Poniedziałek 15-10-2018, imieniny Teresy, Florentyny
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Mistrz parkowania Mistrz parkowania

EOK po Formach przestrzennych

 
Elbląg, EOK po Formach przestrzennych fot. Anna Dembińska
Rek

6 września 2013 r. w Galerii EL Elbląska Orkiestra Kameralna pod batutą Maestro Marka Mosia zaprezentowała publiczności „Muzykę Form Przestrzennych”. Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.

Utwór stworzył specjalnie dla Orkiestry Cezary Duchnowski, urodzony w Elblągu kompozytor muzyki elektroakustycznej. W koncercie wzięli udział znakomici artyści: Agata Zubel (głos), Andrzej Bauer (wiolonczela elektryczna) oraz Marcin Rupociński (wizualizacje).
     Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.
     Redaktorka dwumiesięcznika „Twoja Muza”, Katarzyna Chmura, w ten sposób pisze o wykonaniu muzyków: „Dyrygent świetnie zbudował dramaturgię utworu, dokładnie wypracowując wszystkie detale, a elbląscy muzycy dobrze go opanowali, okazując się przy tym wrażliwym organizmem muzycznym. Wykonanie powstałego w 1961 r. dzieła Szostakowicza, utworu niemal współczesnego, było kolejną okazją do zaprezentowania publiczności możliwości Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Marka Mosia, ale miało przygotować ją do prawykonania kompozycji Duchnowskiego stworzonej z wykorzystaniem najnowocześniejszych środków wyrazu. [...] Robiło to imponujące wrażenie. [...] Był to niezwykle interesujący przykład wykorzystania nowych technologii na rzecz synkretyzmu sztuk”.
     Również czasopismo „Ruch Muzyczny” chwali elbląskich kameralistów: „Wykonawcy płynnie przejmowali od siebie myśli muzyczne i błyskawicznie uzgadniali podział ról. Utwór był zarazem zróżnicowany, jak i brzmieniowo monochromatyczny” – napisała redaktorka, Agnieszka Grzybowska.
     Inspiracją dla utworu była jedna z największych atrakcji Elbląga, czyli kolekcja ponad 50 form przestrzennych w Otwartej Galerii na terenie miasta.
     Elbląska Orkiestra Kameralna pragnie podziękować wszystkim melomanom za udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
     
     Kompozycje dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

     

Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok Mini
Czytnik kart kryptograficznych
Domena funkcyjna .com.pl
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok