UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Serdeczne pozdrowienia Panie Profesorze. Nie zapomnę pana wykładów, opowieści około ekonomicznych i opowieści o podróżach. Jest pan wybitnym elblążaninem i żadne zawirowania polityczne czy nienawiść zgorzkniałych maluczkich tego nie odbiorą. Seminarzystka
  • Z dużym zainteresowaniem śledzę dyskusję na temat portu w Elblągu i "Przekopu" ale przemawiają do mnie raczej argumenty szyderców. W dyskusji szczególnie zaciekawiła mnie podana przez Pana / Profesora Krzysztofa Luksa - a raczej Krzyśka, bo byliśmy w dzieciństwie niemal sąsiadami - liczba o przeładunkach w elbląskim porcie. Przeładowywano tam - ponoć - w sezonie do 600.000 ton ładunków. Rzadko jestem w Elblągu, ale nie zauważyłem szczególnego ruchu pociągów z i do "Portu", więc przeliczyłem to na ciężarówki: TIRy ładują na pakę 27 ton, 600.000 ton ładunku odpowiada 20.000 załadowanych ciężarówek. Wychodząc z założenia, ze przeładowywanie "w sezonie" odbywa się przez 3/4 roku a tydzień roboczy ma 5 dni, oznaczałoby to ruch ok. 20.000 samochodów w ciągu 150 dni roboczych, co odpowiada ok. 130 ciężarówkom dziennie. Przy dziesięciogodzinnym dniu pracy 13 ciężarówek na godzinę czyli jedenTIR co 5 minut. Teraz tylko stanąć na moście i liczyć. .. .. Mam nadzieję, że ś. p. Pani Nowodworska wybaczy mi, jeśli się pomyliłem. Pozdrowienia dla wszystkich bez wyjątku Elblążan, a szczególne dla absolwentów I LO.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dr.-Ing. T. Slomka(2012-10-07)
  • Tylko jako dodatek informacja z mojej praktyki zawodowej: Głębokość przy kei przeładunku węgla przy elektrowni węglowej Firmy Vattenfall w Hamburgu-Moornurgu wynosi 14 m. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dr. T. Slomka(2012-10-07)
  • Drogi Sąsiedzie Z punktu widzenia arytmetyki Twoje obliczenia sa chyba słuszne. Tu ekspertem nie jestem. Istotne jest jednak co innego. Port jest z założenia infrastrukturą dla różnych przedsięwzięc. Duże porty dla dużych. Małe dla malych. Porównywanie Elbląga do Hamburga czy Gdańska jest bez sensu. Elblag to port znaczenia lokalnego i takim pozostanie. Można to wykorzysać, albo nie. Co można zrobić i pod jakimi warunkami napisałem w książce Port Elbląg w polityce morskiej Polski, ktorej nikt nie czyta. I dobrze. Jak mogłeś sie zorientować z tej dyskusji miasto obfituje w mędrców, fachowców i patriotów. Niech sie martwią, Pozdrawiam K. Luks
  • świnia nasr. .. .a teraz fachowcy i patrioci niech się martwią.
  • Panie profesorze. Bez demagogii. Co pomógł by przekop na blokadę przez rosjan? Przecież z Kaliningradu barki przekopem nie popłyną. A to jedyny możliwy kierunek. Jakoś Krynicy ani Tolkmicka nie blokują, a nikt tej "najtańszej" drogi transportowej nie wykorzystuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2012-10-08)
  • Owszem barki popłyną. Może przy pewnych ograniczeniach pogodwych, ale jednak. Ponadto kanal daje możliwość swobodnego ruchu statkow morskich do 2-3 tys. ton. Wymaga to połębienia toru do Elbląga do 5 m. , co projekt przewiduje. Jego realizacja może też pozwolić na całoroczną pracę portu. Były już zapytania w tej spraewie. Obecnie nie jest to możliwe, nawet przy zgodzie Rosjan. Co innego łamać lod na 10 km. , a co innego na 60.Może i jestem świnia, ale na tym poziomie dyskutowac nie będę. Gratuluje redakcji troski o wol. ność słowa. K. Luks
  • Jeżeli 2-3tys, to czy nie lepiej (i taniej) przez "gdańską głowę" i Szkarpawę? Po co ryć mierzeję, której przekopanie otwiera worek problemów (łącznie z jej zanikiem- za krzyżaków był to zlepek wysepek, połączonych przez piachy wynoszone Wisłą dużo później- patrz bitwa pod suchaczem). A co do salonki wv. dr. UM pod tytułem Kontroler-8,to nie zdarzyło się, by jakiegokolwiek kłusownika on złapał. Za wolny, i pływa po torze. Wiem z autopsji, a nie zza biurka. ..
  • Wariant Szkarpawy był badany i okazał si e znacznie droższy /m. in. konieczność przebudowy dwóch sluz oraz znacznie większych prac pgłębiarskich/. Ponadto nie daje on możliwości ruchu całorocznego. W skrocie to jest tak: albo Elbląg chce mieć port morski, a wtedy kanał jest niezbędny dla jego rozwoju, albo nie. Co do Kontrolera 8 to nie wiem jakiego doktora jest salonką /ja mam tytuł profesora od 20 lat, a i tak gen. Jaruzelski zastanawial się lat 10/. Z mojej wiedzy wynika też, że jednak jakichś kłusowników złapal. Obecnie jest to jednak zadanie innych służb, a Kontroler jest od bezpieczeństwa żeglugi. K. Luks
Reklama