Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania

Elbląg, Przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania Skrzyżowanie Hetmańskiej i Tysiąclecia (fot. Paweł Serocki).

W poniedziałek 12 listopada rozpocznie się remont najbardziej niebezpiecznego skrzyżowania w mieście - ul. Hetmańskiej z Al. Tysiąclecia. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, do likwidacji pójdzie przejście na wschodnim wlocie Al. Tysiąclecia. Wszystko po to, by było bezpieczniej.

Z raportów o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Elblągu sporządzanych corocznie na zlecenie miasta przez pracowników Katedry Budownictwa Drogowego Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy (wcześniej Akademii Rolniczo-Technicznej) i OPeGieKa Sp. z o.o. w Elblągu wynika, że najbardziej niebezpiecznym miejscem na sieci dróg w mieście jest skrzyżowanie Al. Tysiąclecia z ul. Hetmańską. W 2006 na tym skrzyżowaniu doszło do 5 wypadków i 29 kolizji. Raport wskazuje kierunki poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowaniu, kierunki te to zmiana programu sygnalizacji i przebudowa skrzyżowania.
     W związku z tym jesienią ub. r. zostały wykonane szczegółowe pomiary ruchu drogowego na skrzyżowaniu, a w roku bieżącym na podstawie tych badań i analizy przyczyn zdarzeń drogowych zostało zlecone wykonanie projektu i przebudowy skrzyżowania, polegającej na zmianie funkcjonowania sygnalizacji świetlnej. Zmianie, która jednocześnie dostosuje sygnalizację do nowych przepisów, które mają wejść 1 stycznia 2009 r.
     Z badań ruchu drogowego wynika, że średnie dzienne natężenie ruchu drogowego na skrzyżowaniu (ilość przejeżdżających samochodów) wynosi 40 650 pojazdów. Bardzo duże natężenie ruchu drogowego jest jednym z głównym powodów występowania zdarzeń drogowych na skrzyżowaniu.
     Przebudowa będzie polegała m.in. na dostosowaniu programu sygnalizacji świetlej do rozkładu natężenia ruchu drogowego na nim. W tym celu konieczne będzie zamknięcie przejścia dla pieszych na wlocie wschodnim skrzyżowania (Al. Tysiąclecia od strony Placu Grunwaldzkiego - przy stacji paliw). W ciągu jednej godziny szczytu komunikacyjnego ok. tysiąca pojazdów skręca z Al. Tysiąclecia w kierunku centrum - ul. Hetmańskiej i odwrotnie z centrum w prawo z ul. Hetmańskiej w Al. Tysiąclecia i dalej w Al. Grunwaldzką. Zamknięcie przejścia spowoduje wydłużenie czasu wyświetlania sygnału zielonego dla obu kierunków ruchu, poprawi znacznie płynność i przepustowość skrzyżowania, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego i bezpieczeństwo pieszych. Będą oni przekraczali jezdnię ulicy po stronie zachodniej o mniejszym natężeniu ruchu drogowego.
     Na skrzyżowaniu zostaną ustawione nowe sygnalizatory świetlne na wysięgniku, zostanie przebudowany sterownik sygnalizacji, co pozwoli na podłączenie skrzyżowania do systemu monitorowania w celu uzyskiwania przez obsługę sygnalizacji informacji o zakłóceniach w pracy sygnalizacji w sposób natychmiastowy.

oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Nareszcie!! Szkoda ze musial ktos zginac na tej krzyzowce zeby niektore glaby wpadly na pomysl przebudowy. Teraz tylko strach bo jak zwykle durnie beda chodzic i jezdzic na pamiec!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • no mogli by wyburzyc ten wielki budynek który straszy przy ul tysiąclecia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ludzik(2007-11-08)
  • Proponowalbym rozważenie przedluzenia / przebicia ul. Hetmanskiej do ul. malborskiej, obok komendy i na tylach Kollegium językowego, wprost do skrzyzowania fabrycznej/malborskiej/zagonowej. naprawdę warto to przemyśleć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • no z tym budynkim to popieram, . zorac to bagno
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • Gdyby pozwolono skręcać z Grunwaldzkiej w Zw Jaszczurczego, to ruch na tym skrzyżowaniu na Hetmańskiej spałby o 15%
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kd(2007-11-08)
  • a co z remontem ulicy sienkwicza, w 3-cim kwartale tego roku to mailo byc k. .zrobione i co k. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • trzeba tez pomyslec o ul królewieckiej i osiedlu metalowcow poniewaz wyjazd z osiedla czasami jest niemozliwy trzeba pomyslec moze o jakis swiatlach
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • A może kiedys w końcu ktoś by pomyślał o jakims wiadukciku najwiekszych skrzyzowaniach. .. .. czy t o jeszcze nie dla nas ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Tomas(2007-11-08)
  • wyjazd z Giermków- śiwatła, postój, hetmańska świoatła -postój, tysiąclecia przy statolil swiatła -postój, przy Mc Donald światła -postój, przy dworców światła -postój, światła przy łęczyciej-postój. .. .. ludzie co ze debi. .. .. l to zaprojektował, przeciez nigdzie na świecie nie ma takich jaj. .j z kierowców, to normalnie jakiś dewiant światłowy, zakorkował Elblag bo nie potrafi zgrac swiateł i upłynnic ruchu, przejazd przez miasto to ciągłe czekanie na światłach, zero zielonej fali, zero rozumu, elbląska wiocha, te zmiany na hetmańskiej jak znam zycie spowoduja korki az pod tory trwmwajowe przy ul 12 lutego, zobaczycie, a tysiąclecia to się zapcha na amen, śwaitel nastwaiono bez liku, bez ładu i skladu, kto to wszystko powymyslał, co to za einstein światłowy, tego czlowieka trzeba hospitalizowac i to im szybciej tym lepiej,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kierowca podróżnik(2007-11-08)
  • Podrózniku, to nasi spece od komunikacji są tacy mądrzy. A do tego wszystkie uwagi w mają gdzieś. Pięknym przykladem ich mądrości jest zamknięcie 1/4 parkingu przed sądem dla taksowek. Taksowek zazwyczaj stoi kilka sztuk, cały parking wolny a ludzie nie mają gdzie parkować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Janos(2007-11-08)
  • spitolili cala ogolna, spitolili kilka innych skrzyzowan, to rowniez i to spitola. I nie ma co liczyc na inteligencje projektanta bo za kazde dodatkowe swiatlo, za lewoskret, za prawoskret jest kasa. Im wiecej swiatel w projekcie tym dla projektanta wieksza kasa. I tyle. Chlop chce zarobic to bedzie dalej tworzyl pseudo rozwiazania komunikacyjne dla kierowcow. A Ci co zatwierdzaja te rozwiazania tez za free tego nie robia. .. .:) Szkoda bo kierowcy cierpia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    calypso(2007-11-08)
  • moze tunel:)))))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kaleson(2007-11-08)
Reklama