Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Spektakle plenerowe 12. Letnich Ogrodów POLITYKI

 
Elbląg, Spektakle plenerowe 12. Letnich Ogrodów POLITYKI Spektakl „Babel” w wykonaniu Teatru Formy z Wrocławia, fot. nadesłana
Rek

W trakcie 12. Letnich Ogrodów POLITYKI w przestrzeni elbląskiego Starego Miasta będzie można obejrzeć cztery spektakle plenerowe: „Epitafium dla władzy” i „Orlando” Teatru Gdynia Główna oraz „Babel” i premierowy pokaz „Mistrza Małgorzaty” Teatru Formy z Wrocławia. Zapraszamy!

10 czerwca, godz. 17.00
     
ul. Wodna/Most Wysoki
     Spektakl: „Epitafium dla władzy” (według „Cesarza” Ryszarda Kapuścińskiego) w wykonaniu Teatru Gdynia Główna w reż. Ewy Ignaczak

     Spektakl nawiązuje do jednego z najbardziej znanych dzieł Ryszarda Kapuścińskiego – „Cesarza”. Utwór stał się inspiracją do podjęcia teatralnego dialogu z zawartą w nim myślą. Spektakl „Epitafium dla władzy” stanowi ogromne, wielopoziomowe wyzwanie – adaptacyjne, reżyserskie, aktorskie. Uniwersalna opowieść o mechanizmach władzy niezwykle rzadko przenoszona na scenę zadaje pytania, na które odpowiedzi udzielają nieliczni, a uchyla się od niej zbyt wielu.
     Czas trwania: 60 minut

  Spektakl „Orlando” (według Virginii Woolf) w wykonaniu Teatru Gdynia Główna, fot. Dominik Staniszewski Spektakl „Orlando” (według Virginii Woolf) w wykonaniu Teatru Gdynia Główna, fot. Dominik Staniszewski


     11 czerwca, godz. 17.00
     
ul. Wodna/Most Wysoki
     Spektakl „Orlando” (według Virginii Woolf) w wykonaniu Teatru Gdynia Główna w reż. Ewy Ignaczak

     Monodram w wykonaniu Idy Bocian, to powieść o poszukiwaniu tożsamości. Jej bohater/bohaterka, długowieczny/a w swym nienaturalnie przedłużonym życiu jest świadkiem historycznych zdarzeń od XVI wieku aż po połowę XX. Jednakże pomimo, iż czasem jest w ich centrum, to Orlando żyje niejako na uboczu. Jego/jej rozwój koncentruje się na własnym wnętrzu i tożsamości. Nieokreślona płeć, a właściwie jej nieoczekiwana zmiana, powoduje, że możemy śledzić proces dojrzewania bohatera/bohaterki z dwóch perspektyw – męskiej i żeńskiej.
     Czas trwania: 60 minut
     
     12 czerwca, godz. 22.30
     
Stary Rynek, przed Ratuszem Staromiejskim
     Spektakl „Babel” w wykonaniu Teatru Formy z Wrocławia w reż. Józefa Markockiego

     Biblijna budowla jest – wedle intencji twórców spektaklu – metaforyczną figurą odwołującą się do odwiecznego tematu komunikacji międzyludzkiej. Aktorzy na oczach widza budują gigantyczną wieżę, konstrukcję, po której poruszają się. Są to wyrwane motywy z życia różnych ludzi z zachowaniem nielinearnej narracji. – „Myślę, że jest to metafora współczesnego człowieka. Dotyczy braku porozumienia i kontaktu. Ponieważ ludzie porozumiewają się między sobą z różnych płaszczyzn... nie tylko kulturowych, ale również ekonomicznych...z tego powodu wynikają nieporozumienia. To oczywiście ujęcie bardzo ogólne. Mnie zaś interesuje dramat pojedynczego człowieka. Każdy z nas, aktorów mówi w tym spektaklu o sobie, o problemach, które są blisko nas. To jest to, co w tym spektaklu próbuję uchwycić, w ruchu” – wyjaśnia Józef Markocki (dyrektor Teatru Formy i jednocześnie reżyser spektaklu).
     Czas trwania: 60 minut
     
     
     13 czerwca, godz. 22.30
     
Stary Rynek, przed Ratuszem Staromiejskim
     Spektakl „Mistrz i Małgorzata” (według Michaiła Bułhakowa) w wykonaniu Teatru Formy z Wrocławia w reż. Józefa Markockiego

     Spektakl będący teatralną adaptacją wielkiego dzieła Michaiła Bułhakowa jest symboliczną opowieścią o odwiecznej walce dobra ze złem. Będzie to premierowy pokaz tego spektaklu przygotowany specjalnie na 12. Letnie Ogrody POLITYKI. Fabułę spektaklu stanowią losy tytułowych bohaterów, mieszkających w Moskwie lat 30-tych XX wieku, a także wpleciona w narrację powieść historyczna o Poncjuszu Piłacie w wielowątkowym powiązaniu z wizytą Szatana w ateistycznym Związku Radzieckim. Plenerowy spektakl ruchowy nie jest wierną ilustracją powieści pisarza, ale raczej swobodną wizją autorską, choreograficzną, obfitującą w głębokie treści natury mistycznej, czy tzw. optyki racjonalnej i natchnionej. Spektakularnymi postaciami przedstawienia są uczłowieczeni : Chrystus i Szatan, którzy wcielają się w realnych ludzi. W centrum myśli spektaklu jest człowiek z całą swoją złożonością nadzieją i zwątpieniem. Owo archetypiczne ukazanie walki dobra i zła, dwóch natur drzemiących w człowieku znajduje tu swe odbicie w wyrazie plastycznym, ruchu, muzyce i symbolicznej efektownej mobilnej scenografii (w spektaklu używane są efekty ogniowe oraz motocykle). Spektakl jest współczesną wizją tego zagadnienia, choć różnie widzianą z dzisiejszej perspektywy, niezmienne natomiast wydaje się pojęcie dobra i zła, pomimo zmiany kostiumu epoki etc., natura człowieka natomiast nie zmieniła się od wieków.
     Czas trwania: 60 minut
     
     Na wszystkie spektakle wstęp wolny.
     

Patronem medialnym 12. Letnich Ogrodów POLITYKI jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
     
Aleksandra Buła, Biblioteka Elbląska im. Cypriana Norwida
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety ze sportami
Fototapety dziecięce
Fototapeta lateksowa 300x260 cm - Pomost
Fototapety do łazienki