UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Elbląska ciemnoto: najpierw chcecie nowoczesnego miasta a potem wielki krzyk że nie można z punktu A do punktu B zasuwać po prostej łączącej te punkty ? W nowoczesnych miastach przejścia dla pieszych robi się tylko na skrzyżowaniach ulic bo tak jest bezpieczniej. Żadnych przejść dla pieszych między skrzyżowaniami ulic, chyba że odległość między skrzyżowaniami jest większa niż pół kilometra !!! Hero.
  • W "nowoczesnych miastach" mój drogi Hero, na tzw. zachodzie - centra miast są zamknięte dla ruchu / z mega ograniczonym ruchem / tylko dla mieszkańcó / tylko dla samochodów elektrycznych etc. .- przykładów nie trzeba rzucać - wystarczy, że spojrzysz na mapę w dużej skali - i większość miast, które tam widzisz ma takie właśnie regulacje. Likwidowanie ruchu pieszego (i transportu masowego) na rzecz samochodów ma miejsce głównie w USA, gdzie dokonuje tego lobby (delikatnie nazywając) składające się z ok 10 największych korporacji naftowych i motoryzacyjnych. Taka pipidówa jak Elbląg - chcąc eksponować rozwijającą się starówkę - powinna zadbać, by była dobrze skomunikowana dla pieszych z tzw. "byłym centrum" i okolicznymi dzielnicami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    PolskiAnarchista(2013-09-09)
  • Polski Anarchisto: to o czym piszesz dotyczy dzielnic - enklaw w miastach znacznie większych od Elbląga z których dawno wygoniono na obrzeża ruch tranzytowy a dla lokalnej ludności zrobiono na obrzeżach tych enklaw parkingi systemu "parkuj i idź" albo "parkuj i jedź komunikacją publiczną". Dzielnice takie powstały w sposób niejako naturalny bo dużo instytucji wybudowano blisko siebie. Elbląga to nie dotyczy bo na razie na dawnych Prusach nie ma potrzeby takiej koncentracji budynków, moim zdaniem. Hero.
  • a ponieważ jak na razie ul. Rycerska, ul. Plac Słowiański i ul. Browarna są jednocześnie lokalnymi ulicami i drogą wojewódzką dominantą powinna być przelotowość drogi wojewódzkiej kosztem wygody lokalnych pieszochodów. Patrzymy na to samo a widzimy zupełnie co innego. Hero.
  • mieszkając na Zawadzie po przyjechaniu na elbląskie "stare miasto" chętnie zostawiam mój samochód na parkingu przed muzeum: na dzień dzisiejszy jest to parking o wiele za mały, fatalnie skomunikowany z ul. Rycerską, wyjechanie z parkingu wymaga niepotrzebnego krążenia po średniowiecznych uliczkach, w tej sytuacji pozostaje ratować się parkowaniem w błocie na placu przed Galerią EL, więc przykro mi ale w Elblągu jest do d. .. .Hero.
  • Ja nie wytrzymam z tym Wilkiem wszystko nam w Elblągu po kolei likwiduje teraz przyszła pora na przejścia dla pieszych!?
  • POruszony - a kiedy rozpoczęto przebudowę ulic? zanim cokolwiek napiszesz, zastanów się, POnieważ to właśnie za rządów b. prezydenta powstały takie właśnie POpaprane projekty. Ktoś to zatwierdził, prawda?
  • Hero, ić stont, jesteś gorszy niż wer
  • Masz rację ale dodam. Podjedzie się gdzioeś samochodem, trzeba zaparkować a później do urzedu - powiedzmy poczty, później trzeba zaliczyć okoliczny sklep, a więc co? w samochód i kolejny przejazd dookoła, albo zamiast szukać kolejnego parkingu spacerek właśnie dookoła. Przecież o staje się nonsensem zaczynamy jeździć samochodem aby dotrzeć do celu niejednokrotnie oddalonego o mniej niż 500 metrów, Jeszcze inna sprawa to często na przejściach czas palenia się świateł 'wymaga pokonywanie go niemal biegiem, co n ie jest dla ludzi w miarę sprawnych tylko że są jeszcze ludzie starzy a również ułomni.
  • Przejścia i chodniki powinno się projektować tam gdzie ludzie chodzą a nie tam gdzie projektantowi lepiej kreska na papierze wygląda
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    obserwująca(2013-09-10)
Reklama