Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Strażnicy rzeki Strażnicy rzeki

Złocista legenda północy

 
Elbląg, Złocista legenda północy Inauguracja kampanii marketingowej odbyła się dzisiaj w Specjal Pubie (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Piekarczyk, Czarnoksiężnik Kilian, Wikingowie z Truso i wielu innych bohaterów legend mają pomóc bardziej wypromować regionalne piwo Specjal. - To jest najmocniejsza kampania marketingowa w historii marki – zapewniają przedstawiciele elbląskiego browaru, którzy dzisiaj zaprezentowali jej szczegóły.

Elbląski browar produkuje rocznie około 2,7 mln hektolitrów piwa, prawie 870 tysięcy to Specjal, najsilniejsza marka regionalna w Europie. - Najbardziej znana jest w województwach warmińsko-mazurskim, pomorskim i kujawsko-pomorskim. Zastanawialiśmy się jak wykorzystać potencjał tych trzech różnych przecież regionów do promocji marki, stąd wziął się pomysł na „Legendę Północy”. Wydobyliśmy prawie 30 legend charakterystycznych dla danych miejscowości, przedstawiliśmy je w formie komiksowej, by przybliżyć je szczególnie młodej pełnoletniej grupie dorosłych konsumentów. Badania konsumenckie, które zrobiliśmy, pokazały bardzo pozytywny odbiór tego pomysłu – mówi Igor Zajda, brand manager, odpowiedzialny za kampanię Specjala.
     Kampania ruszyła kilka dni temu. Bohaterami legend są m.in. znani elblążanom: Piekarczyk, Czarnoksiężnik Kilian czy Wikingowie z Truso. Ich przygody w formie komiksowej są przedstawione na puszkach z piwem czy w filmach promocyjnych, które można oglądać na stronie internetowej kampanii, a nawet na muralach (jeden z nich wkrótce powstanie w Elblągu przy ul. Browarnej). Ponadto bohaterowie legend będą eksponowani na billboardach, witaczach czy w słuchowiskach radiowych. Kampania w przypadku niektórych nośników potrwa nawet pół roku.

  Jacek Sawicki, dyrektor browaru w Elblągu (fot. MS) Jacek Sawicki, dyrektor browaru w Elblągu (fot. MS)


     - To jest najmocniejsza kampania marketingowa w historii marki – zapewnia Katarzyna Wierzchowska, brand manager, odpowiedzialna za kampanię Specjala.
     - Sprzedaż piwa utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Realizujemy założone plany budżetowe. Jesteśmy największym brandem regionalnym w Europie i chcemy kontynuować tę tradycję – mówi Jacek Sawicki, nowy dyrektor browaru w Elblągu, który sprawuje tę funkcję od stycznia. - Mój ojciec pracował tutaj 40 lat. Od dziecka chłonąłem te zapachy, znałem wszystkich, którzy tutaj pracowali. Po prostu żyłem browarem. Jestem z nim związany 26 lat, nominacja na stanowisko dyrektora to ogromne wyzwanie i spełnienie marzeń. Zmiana na stanowisku dyrektora niesie za sobą zmiany, ale nie będą one radykalne – zapewnia nowy dyrektor, który zastąpił na tym stanowisku wieloletniego dyrektora Romana Korzeniowskiego.
     W browarze pracuje obecnie prawie 200 osób.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Fenomenem Specjala jest to, że jest masakrycznie słabe smakowo, przegazowane, drogie a mimo to ludzie to piją.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 5
    zete(2017-04-06)
  • @zete - A Ty kto? Jakaś wyrocznia? Widocznie ludziom smakuje skoro kupują i piją. A Ty mów za siebie a nie zabierasz głos za innych klepiąc przy tym bzdury
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 1
    FanSpecjala(2017-04-06)
  • Słuszny tytuł. Pozostała tylko "legenda". Jak się miesza składniki to piszecie słusznie, to się produkuje piwo. A piwo trzeba warzyć. Gdzie słód?, gdzie fermentacja?. Wracajcie do korzeni, to ludzie będą to pili. Wygrają ci, co zapewnią historyczne, odwieczne zasady co do składu i technologi. Jak miło pojechać do Niemiec, gdzie ludzie lojalnie piją "swoje" piwo. Wykupują członkostwo w Stowarzyszeniach, spotykają się przy browarze na piwie i kiełbaskach. Nawet widziałem, jak w ramach takiej akcji browar zapewniał autobusy, bo przecież po alkoholu nie można jeździć. Ale lojalność musi być obustronna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    (2017-04-06)
  • dlaczego w Elblągu w lokalach zmuszają do picia pomyj kormoran zamiast reklamować piwo Elbląskie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    (2017-04-06)
  • Konsument jest coraz bardziej wymagający, ale elbląski browar produkuje szczyny, nie piwo. Brak szacunku dla klienta, wciskanie ludziom kiepskiego jakościowo produktu. To nie tylko problem elbląskiego browaru - ale większości dużych browarów gdzie piwo warzą księgowi. Musi się opłacać, a jakość to rzecz drugorzędna. Dodam tylko, że komentarz podobnej treści umieściłem na portalu "info elblag", gdzie został usunięty przez admina. Czyżby krytyka Specjala była nie na rękę naczelnej "info elblag"? Bo przecież przeprowadziła wywiad z dyrektorem browaru - to juz się dwa słowa krytyki pod takim wywiadem ukazać nie mogą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    Gall Anonim(2017-04-06)
  • Browar Elbląg został zlikwidowany kilkanaście lat temu. Teraz tu jest Żywiec. Po elbląskim piwie zostały tylko wspomnienia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    Barkas(2017-04-06)
  • Produkują tylko to i tylko tak (byle jak) na co im Żywiec pozwoli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    Jubileuszowe(2017-04-06)
Reklama