Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ? Czekamy tygodnie czy miesiące na pierwsze złamania ?

Tramwaje ruszyły po nowych torach

 
Elbląg, Tramwaje ruszyły po nowych torach Nowym torowiskiem tramwaje pojadą nie wcześniej niż za kilka tygodni (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Na razie to tylko przejazdy techniczne, bo motorniczowie sprawdzają, jak na nowych torach sprawdzają się poszczególne typy elbląskich tramwajów. To, które linie pojadą ul. 12 Lutego i Grota-Roweckiego, ma być wiadomo w połowie października. Zobacz zdjęcia.

Tramwajowa inwestycja w naszym mieście zbliża się do końca wielkimi krokami. Na nowym torowisku tramwajowym w ciągu ulic 12 Lutego i generała Grota Roweckiego rozpoczęły się techniczne odbiory. Najważniejszym pytaniem jest oczywiście to, jak z nowym torowiskiem poradzą sobie elbląskie tramwaje. Na odpowiedź na to pytanie będziemy musieli jeszcze poczekać, próby dopiero się zaczęły i to dość pechowo: jeden z pojazdów wypadł z torów, a ślady po tym zdarzeniu są widoczne przy skrzyżowaniu ul. Teatralnej i 12 Lutego.
     
     Na nowym odcinku zamontowano już przystanki, wiaty wymagają jeszcze prac wykończeniowych. Odbiory mają się skończyć w ciągu dwóch, trzech tygodni. - Odbiorom i sprawdzeniom podlegać będzie m.in. skrajnia torowiska tramwajowego, sieć trakcyjna, układ zasilania trakcyjnego, sygnalizacja świetlna z koordynacją, sterowanie zwrotnic, infrastruktura przystankowa – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza.
     Elblążan najbardziej interesuje, kiedy nowym torowiskiem ruszy regularna komunikacja i które to będą linie. W sondzie przeprowadzonej przez elbląski ZKM elblążanie zagłosowali na wariant 3 (46% głosów) i 1 (45,3% głosów) nowej organizacji komunikacji miejskiej. Co one oznaczają?
     Wariant trzeci przewiduje zmianę trasy linii tramwajowej nr 4, która kursowałaby po nowym torowisku. Jednocześnie ograniczonoby kursowanie linii autobusowej nr 9, która w dni robocze miałaby tylko pięć kursów do Elbląskiego Parku Technologicznego i dworca kolejowego. W soboty i w niedziele „dziewiątka” kursowałaby z pętli na ul. Odrodzenia do dworca kolejowego w godzinach 9 – 16. Wydłużono by też trasę linii autobusowej nr 13 w kierunku ul. Odrodzenia przez ul. Moniuszki.

  Pierwsze testy zakończyły się pechowo. Tramwaj wypadł z torów, na chodniku pozostały po tym ślady (fot. MS) Pierwsze testy zakończyły się pechowo. Tramwaj wypadł z torów, na chodniku pozostały po tym ślady (fot. MS)


     W wariancie pierwszym po nowym torowisku jeździłyby tramwaje linii 4 i 5. Spowoduje to zmianę na linii autobusowej nr 9, która jeździłaby po trasie: Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla). Zmianie uległby też trasa linii autobusowej nr 12, która jeździłaby po ul. Teatralnej, oraz linii autobusowej nr 14, która kończyłaby swoje kursy na pętli na ul. Odrodzenia (zamiast na ul. Ogólnej), a na wybranych kursach obsługiwałaby Elbląski Park Technologiczny.
     - Decyzję na temat nowej organizacji komunikacji podamy w połowie października – informuje Michał Górecki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
     Nowe torowisko kosztowało 13,5 mln zł, z czego udało się uzyskać dofinansowanie z funduszy unijnych na kwotę 9,3 mln zł.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama