
Piekarczyk, Czarnoksiężnik Kilian, Wikingowie z Truso i wielu innych bohaterów legend mają pomóc bardziej wypromować regionalne piwo Specjal. - To jest najmocniejsza kampania marketingowa w historii marki – zapewniają przedstawiciele elbląskiego browaru, którzy dzisiaj zaprezentowali jej szczegóły.
Kampania ruszyła kilka dni temu. Bohaterami legend są m.in. znani elblążanom: Piekarczyk, Czarnoksiężnik Kilian czy Wikingowie z Truso. Ich przygody w formie komiksowej są przedstawione na puszkach z piwem czy w filmach promocyjnych, które można oglądać na stronie internetowej kampanii, a nawet na muralach (jeden z nich wkrótce powstanie w Elblągu przy ul. Browarnej). Ponadto bohaterowie legend będą eksponowani na billboardach, witaczach czy w słuchowiskach radiowych. Kampania w przypadku niektórych nośników potrwa nawet pół roku.

- To jest najmocniejsza kampania marketingowa w historii marki – zapewnia Katarzyna Wierzchowska, brand manager, odpowiedzialna za kampanię Specjala.
- Sprzedaż piwa utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Realizujemy założone plany budżetowe. Jesteśmy największym brandem regionalnym w Europie i chcemy kontynuować tę tradycję – mówi Jacek Sawicki, nowy dyrektor browaru w Elblągu, który sprawuje tę funkcję od stycznia. - Mój ojciec pracował tutaj 40 lat. Od dziecka chłonąłem te zapachy, znałem wszystkich, którzy tutaj pracowali. Po prostu żyłem browarem. Jestem z nim związany 26 lat, nominacja na stanowisko dyrektora to ogromne wyzwanie i spełnienie marzeń. Zmiana na stanowisku dyrektora niesie za sobą zmiany, ale nie będą one radykalne – zapewnia nowy dyrektor, który zastąpił na tym stanowisku wieloletniego dyrektora Romana Korzeniowskiego.
W browarze pracuje obecnie prawie 200 osób.