Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 19-01-2018, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Noworoczna kąpiel morsów Noworoczna kąpiel morsów

EOK po Formach przestrzennych

 
Elbląg, EOK po Formach przestrzennych fot. Anna Dembińska
Rek

6 września 2013 r. w Galerii EL Elbląska Orkiestra Kameralna pod batutą Maestro Marka Mosia zaprezentowała publiczności „Muzykę Form Przestrzennych”. Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.

Utwór stworzył specjalnie dla Orkiestry Cezary Duchnowski, urodzony w Elblągu kompozytor muzyki elektroakustycznej. W koncercie wzięli udział znakomici artyści: Agata Zubel (głos), Andrzej Bauer (wiolonczela elektryczna) oraz Marcin Rupociński (wizualizacje).
     Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.
     Redaktorka dwumiesięcznika „Twoja Muza”, Katarzyna Chmura, w ten sposób pisze o wykonaniu muzyków: „Dyrygent świetnie zbudował dramaturgię utworu, dokładnie wypracowując wszystkie detale, a elbląscy muzycy dobrze go opanowali, okazując się przy tym wrażliwym organizmem muzycznym. Wykonanie powstałego w 1961 r. dzieła Szostakowicza, utworu niemal współczesnego, było kolejną okazją do zaprezentowania publiczności możliwości Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Marka Mosia, ale miało przygotować ją do prawykonania kompozycji Duchnowskiego stworzonej z wykorzystaniem najnowocześniejszych środków wyrazu. [...] Robiło to imponujące wrażenie. [...] Był to niezwykle interesujący przykład wykorzystania nowych technologii na rzecz synkretyzmu sztuk”.
     Również czasopismo „Ruch Muzyczny” chwali elbląskich kameralistów: „Wykonawcy płynnie przejmowali od siebie myśli muzyczne i błyskawicznie uzgadniali podział ról. Utwór był zarazem zróżnicowany, jak i brzmieniowo monochromatyczny” – napisała redaktorka, Agnieszka Grzybowska.
     Inspiracją dla utworu była jedna z największych atrakcji Elbląga, czyli kolekcja ponad 50 form przestrzennych w Otwartej Galerii na terenie miasta.
     Elbląska Orkiestra Kameralna pragnie podziękować wszystkim melomanom za udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
     
     Kompozycje dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

     

Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama