UWAGA!

Zmiany w zajezdni i przy dworcu

 Elbląg, Przystanki w okolicy dworca PKP mają być przebudowane
Przystanki w okolicy dworca PKP mają być przebudowane (fot. MS, archiwum portEl.pl)

Miasto ogłosiło przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej i budowę węzła przesiadkowego przy dworcu PKP. Inwestycja ma być realizowana do końca stycznia 2020 roku i kosztować co najmniej 4,3 mln złotych.

Urzędnicy postanowili w jednym przetargu połączyć dwie inwestycje – modernizację części zajezdni tramwajowej i przebudowę przystanków tramwajowych przy al. Grunwaldzkiej na wysokości dworca PKP.
       Potencjalny zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie rozebrać istniejącą stalową halę, które stan techniczny jest fatalny (zabytkowy hangar pozostaje) i budowę nowej konstrukcji wraz z nowymi torowiskami i trakcją na terenie zajezdni. Z kolei przy al. Grunwaldzkiej zostaną przebudowane perony przystanków tramwajowych, zostaną zamontowane tablice informacji pasażerskiej, biletomaty, stojaki rowerowe, a oświetlenie na pobliskiej pętli autobusowej zyska nowe energooszczędne oświetlenie.
       Inwestycja ma być zrealizowana do 31 stycznia 2020 roku. Urzędnicy informują, że na ten cel w tym roku w budżecie miasta zarezerwowaną 807 tysięcy złotych, a w przyszłym roku ma to być 3,5 mln złotych.
       Zainteresowane firmy mają czas na składanie swoich ofert do 26 marca. Przy ich ocenie komisja przetargowa będzie brała pod uwagę cenę (60 procent ceny), okres gwarancji na wykonane prace (20 procent), doświadczenie kierownika budowy przy takich inwestycjach (10 procent) i to, czy wykonawca zatrudni osoby bezrobotne (10 procent oceny).
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A ścieżka rowerowa na Grunwaldzkiej już wypadła z planów????
  • Prosciej by było wybudować cała zajezdnię od nowa, nawet w innym miejscu. Wielkie budowanie postawią jedną halę, popatrzcie na ten teren zajezdni od ul. Browarnej PRL i tyle. Czy doczekamy sie na przystankach czy słupach tablic elektronicznych?????A co z zakupem nowych wagonów z fabryki nie z demobilu. I kto z imienia i nazwiska odpowie za zakupiny złom który stoi w zajezdni. Przykład ten zielony tramwaj stoi bo żótlty jeżdzi a inne?????Non stop te same konstal badziewie.
  • kupuje nowe tramwaj, zbudowali nowe torowiska, zbudowali nową zajezdnie a Elbląg-ŁATANIE.
  • Szok co te Hu, ,, ,e wyczyniają
  • Tak kupią tylko CO ?????
  • Dziwne, olsztyn nowe tory, nowe tramwaje, nowa zajezdnia. A Elbląg tramwajowa firmą ponad 120lat a latanie. Krawca wam zabraknie bo komunikacja oparta na ruinach. Dosyć obietnic i czekania. Natychmiast budowa nowych tras, nowe tramwaje i nowa zajezdnia a nie to ktoś musi odejść że stolkow.
  • Tylko po co, skoro większość elbląskiego taboru tramwajowego w 2020 roku zakończy swój żywot. .. .z powodu śmierci technologicznej.
  • Znowu odezwały się spece od Olsztyna. Tam realizowano komunikację tramwajową z funduszy unijnych. Ten program nie obejmuje takich miast jak Elbląg, stąd z tego źródła nie można pozyskać funduszy. Przypominam, że kiedy była taka możliwość to z niej skorzystano (budowa linii Nad Jar i torowiska na Pułkownika Dabka). Naprawdę jest to już nie do wytrzymania jak można wciąż tak bezmyślnie pisać o tych kwestiach, które wprowadzają w błąd naszych mieszkańców.
  • Niech ktoś mi wytłumaczy po co na torach wjazdowych do zajezdni zainstalowali te szlabany? Czyżby miały zabezpieczać przed nie powołanym parkowaniem prywatnych tramwajów na terenie zajezdni?
  • posatwili tylko po to żebyś się głupio zapytał - a teraz zostaną zdjęte. .
  • @ciekawe-jajo - Odpowiedź godna bałwana z ZKM.
  • Może warto, by spece od komunikacji autobusowo - tramwajowej sie wypowiedzialy. Bo wg. mnie w obecnej sytuacji naszego miasta, gdzie kazda rodzina ma po 2-3 auta i oprocz dzieci i mlodzieży do lat 18,oraz części osob starszych malo kto korzysta z autobusu, tramwaju, co widać, gdy przeważnie przemykają prawie puste należy 5 razy zastanowic się nad każdą wydawaną na transport zbiorowy zlotówką. Kontynuacja linii prezydenta Sloniny w stylu modrzewina itp. zadlużajace Elbląg wydatki cofają nasze miasto w rozwoju, a przyspieszają jego zwój.
Reklama