UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblagu
Rek

To będą tramwaje "szyte na miarę"

 
Elbląg, Umowę podpisali: Andrzej Bręczewski, prezes Zarządu i Jarosław Bakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań oraz Witold Wróblewski, prezydent Elbląga
Umowę podpisali: Andrzej Bręczewski, prezes Zarządu i Jarosław Bakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań oraz Witold Wróblewski, prezydent Elbląga (fot. AD)
Reklama

Trzy nowe, zielone tramwaje kupi Elbląg dla swoich mieszkańców. Umowa z poznańską firmą została podpisana dziś (21 czerwca) i opiewa na kwotę ponad 7 mln zł. Miasto na ten zakup chce pozyskać dofinansowanie ze środków unijnych.

„Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga” to cel, jaki stawia sobie prezydent Elbląga Witold Wróblewski, ale i temat zadania, na które chce pozyskać unijne pieniądze. Na początek zakup nowych wagonów tramwajowych. Dziś (21 czerwca) w Urzędzie Miejskim podpisana została umowa z firma Modertrans Poznań, która specjalnie dla nas wyprodukuje pojazdy - "Będą skrojone pod możliwości finansowe miasta i potrzeby mieszkańców" - zapowiedzieli przedstawiciele wykonawcy. Będą to pojazdy jednoczłonowe, częściowo niskopodłogowe. Rozwiązania na tyle nowoczesne, że pozwolą tym pojazdom kursować na każdej linii w Elblągu; będą mogły mknąć też al. Grunwaldzka, która nie jest dostępna dla wagonów typu Pesa.
       Nowe wagony o długości od 14 m do 15, 5 m, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, z dwoma wózkami obrotowymi, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu, będą zielone.
       - Tak w konsultacjach zdecydowali elblążanie - przypomina prezydent Witold Wróblewski. - Kiedyś elbląskie tramwaje były czerwone, ale ostatecznie mieszkańcy decydowali o innym kolorze.
       Umowa z poznańską firmą, oprócz dostawy trzech nowych tramwajów, zakłada również: dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego tramwaju, dostawę pakietu naprawczego, usługę obejmującą szkolenie pracowników, wykonanie dokumentacji technicznej i oprogramowania łącznie z licencjami.
       Wartość umowy: 7 mln 72 tys. 500 zł brutto. Cena za jeden tramwaj: 2 mln 275 tys. 500 zł brutto.
       Kiedy nowe tramwaje wyjadą na elbląskie torowiska? Wykonawca ma 24 miesiące od momentu pozyskania przez Elbląg finansowania ze środków UE.
       A nasze miasto chce pozyskać pieniądze nie tylko na nowe tramwaje, ale także na modernizację przystanku przy placu Dworcowym (wyposażenie go w biletomaty, tablice informacyjne, doświetlenie wiat) plus na budowę ścieżki rowerowej i wymianę nawierzchni chodnika na odcinku al. Grunwaldzkiej.
       Wniosek o dofinansowanie będzie składany w lipcu.
      
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama