem. Tak naprawdę dobry teren jest 12 metrów od dna.
     Cała inwestycja (łącznie z nadbrzeżem) ma zakończyć się 30 września 2012 r., a jej koszt oszacowano na 35 mln zł. Jak zapewnia wiceprezydent Tomasz Lewandowski, pieniądze na ten cel są zabezpieczone. Miasto będzie natomiast musiało znaleźć dodatkowy milion w związku z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych prac.
     Oba mosty (kładki) będą zwodzone, a mechanizm zostanie umieszczony w moście górnym. Do jego obsługi, jak również konserwacji zatrudnionych zostanie pięć osób.
     Są też dobre wieści dla żeglarzy. Nadbrzeże zostanie przygotowane do ich potrzeb, a koryto rzeki zostało pogłębione tak, by mogły tu wpłynąć nawet duże jednostki. Na nocleg żeglarze będą mogli zatrzymywać się w Wodniku i Bryzie już od kwietnia przyszłego roku – jak zapewnia inżynier kontraktu.
     Z kolei wiceprezydent miasta Tomasz Lewandowski zapowiada, że będą prowadzone inwestycje na Wyspie Spichrzów: - Analizujemy to, co było przygotowane, ale chcemy przeprowadzić koncepcję nieco inaczej.
     
     Materiał filmowy Telewizji Elbląskiej
     

A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Przed wyborami same super wiadomości, ale że przybyło następny tysiąc bezrobotnych to nikt nie waży się napisać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Nie_pijarowi(2011-08-09)
  • dobrze że nareszcie będą most bo bez mostów nie można się dostać do miasta bo ta Z bardzo żatko chodzi już nie długo będą most na rzece elbląg
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MartynaOpiela(2011-08-09)
  • Żatko?????Boże widzisz i nie grzmisz?????/
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-08-09)
  • pewnie gżmi, ale z tym gżmieniem, jak z bogiem, niewidoczne; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-08-09)
  • "Na głębokości 10,5 m pojawiła się przeszkoda stalowa nie do pokonania. " Trzeba było zawołać złomiarzy to nie byłoby problemu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jhg(2011-08-09)
  • "Na nocleg żeglarze będą mogli zatrzymywać się w Wodniku i Bryzie" Czyli niestety wszystko zostaje po staremu, na starym mieście nie będzie tętnić żadne życie przy kejach i na rzece bo wszystkie jachty będą na odległej Bryzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dgsg(2011-08-09)
  • Kładka ?Zdziwiony jestem .Miała być rekonstrukcja zabytkowych mostów .Kładki betonowe mieliśmy. A co do bezrobotnych ,fakt ,jeśli nie masz obecnie legitymacji PO to nie masz też pracy w Elblagu. POlecam książke o tym jakie "układy i znajomości " funkcjonuja w Elblagu : zaczytani.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    HOMO SAPIENS po swojemu(2011-08-09)
  • po drodze wodnej od mostu dolnego do Bryzy lub Wodnika jest jeszcze klub motorowodny Fala ktory tez przyjmuje gosci zeglarzy ostatnio byli z Rosji w ilosci 25 osob relacja w telewizji elblaskiej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    POL 9558(2011-08-09)
  • koncepcja zagospodarowania polnocnego cypla wyspy spichszow jest gotowa i jest do obejrzenia na terenie osrodka sportow wodnych FALA perelka pasujaca do nowo budowanych mostow
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    POL9556(2011-08-09)
  • proponuje na Wyspie Spichrzów czeladz.tv
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Amator pływania(2011-08-09)
  • HOMO SAPIENS, na takie określenie trzeba zasłużyć. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-08-09)
  • buraki elblaskie nie piszcie proszę bo psujecie opinię miastu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-08-09)
Reklama