Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 19-01-2018, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pewnie ktoś zgubił. Pewnie ktoś zgubił.

Rosną straty portu

Nie zmienia się trudna sytuacja finansowa elbląskiego portu - z każdym miesiącem rosną jego straty. Powodem są zamknięte przez stronę rosyjską wodne granice na Zalewie Wiślanym, uniemożliwiające swobodną żeglugę i rozwój handlowej współpracy między Polską i Rosją.

Już drugi sezon trwa blokada granicy. Były w tej sprawie liczne interwencje ze strony najbardziej zainteresowanych, czyli ludzi biznesu, wsparte przez parlamentarzystów, władze samorządowe miasta i województwa. Wszystkie adresowane do władz państwowych Polski.
     - Te interwencje rozpoczęte zostały w momencie zamknięcia granicy na Zalewie Wiślanym - mówi Julian Kołtoński, dyrektor portu. - Interweniowali prezydent Henryk Słonina, parlamentarzyści elbląscy, władze samorządowe województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego, łącznie z ostatnim listem otwartym marszałka naszego województwa. Niestety, nic to nie zmieniło, a taka sytuacja trwa już od 5 maja 2006 roku. Po sześciu miesiącach znany jest już niedobór wpływów. Szacujemy, że jest to rząd 250 tys. zł. Ten niedobór wpływów z powodu braku żeglugi będzie się pogłębiał, ponieważ wydłuża się sezon. Sytuacja jest sprzyjająca, bo w ubiegłym roku Zalew Wiślany nie zamarzł, a, niestety, żegluga nie ruszyła. Wiadomo, że do końca roku straty wzrosną. Co zatem można jeszcze zrobić, by zmienić patową sytuację, w jakiej od dwóch lat znalazł się elbląski port. Można jedynie prowadzić działania w kierunku wykonania przekopu przez Mierzeję Wiślaną i liczyć na to, że odpowiednie władze naszego kraju zawrą porozumienie w sprawie wodnej granicy ze stroną rosyjską. Jednak obecna sytuacja na arenie politycznej kraju wskazuje na to, że raczej trudno będzie w najbliższych miesiącach o konstruktywne działania władz państwowych w sprawie otwarcia granicy na Zalewie Wiślanym - stwierdza dyrektor.

Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Aby do zimy,kanał i zalew zamarzną i następny rok zleci.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kulawy i połamany(2007-08-29)
  • Przekopać mierzeje i pogłębić wszystko
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    karass(2007-08-29)
  • JASNOŚĆ Wykopać kanał, pogłębić depresje, dokończyć drogę do Kaliningradu, zamknąć Elbląg. :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    JASNOŚĆ(2007-08-29)
  • A może wystarczy konsekwentnie egzekwować międzynarodowe prawo o drogach morskich? Rosjanie uzurpują sobie prawo do decyzji kto może wpłynąć na Zalew Wiślany, a my jak potulne barany boimy się im przeciwstawić. Wymyślamy bzdury typu przekop przez Mierzeję, zamiast korzystać z z praw, które funkcjonują od kilkudziesięciu lat na całym świecie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jot(2007-08-29)
  • ...port stoi a u jego sterów są ludzie ci sami juz kupę lat...i zgodnie z "komunistyczną " ideologią czy się stoi czy się leży tysiąc pięćset się należy!!! zamknąć ten port jeśli nie przynosi dochodów, likwiduje się kopalnie ,stocznie, a w Elblągu "ślizga" się taka instytucja "port" już ładnych naście lat, obiecując społeczeństwu pracę ,miastu super rozwoj, ekstra dochody....Czas już chyba oczy otworzyć!!... Na obronę wytoczą zaraz statystki sprzed 10 lat jak to port Elbląg był w czołówce pod względem przeładunku w tonach . Tylko nie mówią, że 99% tych to to był węgiel z HALEXU, ale halexu w Elblągu już nie ma, więc przeładunku nie będzie :))) ps. najfajniej wygląda nowe nabrzerze pod mostem kolejowym jak ciężarówki woża i wywożą węgiel...i po to trzeba było budować port??? ciężarówki nie potrzebują nabrzeży:)))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bos-man(2007-08-29)
  • Tyle lat zacieśniania i miłości bez wzajemności musiało się skończyć rozwodem. Tylko to jedno trzeba było przewidzieć - biznes to nie wybory tu trzeba nieźle kombinować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2007-08-29)
  • Żale do "cyrkowych bliźniaków" i ich politycznych i ministerialnych kompanów. Przecież oni uwielbiają się kopać z koniem !!! A to tarcza rakietowa w Polsce, a to p. Fotyga sie obraża na Ławrowa i mówi "o knowaniach odwiecznych wrogów", albo odmawia wyjazdu do Moskwy, albo mówi językiem Eriki Steinbach itd. itp. Ale przede wszystkim "cyrkowi bliźniacy" nie mają czasu na takie bzdury jak polityka zagraniczna, czy gospodarka kraju (nota bene pozostawiona - jak się okazuje - w dobrym stanie przez komuchów) ! Kolaboranci, konfidenci, agenci rzeczywiści i urojeni, ochuj-e (osoby chętnie udzielające informacji), zdrajcy stojący tam gdzie kiedyś ZOMO, no i oczywiście podsłuchy - hit etyki i moralności IV RP w roli głównej z niejakim Zbigniewem Z. - Naczelnym Podsłuchiwaczem Wszystkich Podsłuchiwaczy -- to sprawy najważniejsze, a jakiś tam petajacy się u nóg Elbląg i jego port, pielęgniarki, lekarze, czy kierowcy w Kielcach - to barachło, chłam, który trzeba pogonić !!!! Pamiętajmy - Zasady Zobowiązują ?!?!?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    194,5 cm wzrostu(2007-08-29)
  • a jednak można pływać, a jakiś mgr inż JK sieje coś innego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    juras(2007-08-29)
  • szanowni państwo pan jk mgr inż zresztą nie wygłosi komentaża bo jest wyjechany i zbiera kwity na sąsiadów z Jagodna
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jureczek(2007-08-29)
  • przenieść port do jagodna - mg inż załatwi z Putinem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jura(2007-08-29)
  • Przekop Mierzei Wiślanej "rusza" w 2008 roku planowane zakończenie 2010 rok..czyli trzeba dodac rok n arozpoczecie i 2 na zakonczenie, ale wreszcie bedziemy niezlezni od widzi-mi-sie Rosjan-cwaniakow. Mysle ze to bedzie dobra inwestycja, zalew to teraz bagienko i do tego plytkie, wiadomo ze zwiazane sa z tym koszta, ale jest przeciez realna wizja ze kase dostaniemy z unii....wiec szpadle i do roboty , a na koniec proponuje zrobic wal na zalewie na naszej wodnej granicy z ZSRR to sie dopiero zdziwia.....he he
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Lamus(2007-08-30)
  • Pamiętam jak jeden kolega partyjno-polityczny prezydenta, dyrektor jednej z elbląskich szkół (nazwisko nie istotne, chodzi o oddanie myślenia tej formacji) wciskał nam, że w woj. warm - maz. Elbląg będzie potęgą, bo to woj. będzie miało wyłączność na złotodajną granice z Rosją, pozatym bedzie port i wszystko będzie kwitło - oni naprawdę wierzyli że Rosja ich kocha i że ta miłość przyniesie jakieś owoce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-08-30)
Reklama