Piątek 14-12-2018, imieniny Jana, Alfreda
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Sam mierzei nie przekopię

Ja rozpocząłem działania na szczeblu centralnym, mające na celu zdobycie środków unijnych na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną, zadbałem o 1 mln zł z budżetu państwa. Teraz czas na samorządy - mówił podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Elblągu minister gospodarki morskiej Rafał Wiechecki. - Przecież sam nie przekopię mierzei.

Minister Wiechecki przyjechał, by zdać relację z tego, jak przebiegają prace dotyczące inwestycji pod nazwą budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną. Zapowiedział, że z funduszy Unii Europejskiej ma pochodzić 80 mln euro, zaś, dzięki jego staraniom, w tegorocznym budżecie państwa znalazła się rezerwa celowa w wysokości 1 mln zł na opracowanie studium wykonalności inwestycji.
     - Od czerwca, kiedy gościłem w Elblągu na Dniach Morza i złożyłem deklarację, że będę starał się doprowadzić do budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną, chyba zrobiłem tyle, by móc powiedzieć „nie rzucam słów na wiatr” - mówił minister Rafał Wiechecki. - Budowa kanału nie była nigdy tak blisko, jak jest teraz. Oczywiście, jest to inwestycja zagrożona, bo środki unijne są to środki trudne. Jest też dużo pytań, m.in. jak będzie wyglądało konsorcjum, które wykona przekop, jak będzie wyglądała eksploatacja kanału. Ale podkreślam - sam też nie jestem w stanie wszystkiego załatwić, przecież to nie ja będę budował kanał. Ze swojej strony dopełniam wszystkich działań, aby ta inwestycja była. Mogę wkopać pierwszą łopatę, ale mierzei nie przekopię.
     Ważną rolę w przygotowaniu i przeprowadzeniu inwestycji odgrywają samorządy. I tu sytuacja jest niełatwa, bo chodzi o samorządy nie jednego a dwóch województw: warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Muszą porozumieć się nie tylko zarządy obu województw, ale także gminy i powiaty.
     - Przede wszystkim współpracuję z prezydentem Elbląga, który najlepiej wywiązuje się z powierzonych zadań - mówił Rafał Wiechecki. - Z innymi władzami, niestety, jest trudniej. Na przykład nie doszło do porozumienia między władzami samorządowymi województwa warmińsko-mazurskiego i pomorskiego, nie ma jednoznacznej decyzji, czy chcą one działać w porozumieniu; nie ma też decyzji o porozumieniu w innych związkach - gminnych i powiatowych. Ale były wybory samorządowe - tłumaczył jednocześnie samorządowców. - Najpierw trwała kampania wyborcza, później konstytuowała się nowa władza. Myślę, że teraz zaczną się lepsze działania między tymi organami. Podkreślam - ja nie chcę wszystkiego brać na siebie. Mogę przypilnować przygotowań na szczeblu centralnym, natomiast spodziewam się jednoznacznej postawy władz samorządowych. Inwestycja jest skomplikowana i wymaga współpracy wielu samorządów i szczebli. Zastanawiam się nad powołaniem pełnomocnika, który by się nią zajmował.
     Minister zapowiedział także, że beneficjentem rezerwy budżetowej na studium wykonalności inwestycji, jaką jest budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną, jest Urząd Miejski w Elblągu.
     - Może również wskazać kompetentną instytucję, która wykona to zadanie - mówił minister. - Myślę, że najwłaściwszą jest Instytut Morski w Gdańsku.
     W spotkaniu uczestniczyła także Irena Tarnacka, kandydatka Ligi Polskich Rodzin na senatora RP. - Jeśli zostanę wybrana, będę się starała pilnować interesów Elbląga w zakresie budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną - mówiła.
     Mówi minister Rafał Wiechecki:
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Mam nazwę dla przekopu. Nazwijmy go - o ile powstanie „Przekopem Wyborczym”. Słuchamy deklaracji , oraz obietnic i pamiętamy!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ławrynowicz(2007-01-17)
  • Odwiedźcie koniecznie tą stronę .Unia nie da na to pieniędzy !!!! www.zulawy.nazwa.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wowka(2007-01-17)
  • sprzeczność interesów - przekop nic nie zmieni - co to da by kilka łódek nim przepływało - Elblag to wioska, tyle, ze duza !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    przekop(2007-01-17)
  • A kanal, który powstanie w wyniku przekopu Mierzeii proponuje już dzisiaj nazwać KANAL IDIOTÓW. Podobnie jak zarastający trawą , nowo wybudowany PORT w Elblągu ! Glębokość toru wodnego do Elbląga to niecale 1,5 metra. Przy odpywach spada poniżej jednego metra i nawet jacht ELBLĄG nie moze wejść do Portu Elbląg bo za plytko ! Oczywiście wszystkiemu winni są..... Rosjanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Piotr Warmiński(2007-01-17)
  • ehh :/ tylko Wam ryje przekopać za takie podejście i znajomość tematu...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    .seaman.(2007-01-17)
  • Wiecheć za 1mln zl to mozesz przekopac ogrodek parafialny ojca dyrektora. Moze skoro rzad jest prawy i sprawiedliwy, to odzyska zwiniete przez ojdyra swiadectwa inwestycyjne i sprzeda je. Zamiast stoczni bedzie przekop.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    :D(2007-01-17)
  • Pan minister-kibol-skinhead, zalatwi nam przekop w kierunku Torunia, by usprawnic pielgrzymki do Ojca Dyrektora.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Kwas-Sawk(2007-01-17)
  • Mam nadzieję ,że po wyborach wróci zdrowy rozsądek politykom. Im szybciej wycofają się z promowania przekopu tym lepiej bo za chwilę będą bankrutami politycznymi. Wiadomo że Unia Europejska upomniała nasz rząd w sprawie wydania decyzji na budowę autostrady przez Dolinę Rospudy i pieniędzy na to nie będzie ! Analogicznie rozważając przekopanie Mierzei możemy być pewni ,że Unia Europejska nie da KASY! .(NATURA 2000)Trzeba zadbać o czystość wody Zalewu Wiślanego zrobić pełną infrastrukturę portów ścieżki rowerowe a sukces i bum gospodarczy nastąpi .Zróbcie najpierw drogi i Port Lotniczy. Przestańcie opowiadać bajki że Elbląg to drugi Szczecin ( to trzeba mieć wyobraźnię) albo drugi Gdańsk. Urzędnicy niech lepiej szukają inwestorów i stwarzają im przyjazne warunki do działalności gospodarczej ( ale na miły Bóg nie ze strefą ekonomiczną przy największej sypialni Elbląga) Wiem ,że kartka papieru jest płaska i można na niej nakreślić wszystko , apeluję o zdrowy rozsądek! Ale nie taki że trzeba wydać miliard złotych na przekop po to by port za kilka dziesiątek milionów miał dostęp do morza !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-17)
  • dlaczego nikt sie nie pyta o zdanie ludzi którzy mieszkaja w tej okolicy.dlaczego elblag sie miesza do tej okolicy skoro owa okolica podlega pod gdansk.z tego co wiem i co mówia ludzie z krynicy nikt tego przekopu nie chce.bo co z tego ze zalew jest głeboki jak ten niby port w elblagu to bagno.czy ktos wogóle wziął pod uwage ze i w elblagu bedzie trzeba poglebias zalew.ludzie zastanówcie sie 10 razy zanim cos zrobicie bo pozniej bedziecie płakac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    olek(2007-01-17)
  • To czysta paranoja, przecież łatwiej zbudować pochylnię żeby jachty mogły pływać po morzu i zalewie. Elbląg jako port to jakieś neporozumienie. No cóż utopia rządzi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    orcio7(2007-01-17)
  • pomożemy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    edward g.(2007-01-17)
  • Cała Polska się śmieje z nas Największe bezrobocie i najdroższe tramwaje. Port Morski bez dostępu do morza. Większość mieć w Radzie Miejskiej i nie mieć Przewodniczącego Rady. Nie potrafimy ściągnąć inwestora a innych chcemy uczyć co zrobić aby było lepiej. Najczerwieńsze miasto w Polsce zamiast przyrównywać Elbląg do Szczecina czy Gdańska proponuję przyrównać do Moskwy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-17)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia nowoczesna II
Kuchnia inna niż inne