Poniedziałek 28-05-2018, imieniny Justyny, Jaromira
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Wycinać czy nie wycinać?

Elbląg, Wycinać czy nie wycinać?

Nowoczesne drogi czy historyczne aleje drzewa? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ekolodzy bronią drzew, kierowcy chcą bezpiecznych dróg. Jak połączyć ogień z wodą? Pierwsza próba odbyła się w Elblągu, podczas jednej z trzech konferencji zaplanowanych w naszym województwie.

– Walczymy o zrobienie dróg, ale jesteśmy między młotem, a kowadłem, to kwadratura koła – mówi Leszek Dziąg, starosta braniewski. – Ochrona środowiska nie zgadza się na wycięcie drzew, pieniędzy unijnych na inwestycje nie możemy dostać bez wycięcia drzew.
     Za drzewami murem stoją ekolodzy i urzędnicy zajmujący się ochroną środowiska, którzy chcą zachować zabytkowe aleje, by w ten sposób ratować turystyczny potencjał Warmii i Mazur.
     Więcej w materiale filmowym Telewizji Elbląskiej.
     

JK, Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Zdecydowanie wycinać drzewa rosnące w obrębie drogi. Ile istnień ludzkich pochłonęły te nieszczęsne drzewa !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Jan Kośmider(2010-03-18)
  • dobremu, jezdzacemu zgodnie z przepisami to i drzewo nie przeszkadza, chyba, że blisko drogi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-03-18)
  • Popieram pierwszego recenzenta. Drogi i pobocza bez barier. Mnie samemu łagodne pobocze bez drzew uratowało kiedyś życie. Jestem grzybiarzem i kocham las, ale na swoim miejscu !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Miłośnik Przyrody(2010-03-18)
  • ekolodzy, organizacja wymusza haracz od inwestorów, dostaną kasę to problem nagle znika, należy ich ignorować. człowiek ma żyć w harmoni z przyrodą, ale bez pośrednictwa pseudo obrońców. gdzie jest to sławetne ocieplenie klimatu, kto forsował takie hasło. wszystko jasne, dla kasy i stołków, zwykła ludzka podłość i chciwość.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-03-18)
  • To nie sa żadni ekolodzy tylko eko-terroryści. Skoro sa tacy proekologiczni, to niech posadzą na miejsce każdego wyciętego drzewa 300 nowych. Ktoś im broni ? Wystarczy popatrzeć jak się rozwijał eko-terroryzm w Polsce. Organizowali "protesty" w połatanych portkach i trampkach. Teraz na protesty przyjeżdżają Landroverami i w bucikach za 5 stów. Tajemnica poliszynela jest to, że biorą łapówy od inwestorów. Oczywiście w białych rękawiczkach. Inwestor płaci na fuindację i nagle problem znika, razem z protestujacymi "ekologami"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-03-18)
  • Nie wycinać drzew, latem dają cień i jeździ się o wiele przyjemniej. a jak ktoś jeździ z głową w chmurach, byle szybciej, nie zważając na otoczenie to wtedy kończy na drzewach. Ciekawe czemu na 7 pomimo tego że nie ma drzew tez giną ludzie?? powycinacie drzewa przy innych drogach, to i tak ludzi będą ginąc dalej, jak nie na drzewach to np w rowie lub rozbijając się o jakiś przydrożny krzyż, lub kapliczkę, czy mały pomnik który ktoś bezmyślnie postawił po czyjejś śmierci. Ludzie giną bo jada ponad 100 gdy można jechać max. 90 km/h i gdy nie dostosowuje się prędkości do warunków panujących na drodze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    milczacycien(2010-03-18)
  • wyciąć drzew, wyprostować zakręty, wysuszyć deszcz i przysłonić słońce itd itd. .. .a może lepiej zdjąć nogę z gazu i przestrzegać przepisów ??!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    2x15(2010-03-18)
  • Drzewa to nie tylko potencjalny obiekt "stojący na drodze" nierozważnych kierowców, ale również liście jesienią, które po zmoczeniu tworzą niebezpieczną powierzchnię, to również połamane gałęzie, na krętnych, polskich drogach, to również potężne konary lub same drzewa łamiące się podczas coraz powszechniejszych w Polsce wichur i przygniatające samochody, budynki, ludzi. .. Niestety samo "zdjęcie nogi z gazu" nie rozwiązuje problemu drzew. Moim zdaniem drzewa w mieście - tak, jak najbardziej - w parku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    :/(2010-03-18)
  • Naszym priorytetem powinno być ludzkie życie. Nawet jeżdżący całe życie zgodnie z przepisami może na skutek nieprzewidzianych okoliczności (oblodzona nawierzchnia, zwierzę czy nieoświetlony rowerzysta) rąbnąć w drzewo. Również przy niewielkiej prędkości zderzenie z nieruchomą przeszkodą to często śmierć lub ciężkie stany rannych (nie należy też zapominać o rachunku ekonomicznym takich zdarzeń dla uczestników i Państwa jako płatnikowi rent i właścicielowi dróg). Drzewa można posadzić poza pasem drogowym. Policzcie ile wypadków i jakie były ich skutki tylko na odcinku drogi z Elbląga do Jegłownika. Większość z tych co się tam rozbili to nie piraci drogowi a zwykli użytkownicy aut.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    chcący żyć(2010-03-18)
  • Naszym priorytetem powinno być ludzkie życie. Nawet jeżdżący całe życie zgodnie z przepisami może na skutek nieprzewidzianych okoliczności (oblodzona nawierzchnia, zwierzę czy nieoświetlony rowerzysta) rąbnąć w drzewo. Również przy niewielkiej prędkości zderzenie z nieruchomą przeszkodą to często śmierć lub ciężkie stany rannych (nie należy też zapominać o rachunku ekonomicznym takich zdarzeń dla uczestników i Państwa jako płatnikowi rent i właścicielowi dróg). Drzewa można posadzić poza pasem drogowym. Policzcie ile wypadków i jakie były ich skutki tylko na odcinku drogi z Elbląga do Jegłownika. Większość z tych co się tam rozbili to nie piraci drogowi a zwykli użytkownicy aut.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    chcący żyć(2010-03-18)
  • blyskotliwe wszystkie jak bombki na choince. oczywiscie o tym, ze drzewa przy drogach spelniaja niezwykle wazna role w utrzymaniu wlasciwej hydrologii gruntu i drogi wlasnie, szczegolnike na zulawach, to nie slyszeli pewnie? jak ja kocham takich madralinskich jak wiekszosc z was, fachowcy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kukuryku(2010-03-18)
  • Odnośnie drogi między Elblągiem a Jegłownikiem a nawet dalej do Malborka. Szanowni kierowcy może zwrócą uwagę gdzie ciągle robią się dziury w jezdni. Otóż w miejscach gzie tych drzew nie ma! spora część gruntów jest niestabilna z różnych powodów i geologi a drzewa, ich korzenie ten grunt stabilizują. myślę, że drogowcy znają lepiej temat. no i jeszcze jedno jeździ się po drodze a nie po drzewach. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-03-18)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Torba z nadrukiem elbląskiej Starówki
T-shirt biały z Twoim nadrukiem DTG PROMOCJA
POLO z HAFTEM
Ręcznik z haftem