Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 23-11-2017, imieniny Klemensa, Adeli
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Jesienne spacery. Jesienne spacery.

The Krasnals: Każdy może użyć kropek

 
Elbląg, The Krasnals: Każdy może użyć kropek Kuratorzy wystawy przykryli czarnymi kropkami fragment obrazu, na którym jest przedstawiona Agnieszka Chylińska (fot. Witold Sadowski)
Rek

Nasza publikacja na temat najnowszej wystawy w Galerii El odbiła się echem w środowiskach artystycznych. Poniżej publikujemy oświadczenie grupy The Krasnals na temat ocenzurowanych miejsc w obrazie „Bitwa pod Grunwaldem/Statek Głupców”. - Każdy może przykryć miejsca na obrazie według swojego poczucia lęku, wstydu, lub aby świadomie manipulować. A jak do tego podeszli organizatorzy obecnej wystawy – proszę ich zapytać, co mieli na myśli - piszą artyści. Wkrótce na naszej stronie opublikujemy także oświadczenie dyrektora Galerii El.

Kontrowersyjne punkty, które pojawiły się na naszym obrazie na wystawie w Galerii EL, symbolizują czarne plamy naszej podświadomości, i to one określają, definiują, ciemną stronę mocy naszej narodo-psychologii. Każdy z organizatorów kolejnych pokazów „Bitwy…” ma możliwość według swojego uznania wybrać czułe punkty, które może zasłonić.
     Owe punkty tworzą mapę obszarów, terenów polskiego tabu, polskiego lęku, polskiego strachu, wstydu, mapę podświadomości traumy niezidentyfikowanej, zacofanej (bez względu czy w lewo czy w prawo czy centralnie) Polski.
     Każdy może przykryć miejsca na obrazie według swojego poczucia lęku, wstydu, lub aby świadomie manipulować. A jak do tego podeszli organizatorzy obecnej wystawy – proszę ich zapytać, co mieli na myśli. My w ten sposób daliśmy możliwość dalszej kreacji Bitwy. I jak widzimy po pierwszych reakcjach, mało co się mówi o Bitwie, zaś o przysłowiowych trzech kropkach. Zatem tym razem głównymi kreatorami dzieła są właśnie dwaj kuratorzy, którzy według własnego uznania (świadomie) pokierowali strumieniem podświadomości, odczuć emocjonalnych widzów, a z drugiej strony media, które doszukują się sensacji, a to zaś mówi o tym, jakie są potrzeby na rynku informacji, jaki towar informacyjny najchętniej spożywa konsument. Jest jeszcze inna opcja – iż to media są głównymi kreatorami tworząc owe zapotrzebowania. Podając towar wmawiają ludziom iż to on jest im potrzebny do szczęścia właśnie w takiej formie.
     Już podczas poznańskiej wystawy przy skandalu, który wywołał Ogólnopolski Komitet Obrony przed Sektami, ogłosiliśmy oficjalnie, iż zgadzamy się na zasłanianie dowolnych fragmentów, które w jakiś sposób dotykają odbiorców. Powstała wówczas hipotetyczna wizja, iż w pewnym momencie mogłoby dojść do zasłonięcia całego obrazu. Proszę sobie wyobrazić, jak wyglądałaby Polska cała przysłonięta czarną kotarą? Tylko pytanie – czy chcielibyśmy zamiast Polski widzieć na mapie świata jedną wielką czarną plamę…?

The Krasnals
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama